Gå til innhold

PC for videoredigering til 15k

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg med å finne komponenter til en stasjonær PC ment for videoredigering og animasjon?

Bruk:

• After Effects
  • Premiere Pro
  • Cinema 4D lite
  • Til en viss grad Photoshop, InDesign og annet i Adobe CC

Skal brukes til oppdrag ved siden av studiene, men har ambisjoner om å jobbe med dette heltid i fremtiden, så supert om jeg har mulighet til å oppgradere senere.

Budsjett:

• Cirka 15 000 kr

Jeg har mulighet til å kjøpe i USA. Søsteren min bor i NY og kan lovlig ta med varer for 6000 kr uten toll og avgifter. Tror ikke det er noe særlig problem å få med mer heller.

Jeg trenger også skjerm, keyboard og mus da jeg har brukt laptop tidligere.

Her er en liste jeg har laget med hjelp av en datakyndig kompis, men personlig har jeg veldig lite peiling på området.

https://prisguiden.no/liste/145294/pcbuilder

Og en fra USA med noen få endringer og uten skjerm:

http://pcpartpicker.com/p/2cL88

Sparer kanskje 2k på å kjøpe i USA, men er det noen som vil advare mot å gjøre det?

Håper du som kan dette vil ta deg tid til å gi noen tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips! Har det noe å si at socket 1150 er nyere enn 2011? Så noen på et annet forum skrev at det var mer usikkert å gå for 2011 siden det snart var utdatert.

Kan det være en idé å spare inn noen kroner på skjermkort og heller gå for for mer RAM og LGA 2011, siden jeg ikke skal spille spill?

Lenke til kommentar

Takk for tips! Har det noe å si at socket 1150 er nyere enn 2011? Så noen på et annet forum skrev at det var mer usikkert å gå for 2011 siden det snart var utdatert.

Kan det være en idé å spare inn noen kroner på skjermkort og heller gå for for mer RAM og LGA 2011, siden jeg ikke skal spille spill?

Definitivt en god ide med å spare på skjermkort.Hvordan du burde gå fram for å kjøpe deler, er å velge alt du mener du vil trenge og så ta et Nvidia kort for CUDA.

BTW! Det har kommet flere nye socket 2011 hovedkort, så du vil ha mulighet til å skaffe deg litt ny teknologi som har blitt lagt til.

Endret av BambiBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...