DJ2009 Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 (endret) Det er elendig lav lyd i aux-utgangen. Jeg leste det i testen til amobil, men trodde ikke det var så gale. Er det noe jeg kan gjøre for å høyere lyd? Laste ned noen apper? Endret 1. desember 2013 av DJ2009 Lenke til kommentar
dbass Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Jeg fant et kort svar som nevnte volume-locker og booster. Jeg fant også en annen tråd som sier at problemet er fikset med p115 firmware. Ellers kan du kjøpe deg en hodetelefonforsterker eller et headset/ørepropper med høyere følsomhet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Mener du AUX-utgangen eller hodetelefonutgangen? AUX-utganger er vel beregnet på tilkopling til en forsterker, og ikke en hodetelefon. Hvis du har en hodetelefon med lav impedans vil den trekke strøm, da faller spenningen og dermed også lydstyrken. Hvis du kopler til en forsterker med egen strømforsyning skulle problemetvære løst. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Mener du AUX-utgangen eller hodetelefonutgangen? AUX-utganger er vel beregnet på tilkopling til en forsterker, og ikke en hodetelefon. Hvis du har en hodetelefon med lav impedans vil den trekke strøm, da faller spenningen og dermed også lydstyrken. Hvis du kopler til en forsterker med egen strømforsyning skulle problemetvære løst. Husk at et headset med høy impedans vil kanskje ikke få høy nok spenning fra utgangen uansett, og dermed ikke klare å gjengi noe særlig høyere lyd uansett. Jeg tror nok uansett en hodetelefonforsterker er veien å gå. Noe ala slikt: http://www.komplett.no/fiio-e02i-rocky/768361 Lenke til kommentar
Akrapovic Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Kjøp en CMoy/Fiio E02/Fiio E5 Lenke til kommentar
DJ2009 Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Jeg fant et kort svar som nevnte volume-locker og booster. Jeg fant også en annen tråd som sier at problemet er fikset med p115 firmware. Ellers kan du kjøpe deg en hodetelefonforsterker eller et headset/ørepropper med høyere følsomhet. Kan du henvise til de svarene du fant her? Får nesten prøve de først, før jeg evt. går for en forsterker. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Kan du henvise til de svarene du fant her? Får nesten prøve de først, før jeg evt. går for en forsterker. http://www.askmefast.com/What_app_can_i_use_to_make_huawei_ascend_volume_sound_louder-qna774973.html Jeg fant ikke igjen den andre tråden, men her er noen som sier det samme: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2415736 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Men uansett hvordan du snur og vender på det, så er ikke en AUX beregnet på å drive hodetelefoner, den er beregnet på tilkopling til en forsterker. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Men uansett hvordan du snur og vender på det, så er ikke en AUX beregnet på å drive hodetelefoner, den er beregnet på tilkopling til en forsterker. Det er nok nesten riktig, men jeg tror likevel at TS har vekslet mellom benevningene, da som regel alle veksler på hva aux egentlig er. Aux står for auxilliary og betyr overflødig/ekstra. Aux på forsterkere pleier også å være en inngang, og ikke en utgang. En lydkilde er ikke en aux, men man kan koble en lydkilde (som f.eks. en telefon) til en aux-inngang på en forsterker. Den ene forsterkeren min har for eksempel 5 innganger (CD 1, CD 2, Video, Tape, Aux). Man kunne valgt å kalle den aux-inngangen for CD 3 eller til og med Radio. Alle inngangene er helt like, bortsett fra at dem har forskjellige navn for å gjøre det lettere for forbruker. Hvis jeg lager to hodetelefonforsterkere og lar den ene ha 1 utgang, så kan jeg navngi den andre utgangen som ikke er tilgjengelig på amp nr. 1 som aux. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Med aux-utgangen så mener han hodetelefonutgangen på telefonen. Forøvrig er vel tråden løst? Tipset om volume booster burde vel fungere greit. Lenke til kommentar
DJ2009 Skrevet 5. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2013 Med aux-utgangen så mener han hodetelefonutgangen på telefonen. Forøvrig er vel tråden løst? Tipset om volume booster burde vel fungere greit. Tja, lastet ned både booster og locker. Men lyden har ikke blitt høyere av den grunn.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 OK, da får jeg prøve å gi deg et tips Du kan roote telefonen og legge inn B115-filen som nevnes litt ned på siden her. Det vil gi deg en kraftigere lydprofil. Du bør ha filen i bakhånd om du oppgraderer Android senere. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Send av en mail til Huawei og spør om det er noe du kan gjøre for å få økt den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå