G Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Hvilket løsemiddel virker på limet til Biltema maskerinsteip (gul, beige type) ? Ja, har gjort tabben å la det stå for lenge på. Ja, har gjort tabben og velge feil type maskeringsteip ser jeg nå, da selv Biltema selger forskjellig lim i maskeringsteipen (fargekodete til forskjellig bruk). Trengs ikke å kommenteres !! Har 3 underlag det sitter på: 1. Glassvindu: Den enkleste flaten tipper jeg. Da man kan bruke barberblad på mekanisk vis om helt nødvendig. Samt glass tåler mye kjemikalier. 2. Malt treverk: Den andre enkleste flaten. Man overmaler den jo til tider. Om nødvendig kan man ty til mekanisk fjerning. For eksempel slipepapir selv på dette stedet. 3. Lakkert metall (alu): Den vanskeligste flaten i og med at jeg ikke ønsker endre på lakkfinish fra fabrikk. Dessuten ønsker jeg ikke at kjemikalie ødelegger lakkfinish, dersom det er mulig. Mekanisk arbeid og omlakkering er uaktuellt. Jeg tipper det finnes mange gode fagråd. Samt at det nok er et og annet kjerringråd som kan funke. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Jeg har ingen løsninger for å fjerne men opplyser om at Tesa Outdoor (blå type) er superlett å fjerne og helt klart best til innendørsbruk. En slags folkeopplysning der altså. Lykke til med fjerning. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Rødsprit. Eller annen sprit. Lenke til kommentar
sungun Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Sitrusbasert rens eller damp, skånsomt og effektivt Lenke til kommentar
G Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 (endret) Har selv tenkt på de to produktene. Har dere testet det selv, eller er det mer en sånn "det bør fungere til det formålet også" ? Dette er utendørs med de få plussgradene som enda gjenstår av førvinteren. Teipen satt derfor ekstra hardt. Jeg har også vurdert: Varmluftpistol - dersom det er teiprester igjen nå å ta. Det grovste er dratt av. Varmluftpistol er ikke leketøy, og man kan også overoppvarme underlaget. Såpass vet jeg. Noen flere forslag? Endret 2. desember 2013 av G Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Jeg har god erfaring med 3M sitrusrens på mikrofiberklut. Ikke spray rett på, spray i kluten. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Har selv tenkt på de to produktene. Har dere testet det selv, eller er det mer en sånn "det bør fungere til det formålet også" ? Har brukt til formålet. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Plasterfjerner på apoteket gjør susen innendørs vet jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå