Hen88 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Hei. Har nettopp anskaffet meg fiber igjennom telenor og skal ha tv igjennom fibernettet. Problemet er at ruteren og "basen" er i en del av huset og tvn i den andre delen. Dekoderen til tvn har jo selvfølgelig ikke trådløst, men kun kablet. Er det noen som har noen gode og stabile alternativer for å få signalene frem til dekoderen fra rutern? Skal unngå kablet for det blir for mye jobb... ( skal i tillegg ha en tvboks i hybelen der er jeg avhengig av en trådløs løsning) evt om det fins en mottaker som kan kobles inn i dekodern? 1 Lenke til kommentar
Hen88 Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Homeplug Har hørt at det ikke er stabilt nok? Tenkte at siden det er tv signaler og HD som skal sees så bør det være nokså stabilt og ikke dette ut osv? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Hvor har du hørt det? Det er like stabilt som kabel. Lenke til kommentar
Hen88 Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Hvor har du hørt det? Det er like stabilt som kabel. Hørt at kanskje noen produkter mister kontakten med rutern og mister signal. Noe å anbefale evt? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Det stemmer ikke. Det er det mest stabile alternativet, visst du ikke skal strekke kabel. http://www.hardware.no/artikler/zyxel-pla4201-og-pla5205/136293 Lenke til kommentar
Hen88 Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Det stemmer ikke. Det er det mest stabile alternativet, visst du ikke skal strekke kabel. http://www.hardware.no/artikler/zyxel-pla4201-og-pla5205/136293 Nå er det noen år siden jeg har handlet nettverkskabler, hva lønner seg å kjøpe for å få best utbytte? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Det er somregel det samme idag, men Cat5E eller 6. Lenke til kommentar
Hen88 Skrevet 17. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2013 Har nå anskaffet meg zyxel sin versjon av Homeplug, fungerte utmerket når jeg koblet den ene delen til rutern og den andre til dekoderen i stua, feilfritt signal og alt (positiv overasket) men så kommer problemet, ga leietakeren en plug så han fikk internett inn hos seg uten å måtte strekke kabel eller å måtte gå på det trådløse nettet. med en gang han begynte å laste ned osv, så blei signalene til dekoderen dårlige, bilde stivner og blir helt uten signal også... ganske frustrerende ( trodde ikke tv nettet og internettet skulle ha noen ting å si, men tydligvis så gnisser det når det står på.... ) noen som har en idé? og med tanke på at den pluggen skal takle hastigheter på opp til 500?(skyt meg om jeg sier feil.) å jeg har ikke høyere linje enn 25/25. så burde vel ikke det være noe problem i det hele tatt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå