cannibalguppy Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Asus har tross alt blitt valgt til den beste hovedkortprodusenten flere år på rad, og det er en god grunn til det. Men skal være ærlig og si at MSI sin Liveupdate er ganske uslåelig. En fryd å bruke dette programmet. Lenke til kommentar
Hummbugg Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 slik jeg har befart med at jeg bygger en god del på "bestilling" så har alle sine problem-modeller... dette gjelder både MSI og Asus (og ikke minst Gigabyte som jeg føler har gått over til å bare ha problem-modeller) med Asus-kort ville jeg sjekket nettverks-kontrolleren. Intel og et ok kjøp, men realtec eller lign billig shit og ville vært skeptisk da det jeg som oftest har hatt problemer med Asus kort er defekt eller kranglete nettverk. (tro meg, var utrolig kjedelig å komme på TG med nytt hovedkort og så finne ut at NIC'en er bøg og ikke kan gå raskere en 10Mbit, det funker men bare så vidt...) MSI kortene så lenge man ikke finner en del poster om problemer med kortene så vil jeg påstå at er blant de mer seiglivde hovedkortene på markedet, så skal du ha maskinen en god stund så ville jeg gitt MSI en tommel opp. oppgraderte nylig fra Asus Crosshair V Formula-Z til et MSI X79MA-GD45 (lager meg mindre rig) og må si at de føltes akkurat like "solide" . EFI'en var ryddig og fin hos begge men føler MSI'en var langt mer verd pengene sine Lenke til kommentar
Harald1008 Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 så hva bør jeg velge? Syntes at gull er litt stykt da. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 De kortene jeg har hatt i det siste: 3x Asus Z77 Deluxe, der fikk jeg med sensorer som ikke funker i det hele tatt, visstnok er det -150C, når alt er under full load... For det andre, så fungerte ikke viftestyringen, verken med 3 eller 4 pin! Problemer med WiFi kortet, USB og lydkort! Jeg måtte ha høyere volts, for samme klokk enn noen av de andre kortene jeg har hatt. Dette var slik med alle sammen, testet dem etter hverandre, siden jeg fikk nye av komplett... Asus Crosshair V Formula: Høy volt, viftestrying og lade "sak" funker ikke! USB 3 funker ikke Lydkort fungerer ikke som det skal... Asrock Z77 Extreme 6: Hadde ingen problemer, utenom høyere volt enn Gigabyte og MSI kortene, men lavere enn Asus! Asrock Z77-ITX: Hadde småproblemer med USB 3 header, fikset av BIOS update! Gigabyte P67 UD7: Ingen problemer! MSI Z77 Mpower: Ingen problemer, faktisk veldig bra til OC! Gigabyte Z87 UD3-H: Ingen problemer Gigabyte x79: Ingen problemer utenom varm VRM Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Så du baserer dette på dine egne erfaringer, som er noen få blant tusenvis? Jeg har Asus P5Q Deluxe, gammel kort som enda fungerer bra. Bekjente har Asus-kort som fungerer flott. Har også et Asus Z87-WS som jeg er veldig fornøyd med. Men har også bygget to maskiner med Gigabyte-kort, som heller ikke er noe problem med. Forresten, hvorfor har du så mange hovedkort? O.O *Misunnelig* Endret 3. desember 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Altså, ATM er det kun Asrock Z77 itx, Gigabyte X79 og P67 kortene som er hos meg, Asus kortene ga jeg opp, Resten er i buildene til bekjente Er forsåvidt flere andre jeg kjenner som har hatt problemer med Asus, men kjenner også de som "sverger" til Asus kort... Endret 3. desember 2013 av MariusJS Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Altså, ATM er det kun Asrock Z77 itx, Gigabyte X79 og P67 kortene som er hos meg, Asus kortene ga jeg opp, Resten er i buildene til bekjente Er forsåvidt flere andre jeg kjenner som har hatt problemer med Asus, men kjenner også de som "sverger" til Asus kort... Hmm, returstatestikk fra Hardware.fr tilsier at Asus faktisk har lite feil på hovedkortene sine. Ligger litt bak MSI, som igjen ligger litt bak Gigabyte. Jeg hadde faktisk tenkt til å kjøpe Gigabyte denne gangen, men siden BIOS-en er viktig for meg så ble det Asus. Og Z87-WS-kortet er faktisk bare genialt. Et amatørserver-kort og spillkort i et! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Gigabyte x79: Ingen problemer utenom varm VRM Av Asus X79 kortene, så er vel Sabertooth X79 et av få/det eneste med tempsensor på VRM/Vcore, og VRM på mitt Sabertooth ble sinnsykt varm ved overklokking/belastning. Så det er neppe noe unormalt med varm VRM. Endret 3. desember 2013 av FiveInline Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Av Asus X79 kortene, så er vel Sabertooth X79 et av få/det eneste med tempsensor på VRM/Vcore, og VRM på mitt Sabertooth ble sinnsykt varm ved overklokking/belastning. Så det er neppe noe unormalt med varm VRM. Stemmer det, derfor jeg skrev det slik, det er et "problem" med alle X79, siden CPUen drar så mye effekt! Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hmm, returstatestikk fra Hardware.fr tilsier at Asus faktisk har lite feil på hovedkortene sine. Ligger litt bak MSI, som igjen ligger litt bak Gigabyte. Jeg hadde faktisk tenkt til å kjøpe Gigabyte denne gangen, men siden BIOS-en er viktig for meg så ble det Asus. Og Z87-WS-kortet er faktisk bare genialt. Et amatørserver-kort og spillkort i et! Ja, WS kortene er som regel de "beste" utenom at de ikke har vannblokker osv... og Z87 kortet ser dessverre ikke noe bedre ut Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Ja, WS kortene er som regel de "beste" utenom at de ikke har vannblokker osv... og Z87 kortet ser dessverre ikke noe bedre ut Jepp. Billig er det også (rundt 2200 kr). Det er en del vannblokker du kan kjøpe som passer. Har tenkt å gjøre dette om jeg får et økonomisk mirakel. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Stemmer det, derfor jeg skrev det slik, det er et "problem" med alle X79, siden CPUen drar så mye effekt! Men igjen, så er det egentlig ikke noe problem heller. Mitt ble om jeg ikke husker galt, langt over 100c, og jeg ble fortalt att VRM'ene skulle tåle høy temperatur. Jeg hadde uansett ikke problemer med det stabilitetsmessig. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Men igjen, så er det egentlig ikke noe problem heller. Mitt ble om jeg ikke husker galt, langt over 100c, og jeg ble fortalt att VRM'ene skulle tåle høy temperatur. Jeg hadde uansett ikke problemer med det stabilitetsmessig. Stemmer, lager bare romvarme, og er vel mere jeg som bekymrer meg unødvendig Lenke til kommentar
Harald1008 Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Tror jeg går for msi z87 g45. Noen siste varsler? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Pass på at det har de tilkoblingene og funskjonene du trenger. Ellers er det bare å kjøre på. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå