Gå til innhold

Dell på vei med ny 4K-skjerm

Anbefalte innlegg

Ok. Høres bra ut:-) har ikke råd å kjøpe 3 skjermkort i SLI. Får å kjøre det i 4K...

De fleste AMD skjermkortene støtter 8000x8000 (tror jeg?), så det burde ikke være nødvendig.

Aner ikke hvordan det er med nvidia.

Ja de støtter det. Men om fraps er på 15. Så er det jo helt håpløs:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

raphics Quality Low Normal High Very High

Environment Quality Low Normal High Very High

Texture Quality Low Normal High High

Anti Aliasing Off MSAAx2 MSAAx4 MSAAx8

Shadow Quality Low Normal High Very High

Reflection Quality Off Normal High High

Motion Blur Off Off On On

Ambient Occlusion Off SSAO HBAO+ (Low) HBAO+ (High)

God Rays Off Low Low High

Volumetric Fog Off Off On On

Hvilket spill?

AtW

Assassins Creed 4: Black flag

Lenke til kommentar

Er fra Battlefield 4.

De fleste nye skjermkort klarer det i dag.

Ja de støtter det. Men om fraps er på 15. Så er det jo helt håpløs:-)

Dette burde du spesifisert tidligere. Hvis >15 fps (gjennomsnitt?) er et krav så regner jeg med du må ut med et par tusenlapper til skjermkort for å klare kravet i dag. Du kan gjøre et grovt estimat ved å sjekke ytelsen i FullHD og dele på 4. En kjapp sjekk på nett tyder på at Geforce 670 og Radeon 7950 kan klare det kravet.

Men da er jo vitsen borte å kjøpe 4K skjerm. Hvis man ska kjøre det i 1920*1080.

Nei, da må du lese innlegget mitt på nytt og få med deg innholdet.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jendor: 4K har først og fremst store fordeler for relativt stillestående og statiske skjermbilder som foto, nettsider, tekst, regneark, CAD etc.

For film og spill bør du heller se på 1920*1080 120Hz skjermer.

Hvis du bruker skjermen til begge deler bør du se etter en kombinasjon. Altså en 4K skjerm som støtter 1920*1080 i 120 Hz.

Hvem er det som kjøper en 4K skjerm til flere titalls tusen for å spille på? Da har man egentlig misforstått litt. Vil heller ikke tro at 4K skjermer er særlig egnet til det med tanke på pikselresponstid, input lag, scaling/ native resolution.

Lenke til kommentar

Hvem er det som kjøper en 4K skjerm til flere titalls tusen for å spille på? Da har man egentlig misforstått litt. Vil heller ikke tro at 4K skjermer er særlig egnet til det med tanke på pikselresponstid, input lag, scaling/ native resolution.

Skalering med pene brøker som 1:2 krever veldig lite prosessorkraft (i signalbehandlingsprosessoren i skjermen) og skaper derfor potensielt veldig lite forsinkelse. Jeg tror det skal gå veldig fint å kombinere en slik fotoskjerm med spilling i ny og ne.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...