glennm95 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 (endret) ******VIKTIG INFO****** Meldinger som er "hatisk" eller idiotisk snakk eks. ALFA ER NOE DRITT! ALDRI F**N SKAL JEG HA NOE SÅNT! blir raportert! så til tråden... (Startet slik) Alfa Romeo har ett dårlig rykte spessielt blant norske folk, alfa er noe dritt, alfa går bare istykker alfa er søppel.. MEN har dere noengang PRØVD en alfa? personlig så må jeg innrømme at jeg ikke viste om merket før jeg startet i 8 klasse, da faren til en kompis hadde en Alfa romeo 166 3.0l syns denne var litt rar og selv da hadde jeg mest interesse for data enn bil.. Årene gikk og jeg fikk mer og mer interesse for bil og data falt helt ut.. jeg ble mer og mer interessert i merket Alfa og desse bilene, "alfa-folket" er veldig hygglige, lager treff hvor man kan snakke om alt fra bil til vin/øl og man kan ha det veldig trivlig med dem som er Alfa-frelst. Selv har jeg en Alfa r\Romeo 156 1.8 Ts, dette er en 1.8l 4syl motor med rett over 140 hester, forkortelsen TS står for Twin spark og betyr det som det betyr, atlså dobble plugger. (8 plugger totalt, en master og en slave på enkelt vis) Twin spark er ett tiltak alfa har gjort for å forbedre forbrenningen og få mindre skadlig utslipp. Så til selve designet/utseende Mange alfa biler ser helt tragisk ut, men det gjør jo mange biler i ALLE merker. men folk er jo heller ikke lik? hadde jo vært like gale om alle hadde likt samme bilen. jeg valgte 156 fordi jeg syns desse kan blir tøffe med rett "styling" altså GTA-look (GTA er sports utgaven av 156 som består av en 3.2l v6 motor med 250 hester, SUGE MOTOR) Alfa 159 Ti 2009' er veldig god å kjøre og ser etter min emning veldig bra ut med rett farge og rette felger. i sommer prøvde jeg også en Giulietta 2012 mod. dette var en bil som bruker en manuell girkasse med automatisk girskift. (med clutch) altså denne slurer ikke som vanlig automat bil gjør. jeg anbefaler alle å vertfall PRØVE ut alfa.. er langt fra like gale som folk skal ha dette til. jeg er 18 år og er en Alfa-entusiast. Takk for meg. Min bil + mine planer til Italiensk-dag 2014 (august) EDIT 16/12/2013 Tråden skal brukes til å diskutere,tips og drøfte alt fra problemer til ren ærfarings utbytte, alle innlegg som er støtende og eller krenkende på en rasistisk eller personlig måte blir resultert i Warn/advarsel (Forum regler) Endret 16. desember 2013 av glennm95 1 Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Solgte min 147 2.0 Selespeed for to år siden. Skal ha Alfa igjen. Lenke til kommentar
Alecs Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Omdømet Alfaen har er jo ulikt frå miljø til miljø, blant dei eg kjenner er den einaste grunnen til at folk flest ikkje har så mykje til overs for han designet. Meir spesifikt fronten. Men det er jo kvar sin smak. Eg tykkjer Porscher ser heilt uinteressante ut, men mykje folk er jo veldig galne etter dei. Likar stå-på-innstillinga di (Tenkte i etterkant at dette innlegget kanskje ikkje var så høveleg i ein rein infotråd, men det finst jo inga slettemogelegheit) Endret 3. desember 2013 av Alecs Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Satt på en Alfa Romeo Gulietta. Ble overrasket over hvor mye guffe det var i den lille 1.4 literen. Designet derimot ser ganske trasig ut, både på innsiden og utsiden. Ellers synes jeg designet på de fleste nyere alfa romeoene er ganske kjedelig, eneste unntaket må være Brera. Lenke til kommentar
glennm95 Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Satt på en Alfa Romeo Gulietta. Ble overrasket over hvor mye guffe det var i den lille 1.4 literen. Designet derimot ser ganske trasig ut, både på innsiden og utsiden. Ellers synes jeg designet på de fleste nyere alfa romeoene er ganske kjedelig, eneste unntaket må være Brera. Skal si meg enig i mye, er ikke stor fan av utseende på det fleste alfa bilene,, men liker spesielt 156.159,brera, LITT 8c og 155 men det er sant. prøvde en 2012 gulietta 1.4 turbo, mye futt i en så liten motor ! Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Alfa har lagd mange fantastiske biler når det kommer til utseende (Brera, 159, Montreal, GTV), men kvalitet og håndarbeid har "alltid" hatt et rufsete rykte. Dog har jeg hørt fra Alfa-fans at kvaliteten har tatt seg opp en god del de siste årene. Selv så kan jeg godt tenke meg en Alfa, og både jeg og fattern har et lite ønske om et GTV-prosjekt. Lenke til kommentar
anonympappkasse Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Må bli en skikkelig 159 med tiden ja, men det får bli fiat en stund til før jeg får rå... hehe Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 http://tv.nrk.no/serie/top-gear/koid24009313/02-12-2013#t=28m40s Lenke til kommentar
Mulle Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Hadde en -04 Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.0 JTS Ti for noen år siden.. Savner den VELDIG mye. Rosso rød og det herlige Ti interiøret. Har bestemt meg for å handle Alfa igjen, men litt kjipt at 159'en er såpass mye tyngre og større og dermed krever mer motor for å bli like spenstig. Mye større plass da, så det veier litt opp.. Endret 6. desember 2013 av Mulle Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Alfa Gtv6 er en perle for både øyne og ører. Har en diehard Alfahann i familen og har vært på noen treff oppigjennom. De har laget mye rart også, som Sprint-Zagato f.eks.. Den så ut som den gikk på kokain. Top Geat sa jo det at har du ikke eid en Alfa er du ikke et "Gearhead" Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Er vel motorhead vel, er vel i USA det heter gearhead Lenke til kommentar
tole Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 For å være diplomatisk i hva jeg mener om designet på Alfa Romeo. Det skiller seg ut fra mengden. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Det var vel petrolhead Jeremy brukte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 ^Stemmer. 8C Lenke til kommentar
glennm95 Skrevet 16. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2013 tenker vi bruker tråden for Alfisti folket fo med flere folk <3 så kan vi ha en tråd om alfa uten drit kommentarer! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå