Gå til innhold

[Løst] Gamer PC, 15K

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har lagt ut noen poster om å kjøpe PC for noen måneder siden, men ble aldri noe kjøp. Jeg valgte å vente på de nye grafikk kortene.

Jeg har laget en liste, og vil helst ikke gå over 15K grensa. Om noen ville komme med noen inspill på forbedringer osv hadde det vært fint!

Spiller LoL, WoW, BF4, WoT og mye annet :)

Her er lista jeg har laget så langt.

Er usikker på Hoved kort og grafikk kort.

Edit: Vil ha en sånn passe stille PC, og ikke alt for varm.

Endret av Larsulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe skjerm også, men denne sponses av mine foreldre. Men trenger vel noen tips til en bra skjerm også :) Har du noen skjermer du kan anbefale? Skal ha 1920x1080 skjerm. Har hørt denne er bra, men synes den er litt dyr.

Takk for svar!

Endret av Larsulf
Lenke til kommentar

Skal kjøpe skjerm også, men denne sponses av mine foreldre. Men trenger vel noen tips til en bra skjerm også :) Har du noen skjermer du kan anbefale? Skal ha 1920x1080 skjerm. Har hørt denne er bra, men synes den er litt dyr.

Takk for svar!

Er det noe budsjett her? Og har du noen preferanser når det kommer til skjermen?

Lenke til kommentar

Men er grafikk kortet 780ti et bra kjøp? eller bør jeg gå for noe annet? Har hørt at 290x blir veldig varm, og bråker. Bør jeg vurdere SLI eller CF ?

780ti er det beste single kjerne skjermkortet som finnes i dag, du kan trappe ned til 780 som går for vesentlig mindre, men da ofrer du ytelse (dog ytelsen er fortsatt veldig god). SLI og CF ikke noen god utvei for bedre ytelse, enn å gå for ett sterkere skjermkort. SLI og CF er ikke perfekt og vil ha noen negative sider som microstuttering og høyere strømforbruk. 290X ville jeg ikke vurdert før det kommer custom kjølere fra andre produsenter, eventuelt skaffe en vannkjølingsblokk.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Men hvis jeg går får 780ti-en, hvilket merke bør jeg velge? Hørt Asus er veldig bra.

Jeg ville bare gått for det billigste (de er på dette tidspunktet helt like), og fra et kjent merke som ASUS, Gigabyte, MSI eller EVGA.

Endret av BambiBoy
Lenke til kommentar

Har lest noe om at fabrikker for til-sendt brikker av forskjellig kvalitet eller noe lignende? (Kan ha lest feil)

Så det er for eksempel ikke noe forskjell mellom; denne og denne?

Det er ikke sant, alle kort er forskjellige avhengig av hvor heldig man er. Noen får kort som er lettere å overklokke, andre ikke. Dette kan være samme produsent. Så gå for Gigabyte sitt.

Lenke til kommentar

En siste siste ting, finnes det et svart hovedkort som er ganske likt som det jeg har på lista, samme med en likedan CPU kjøler som yter rundt det samme? Tenkte på å kjøpe et vindu panel på Fractal F4'en, blir litt stygt med en brun CPU kjøler :D

Dette er ikke nødvendig, bare lurer :)

Lenke til kommentar

En siste siste ting, finnes det et svart hovedkort som er ganske likt som det jeg har på lista, samme med en likedan CPU kjøler som yter rundt det samme? Tenkte på å kjøpe et vindu panel på Fractal F4'en, blir litt stygt med en brun CPU kjøler :D

Dette er ikke nødvendig, bare lurer :)

Du kan ta en titt på MSI sin gaming serie (rød og svart). Kjølere er litt vanskelig å unngå Noctua, Jeg ville spart litt og kjøpt en Corsair H80i eller H100i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...