Gå til innhold

AMD vs Nvidia, noen som har erfaring ?

Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Jeg har kun brukt AMD kort og den eneste grunnen til det er vell fordi det var det første kortet jeg hadde og har holdt meg til det siden.

Også lurte jeg på en ting,

Jeg driver og ser på dette kortet http://www.komplett.no/msi-geforce-gtx-770-gaming-4gb-physx/791534#!tab:info

og lurer da på, hva er AMD sitt "svar" på dette kortet ? altså et tilsvarende kort med nogenlunde samme ytelse fra amd.

Og hvis det ikke finnes, hvem andre Nvidia kort er det som er nesten like bra som Gtx 770 kortet som komplett.no Har inne ? skal kjøpe før 31. desember, så enten et tilsvarende AMD kort til samme pris ( ikke dyrere ) eller et Nvidia kort som er nesten like bra ( ikke et dyrere )

PS: Hvor mye forskjell i ytelse er det på et GTX 770 2 gb kort og et GTX 770 4 gb kort ? Spesifikasjonene er ikke veldig forskjellig bortsett fra da 2 og 4 gb

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst, hvordan hw har du fra før? Hvordan skjerm har du?

I forhold til GTX 770 er svaret fra AMD R9 280x.

Har du en 1080p skjerm er nok 2gb vram å anbefale. Kjører du på høyre oppløsning som 1440p, 4k e.l. så er 3gb vram+ å anbefale.

Dette til tross for at selv i 1080p bruker BF4 blant annet MYE vram, kanskje over 2gb.

Har du 1080p skjerm er det ikke verdt å betale mange hundre ekstra for 4gab versjonen.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Først og fremst, hvordan hw har du fra før? Hvordan skjerm har du?

I forhold til GTX 770 er svaret fra AMD R9 280x.

Har du en 1080p skjerm er nok 2gb vram å anbefale. Kjører du på høyre oppløsning som 1440p, 4k e.l. så er 3gb vram+ å anbefale.

Dette til tross for at selv i 1080p bruker BF4 blant annet MYE vram, kanskje over 2gb.

Har du 1080p skjerm er det ikke verdt å betale mange hundre ekstra for 4gab versjonen.

har en 1080p full hd pc skjerm ( led ).

Hva er det som er tilsvarende i AMD på et 2gb gtx 770 da ?

Lenke til kommentar

Det er hovedsakelig kjøleren. Derfor jeg la frem tre linker til tre relativt stille og fine kort.

Hvem vil du si er best av disse 2 kortene ? Tatt i tanke at det aldri vil bli brukt noe annet en pc skjerm.

http://www.komplett.no/zotac-geforce-gtx-770-2gb-physx-cuda/781681?CKS=PCW#!tab:extra

ZOTAC GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA

og

http://www.mpx.no/sapphire-radeon-r9-290-4gb-gddr5/803355?gclid=CL6O0ZjckbsCFYZa3godJS8AaA

Sapphire Radeon R9 290 4GB GDDR5

Altså det ser ut som gtx 770 kortet yter mer men at 290 kortet koster mer siden det har mer GB, og man trenger jo ikke mye gb på et skjermkort om det bare skal brukes på 1 skjerm

Lenke til kommentar

Ett 770 ytrer godt på en skjerm i 1080p. Har du råd, ville jeg valgt spart opp litt til til 780, eller vagt ett custom R290 kort. De custom kortene kommer vel ganske så snart tenker jeg.

Referanse kjøleren til R290 bråker sykt mye, og er utrolig varm da den er satt på temptarget 95 grader. Dette kan selvfølgelig nedjusteres, men da nedjusteres også ytelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...