Zink Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Er ikke helt god for tiden: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=154834 Beklager, jeg har drukket tett den siste tiden og innser at dette ikke kommer fram i ting jeg skriver ( til ukjente eller i forum ). En god venn er død ( kriminalsak ), og jeg blir så forbasket sentimental og opprørt t.o.m. når det gjelder saker som ikke har noe med dette å gjøre. Håper det forklarer litt ( topic er forsåvidt reell nok ), og jeg ønsker ingen flere konfrontasjoner nå. En idé: et hjelpemiddel i forum kunne være et "alko-meter", en liten graf med skala man kunne legge inn i profilen og vise anslått promille - jeg ville ihvertfall benytta en når jeg er sånn som nå. Joda, bedre å ligge unna ytringer i et dataforum når man er ustabil/ dritings, men er det flere her som syns et "alko-meter" ville vært en nyttig funksjon ? . Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hei, Det var synd å høre om din venn, og det blir ofte sånn at når noe uhyggelig skjer så påvikrer det andre situasjoner også. Men jeg også drikker ganske mye. Er ikke noe spesielt grunn til det, annet enn at jeg bare liker det så godt. Har alltid drukket mye og pleier legge hundrevis av L vin hver eneste sesong. Fant ut at det har vært 2 dager siden st. Hans jeg ikke har rørt noen ting. Jeg vet ikke om jeg skjønner hvordan det går an å teste promillen på nettet.. :oops: Men for å sikre meg bedre om morran når jeg skal kjøre på jobb, kjøpte jeg nylig en alkotester hos Clas Ohlson. Og den virker fint. Kostet 795 Lenke til kommentar
Zink Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Takk for respons 'groenn'. Jeg var faktisk hos Ohlson igår med nyttig/ unyttig i kurven - skal kjøpe den du anbefaler neste gang jeg er innom. Foreløpig er det ingen vits, fordi jeg har trolig en skyhøy promille i øyeblikket og kjører selvsagt ikke noe sted - heldigvis er det andre her som kan, men imorgen begynner skolen og ting må komme iorden. Jeg er egentlig en ganske humørfylt fyr som liker å "gjøgle", men denne siste hendelsen tar rotta på så mye. Burde ikke være så tabu eller mørkt å snakke om slike ting heller. Ville hatt mer respekt for "nettet" hvis sånt ble bedre enn idag ( får jo stadig idéer til forbedringer da ...), og tror mange ville hatt nytte av mer åpen dialog ? - er i "ensom" situasjon akkurat nå, men så lenge saklige ytringer om f.eks. Abit v.s Asus funker, så skal jeg likevel ikke klage . Lenke til kommentar
EC Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Kanskje dere to skulle tenke HARDT over alkoholforbruket deres før det skjer noe ille? Alkoholisme er en snikende sykdom som du kan ha uten egentlig å vite det - så vær forsiktig! I'm only saying it because I care... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Kanskje dere to skulle tenke HARDT over alkoholforbruket deres før det skjer noe ille? Alkoholisme er en snikende sykdom som du kan ha uten egentlig å vite det - så vær forsiktig! I'm only saying it because I care... yummy har rett... og helst utfør den harde tenkingen i edru tilstand. Selv har jeg sett familiemedlemmer bli fullstendig ødelagte of til og med dø av alkoholisme og det er ikke bare alkoholisten det går utover, det får enorme ringvirkninger som jeg absolutt ikke tror NOEN unner sine nærmeste... tenk litt over hvem dere skader før dere drikker neste gang... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Btw igår (før vi drakk oss dritings :oops: ) så ble damen til kompisen ringt opp fordi hun måtte hente halvbroren sin pga at faren hadde klikket igjen i fylla. Fyren er alkoholiker og slåt ungen. Jaja vi hentet ungen og eg ble med i tilfelle han skulle bli vanskelig. Anyways dette er siste gang faren ser ungen. De skal til politiet om det og altmulig. Alkohol skal nytes en sjelden gang men ikke ta helt over. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Alkohol skal nytes en sjelden gang men ikke ta helt over. lurer på hvorfor jeg har litt problemer med å tro at DU lever etter dette? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Drikker meg sjelden full lenger. Til vanlig er det bare snakk om 3 - 4 glass vin pr kveld selv om det av og til blir noen til. I helgene blir det jo som regel noe mer og da helst på øl ute eller hjemme. Hadde en sixpack igjen fra i går som jeg har spretta i kveld Men det er sjelden jeg drikker øl på søndager. Det er en vindag. Både Vin og øl er steike godt, men brennevin er jeg forsiktig med. Da kan jeg lett bli drita full og det hater jeg (etterpå ). Det går mest på hansa hos meg men i det siste har jeg kjøpt mye Borg som de har til 10 kr på rimi. skikkelig godt og ganske likt hansa. Tror noen sa at Hansa hadde noe med det også Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Alkohol skal nytes en sjelden gang men ikke ta helt over. lurer på hvorfor jeg har litt problemer med å tro at DU lever etter dette? Hehe greit eg drikker meg veldig full avogtil men det skjer jo kanskje 2 ganger i mnd'n. Ikke ofte det altså og spania var eg fulle nesten hverdag men det teller jo ikke for det var jo ferie. Lenke til kommentar
PT Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Hva skulle det være godt for? Når du er dritings husker du vel ikke på å endre det i profilen din allikavel. Og hvorfor må du absolutt oppsøke forumet når du er dritings? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Drikker fordi eg liker det en sjelden gang. Blir mye fordi etter at man er godt brisen så vil man ha mer. Pc'n er jo på hele tiden så. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Hva skulle det være godt for? Når du er dritings husker du vel ikke på å endre det i profilen din allikavel. Ruset ville man trolig ignorere funksjonen, ( p.t.a. rus er poenget hw.no = popup 'ekstern tilkobling' reellt ). Topic 'alkometer' er neppe en god idé, men var i utgangspunktet en beklagelse inkl. kreativt element ( pro/ con, who cares... ). Og hvorfor må du absolutt oppsøke forumet når du er dritings? Er sjelden ruset tilstede her, og syntes det var vondt og dumt at andre ikke skjønte. Er mitt ansvar å beklage etterpå, og håpe det går bra. Derfor, og såpass bør det være overfor folket her. Kanskje bidrar dette til at andre tenker seg om også, som ellers ville slippe for mye på bekostning av et forum vi ønsker å ta vare på. En kamerat ble begravet idag. Det ble spilt blues i kirka, bl.a. 'Georgia on my mind' på saksofon og orgel - nøyaktig som han ville ønsket det. . Lenke til kommentar
PT Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 En kamerat ble begravet idag. Det ble spilt blues i kirka, bl.a. 'Georgia on my mind' på saksofon og orgel - nøyaktig som han ville ønsket det. Jeg kondolerer. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Det var synd å høre. Kondolerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå