Formula90 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Hei. Der jeg jobber har jeg merket siden jeg startet for 1 år siden at lønna var for lav. så nå sist når jeg fikk lønning så gjikk jeg litt hardere inn for å få det sjekket, å da fant de ut at det var blitt en feil, så hadde bare fått lønn tilsvarende 5 timer om dagen, dvs at jeg manglet lønn for 205 timer! 205x72 = 35000kr ca! men bedriften nekter å betale hele summen, men halve summen.... jeg mener jeg skal ha alt, har tross alt vært inne til dem 3 ganger tidligere å sakt ifra om at jeg ikke får lønna til å stemme. i tilegg er det vel bare rett at jeg skal ha betalt for jobben jeg har gjort? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Hva står i arbeidskontrakten din om lønn? Skal du ha timelønn? Har du faktisk vært satt opp på disse vaktene, eller bestemmer du egen arbeidstid selv? Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Kontrakten min sier at jeg har en 80% stilling, men med timer i tilegg. har 172kr i timelønn, vi stempler inn og ut på pcen, men systemet har bare gjitt meg lønn som om jeg bare jobbet 5 timer om dagen, og ikke 7,5. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Jeg kan ikke se noe annet enn at du selvfølgelig skal ha etterbetalt dette. Hva prøver de å bruke som argument for at de bare skal betale halvparten? Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 De har ikke noe argument egentlig, ikke noe annet en "Det går ikke" Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Vel, det går selvfølgelig. Med mindre de mener dere ikke hadde avtalt at du skulle jobbe mer enn 5 timer i uken har de overhodet ikke noe grunnlag for å nekte, og selv om det skulle være argumentet tror jeg de kommer til å slite med det: De ville i så fall hatt visst ansvar for å sørge for at de ikke "tok i mot" mer av arbeidsytelsen din enn de hadde bedt om. 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 (endret) Er du fagorganisert kan du få hjelp via dem. Endret 2. desember 2013 av Thor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå