Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes c220 1993 Lås fryser

warioman

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har opplevd nå i vinter at låsen til bildørene fryser når det er kaldt ute(nøkkelen går inn, men får ikke vridd rundt før jeg har stått der ganske lenge og vriklet). Noen som har et råd om hva jeg kan gjøre for å unngå dette? Noe jeg kan kjøpe eller noe?

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Låsespray er en nødløsning, ha i såfall på mye olje etterpå. Helst bør man sørge for å holde låsene smurt så man slipper spray. Selv har jeg grei erfaring med låsolje. Andre sverger til lithiumfett, grafittpulver etc. Ikke bruk WD40, 5-56 eller andre universaloljer.

Lenke til kommentar

God låseolje, gjerne av typen som er tilsatt grafitt. (Og smør litt også der hvor låsehakene er, altså på enden av døren og i dørkarmen.)

Og er låsen godt frossen en gang, er den gode gamle "varmtvann i dobbel brødpose" et probat middel. (Man tar med en termos med hettt vann i, og en rull brødposer av den typen man kjøper i butikken for en tier. Ved bilen tar man så en pose inn i en annen, fyller hett vann i, og legger vannposen inntil låsen, og holder. Efter et par minutter kan man så prøve nøkkelen.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...