VKF Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Hei! Først vil jeg bare si at jeg er ny på dette forumet, og at jeg ser frem til å diskutere med resten på diskusjon.no Men tilbake til VG, jeg er en 13 år gammel gutt som gikk med VG for andre gang i går. Jeg solgte 33 av 40 aviser forrige gang, og tjente rundt 270kr. I går derimot, solgte jeg usselige 17 av fremdeles 40 aviser, og tjente bare 130kr. Mange av kundene var bortreist i går, men fremdeles misfornøyd med tanke på at jeg fikk en god del mer driks i går. Har dere tips om hvordan jeg får solgt flest mulig aviser og hvordan jeg kan få mest mulig i driks? Og hva er deres erfaringer? På forhånd, takk. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Hei! Jeg solgte selv VG for MD, da jeg var 13 år. Nå koster VG 20,- på dørsalg, istede for 15,- da jeg gikk. Da var det ikke uvanlig at man fikk 20,- og fikk beholde 5,- i driks. Dette er det litt verre med nå. Husker også at siste søndagen før jul, så pleide kundene å være litt ekstra greie med driksen. Som et lite tips, så vil jeg anbefale deg å pakke vær avis inn i egne plastposer når det regnet ute, og deretter pakker de ut av plastikken foran øynene på kunden. Det viser at du vil gjøre en skikkelig jobb, og ikke gi en halvveis bløt avis. Husker jeg fikk mye skryt for det! Til slutt så vil jeg ønske deg masse lykke til! Jeg gikk 2år med VG, og den attesten du får etterpå er gull verdt. Lenke til kommentar
VKF Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Tusen takk, har egentlig aldri tenkt over det... Men skal gjøre det på regnværsdager! Har vært heldig/uheldig med været disse to søndagene. Heldig på grunn av det er deilig å gå når det er sol, men uheldig siden salgsdagene er best når det regner. Mange som er på tur på en Søndag. Jo takk for det, skal gå så lenge jeg får en fast inntekt. Noen tips på åpningsreplikker og holding? Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Jeg gikk med VG for mange år siden og det var flere som var så fornøyde for at jeg kom til samme tid og at jeg kom hver søndag uansett vær. Så det vil jeg si teller positivt for folk, i tillegg til å være blid og høflig selvfølgelig, og ikke minst ta vare på avisene så du ikke gir bort våte eller krøllete aviser. Etter hvert som du går og folk som vil kjøpe vet at du kommer "som avtalt", så kan det være noen legger penger på trappa hvis de ikke er hjemme eller heller vil det enn å åpne døra. Så da kan du jo få solgt til de som er på søndagstur også. Hvor mye får du per avis du selger? Jeg husker da jeg gikk at VG kostet 10 kr og jeg beholdt 3 kr per avis. Lenke til kommentar
VKF Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Avisene koster 20kr og jeg får 7kr per avis. Har ikke fått så mye tips enda, men fikk litt mer andre gang. Vokser tipsen med tid? Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Avisene koster 20kr og jeg får 7kr per avis. Har ikke fått så mye tips enda, men fikk litt mer andre gang. Vokser tipsen med tid? For meg så vokste det med tid... på den måten at noen folk som kjøpte hver gang begynte etter en tid å gi ekstra. Noen kjøpte avisa for 10 kr i starten, men da jeg hadde gått en stund gav de f.eks fast 20 kr i stedet. Det virket som at når folk kunne stole på at jeg kom fast på søndagene så gav de litt mer for da kunne de stole på at jeg kom og de synes det var hyggelig å tipse. Lenke til kommentar
VKF Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Skjønner. Det er mulig for meg å jobbe på julaften, det vil da bli min femte gang. Syntes dere jeg bør gå den dagen? VG mener det er den dagen man tjener mest, men jeg vet ikke helt. Vil folk ha besøk på jule-morgningen? Og har jeg gått lenge nok til at folk vil gi meg litt ekstra fordi det er julaften? Jeg har tenkt litt slik, mamma mener nei, pappa er litt av og på. Hva mener dere? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 (endret) Hvis du ikke skal i kirka spiller det vel liten rolle hva du gjør før den store kvelden. Endret 2. desember 2013 av Bruker-182691 Lenke til kommentar
VKF Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Skal ikke til kirken, men mange som kanskje ikke vil ha besøk på jule-morgningen. Hvordan ville dere reagert? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Jeg gikk med avisen på julaften en gang (oi, må jo være 17 år siden eller noe), og husker at jeg fikk 2-300 kr i tips den dagen, og nesten 200 på nyttårsaften (mest fordi det var en gammel dame som var borte på julaften som fikk dårlig samvittighet og ga meg en hundrelapp). Jeg vil anbefale det. Folk er i godt humør i julen, og når de er i godt humør gir de mer. Ingen blir sur på en 13åring som ringer på døren på julaften. Lenke til kommentar
VKF Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Da blir det vel jobb på julaften da. Noen som pleier å selge ut alle aviser? Og har dere en spesiell "oppskrift" på å få til det? Lenke til kommentar
Specturee Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Oida du selger mye! Jeg har bare 20 aviser og selger ca 10-15 aviser :S men pleier og tjene sånn ca 100 kr får 8 kr i lønn pr avis Lenke til kommentar
VKF Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Blir det ikke veldig lite penger hvis du selger så få? Spør om flere aviser og jobb lenger. Jeg er ikke fornøyd med mindre jeg tjener inn minst 200kr. Selger du VG? Jeg får bare 7kr per avis... Eller regnet du med tips? Lenke til kommentar
VKF Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Glemte å spørre om noen av dere med lange erfaringer, hva sier dere når døren åpnes? For meg så rekker jeg ikke å si noe, han/hun bare ser meg, og henter penger. Spør du meg så føles det ut som at jeg blir fremstilt som uhøflig og at jeg bare kommer, gir avisa, får penger. De gjør det så fort at jeg såvidt rekker å si god morgen... Jeg er generelt en hyggelig gutt om jeg skal si det selv, og jeg kan starte en liten samtale hvis det er det som skal til. Flink til å småprate, men jeg kan være beskjeden og nervøs. Hva pleier dere rutinerte selgere å si? Lenke til kommentar
Specturee Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Vi som bor i Bergen får 8 kr pr avis Jeg sier: Hei vil du kjøpe Vg ? Lenke til kommentar
VKF Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Heldige dere... Pleier å si det også, eller: God morgen, vil du ha dagens VG? Lenke til kommentar
DumTekTek Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Kanskje man kan sikte seg til områder med seniorboliger eller boliger med service? Pensjonerte er vel ofte villige til å benytte seg av hjemlevert avis? Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Kom til samme tid hver gang. Ikke gå altfor tidlig, men hvis du må konkurrere mot en person som selger Dagbladet i det samme området, bør du være tidligere ute enn ham/henne. Lenke til kommentar
th1nk Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 Her kommer Dagbladet på lørdager og VG på søndager. Ang. å selge på julaften så ville jeg gjort det, men kanskje du burde si ifra søndag 22. desember at du også kommer til å gå på julaften? Jeg kan ikke huske at jeg gikk på julaften, men siste søndagen før jul gikk jeg og da var folk gavmilde. Jeg tjente nesten 950 kr, litt forskjell fra de normale 200. Lenke til kommentar
Geiben Skrevet 20. februar 2018 Del Skrevet 20. februar 2018 Hei jeg begynner å jobbe søndagen i vinterferien, og selger for 35 kr. noen tips? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå