Gå til innhold

tv over fibernettet uten å måtte strekke kabel

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp anskaffet meg fiber igjennom telenor og skal ha tv igjennom fibernettet.

Problemet er at ruteren og "basen" er i en del av huset og tvn i den andre delen. Dekoderen til tvn har jo selvfølgelig ikke trådløst, men kun kablet.

Er det noen som har noen gode og stabile alternativer for å få signalene frem til dekoderen fra rutern? Skal unngå kablet for det blir for mye jobb...

( skal i tillegg ha en tvboks i hybelen der er jeg avhengig av en trådløs løsning) evt om det fins en mottaker som kan kobles inn i dekodern?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har nå anskaffet meg zyxel sin versjon av Homeplug, fungerte utmerket når jeg koblet den ene delen til rutern og den andre til dekoderen i stua, feilfritt signal og alt (positiv overasket)

men så kommer problemet, ga leietakeren en plug så han fikk internett inn hos seg uten å måtte strekke kabel eller å måtte gå på det trådløse nettet. med en gang han begynte å laste ned osv, så blei signalene til dekoderen dårlige, bilde stivner og blir helt uten signal også... ganske frustrerende ( trodde ikke tv nettet og internettet skulle ha noen ting å si, men tydligvis så gnisser det når det står på.... ) noen som har en idé?

og med tanke på at den pluggen skal takle hastigheter på opp til 500?(skyt meg om jeg sier feil.) å jeg har ikke høyere linje enn 25/25. så burde vel ikke det være noe problem i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...