Gå til innhold

[Løst] Gamer PC, 15K

Anbefalte innlegg

Noctua vifter fins ikke med statisk trykk, de er kun for å flytte luft (veldig åpen rundt viftebladene), og vil dermed være dårlig til å presse luft gjennom en radiator.

H100 og slike vil funke best med vifter som SP120 som skaper statisk trykk.

Se på denne viften, den vil aldri skape statisk trykk, selv ikke på 10000 rpm.

http://cdn.overclock.net/f/f6/f671a99e_Noctua_NF-S12B_FLX_intake.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noctua vifter fins ikke med statisk trykk, de er kun for å flytte luft (veldig åpen rundt viftebladene), og vil dermed være dårlig til å presse luft gjennom en radiator.

H100 og slike vil funke best med vifter som SP120 som skaper statisk trykk.

Se på denne viften, den vil aldri skape statisk trykk, selv ikke på 10000 rpm.

http://cdn.overclock.net/f/f6/f671a99e_Noctua_NF-S12B_FLX_intake.png

Du er klar over at Noctua har statisk optimaliserte vifter? NF-F12 er kjempegode vifter, og er blant de beste på markedet, det eneste som gjør dem litt mindre attraktive er fargen.

Lenke til kommentar

Enda et spørsmål; En h80i med noctua Vifte i, ville den vært like bra/bedre en DH-14? Bråker den like lite?

Hvis du skrur viftene ned til rundt 50-60% blir de helt stille (ikke bry deg om pumpa, den er også musestille), og vil forsatt ha like bra, kanskje dårligere kjøling enn DH-14.

Endret av BambiBoy
Lenke til kommentar

Ta en titt på denne builden. 15200 (uten skjerm). Siden du allerede har 15 lapper å bruke tror jeg ikke 200 kroner gjør store forskjellen. Satt og inn Fractal Design sitt XLkabinett, stort sett likt utvendig som midikabinettet deres, det er bare større, som kan være bra med tanke på kjøling osv..

Har bare skumlest gjennom tråden, men anbefaler deg å ikke kjøpe 780 Ti, da dette ikke er vits, og ytelsen du betaler tusen kroner for er ikke verdt pengene mine øyne. La istedenfor til Gigabyte sin version av vanlige 780, med Windforce 3Xkjølere som holder det godt og kjølig. De bråker heller ikke så mye.

Edit: Hvis noen har noen innspill på setupet jeg forslo, så er det bare å komme. Jeg er ikke største eksperten selv...

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Ta en titt på denne builden. 15200 (uten skjerm). Siden du allerede har 15 lapper å bruke tror jeg ikke 200 kroner gjør store forskjellen. Satt og inn Fractal Design sitt XLkabinett, stort sett likt utvendig som midikabinettet deres, det er bare større, som kan være bra med tanke på kjøling osv..

Har bare skumlest gjennom tråden, men anbefaler deg å ikke kjøpe 780 Ti, da dette ikke er vits, og ytelsen du betaler tusen kroner for er ikke verdt pengene mine øyne. La istedenfor til Gigabyte sin version av vanlige 780, med Windforce 3Xkjølere som holder det godt og kjølig. De bråker heller ikke så mye.

Edit: Hvis noen har noen innspill på setupet jeg forslo, så er det bare å komme. Jeg er ikke største eksperten selv...

Bedre meg 780ti enn å bruke 700 mer på Corsair Platinum istedendor vengance ram han har i listen sin syns jeg..

Lenke til kommentar

Bedre meg 780ti enn å bruke 700 mer på Corsair Platinum istedendor vengance ram han har i listen sin syns jeg..

Helt enig, er ikke store ytelsesforbedrelsen en får fra RAM-endringen. 780ti er kanskje mindre ytelse for pengene, men det er likevel MER ytelse, da og det sterkeste enkeltkjernekortet ute nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...