Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

RAM-bruken har skutt til værs!

Anbefalte innlegg

Satt og spillte Battlefield 4 i går og fikk plutselig noe ekstremt med lagg. (pc-lagg, ikke nettverk).

Gikk ut av spillet og så på kontrolpanelet at pcen brukte 7,9 av mine 8GB med ram. Det var sent, så jeg tenkte at det sikkert bare behøvdes en omstart, så skrude av og gikk og la meg.

Når jeg skrudde den på nå så får jeg fortsatt opplyst at 97% av minne er i bruk. Når jeg går på task manager er det som bruker mest firefox med 75mb. Legger jeg sammen tallene på prosessene som vises lander jeg på 120-140mb.

Noen som har noen fjerneste anelse om hvor jeg kan begyne å lete etter problemet? Kjører Win 8.0 og specs ligger i signaturen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke virusprogram?

Jeg ville latt maskinen gå til den roer seg.....

Og slå på maskinen lenge før du skal bruke den, hvis du slår den helt av om natten.

Bruker også å gå inn på Handlingssenter Vedlikehold og starte vedlikehold når man tar en pause, så er maskinen "in buisness" når den skal brukes.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Panda light... Startet å kjøre en scann nå, men den kommer seg ikke videre fra 2 skannede filer :-/

Maskinen har stått på i 3 timer nå uten bedring. Når jeg brukte den i går var alt helt normalt, problemene kom midt i en runde med battlefield. Derfor jeg syntes det virket så merkelig.

Lenke til kommentar

Defender er godt nok.

Men vi har noen butikkmedarbeidere som sletter McAffe som er gratis gjennom DNB, og selger inn Norton som er gratis gjennom Telenor. Og den jobben skal de ha 6-800,- kroner for.

Nå må folk ta av nisselua når de går i softwarebutikken!

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Defender er ikke godt nok hvis du faktisk er redd for virus nei. Ikke i nærheten. Og norton og mcaffe er heller ikke bra nok, skal du ha ordentlig beskyttelse så trenger du panda eller f-secure. Alt annet er enten altfor krevende(norton, norman osv) eller dårlig(mcaffe og annet ræl), ikke bare er disse to bedre på ytelse de er faktisk bedre til å ta virus.

Lenke til kommentar

Defender er godt nok.

Men vi har noen butikkmedarbeidere som sletter McAffe som er gratis gjennom DNB, og selger inn Norton som er gratis gjennom Telenor. Og den jobben skal de ha 6-800,- kroner for.

Nå må folk ta av nisselua når de går i softwarebutikken!

Defender er nok, eller så kan man installere MSE, men jeg tror ikke at dette går i win 8. Restart maskinen, slett virusprogram, også lar du den stå å hvile seg også ser du om dette hjelper :)

Lenke til kommentar

Defender er nok, eller så kan man installere MSE, men jeg tror ikke at dette går i win 8. Restart maskinen, slett virusprogram, også lar du den stå å hvile seg også ser du om dette hjelper :)

I Windows 8 har Defender og MSE smeltet sammen i en pakke. Denne er integrert i Windows, så det er IKKE nødvendig med eget anti-virus program i tillegg.

Lenke til kommentar

En restart er nok bra, avvinstaler panda light og se om det hjelper også.

Mente egentlig å kjøre en re-instalasjon av windows... maskinen fortsatte å stoppe opp på første prosessen jeg prøvde å starte, uansett om det var avinstalasjon av panda, koble til nett eller noe som helst, så får ta smellen med å starte på nytt, så blir man kvitt all skiten man ikke orket å ta jobben med å fjerne :-P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...