Gå til innhold

Hvor lenge bør jeg vente med å kjøpe ny PC? Kommer Høstprodu


Anbefalte innlegg

Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe det oppsettet nå, eller om jeg skal vente noen måneder, når evt nye produkter kommer på markedet.

 

Jeg har hørt at de fleste merkene lanserer sine nye produkter nå, at det er bedre å vente på feks Prescott, DDRII, (64bit??) osv..

 

Er det en god idè å vente litt, hvor lenge?

 

Flere enn meg som synes de siste innleggene begynner å bli litt off-topic eller ? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, folkens... et par ting:

 

1) Enermax PSU? Glem det! Microplex selger den ikke lenger pga. altfor høy feilrate. Jeg fikk selv 2 defekte av 3 mulige.

 

2) Hvorfor skulle loading time utenfor spillene være noe særlig annerledes enn inne i spillene? Utenfor spillene er det harddisken og minnet som gjør den største jobben?

Lenke til kommentar

Det med at ting spretter opp kjappere i windows på et p4 system har jeg aldri vært borti eller hørt om. Når du står i windows så bruker du jo nesten ikke noe kapasitet på FSB. Og når du åpner et vindu der så er det mere enn nok båndbredde til dataene. Folk tar feil vis de tror hastigheten på busen er kjappere på P4, forskjellen er at intel kjører 4 paralelle busser på platformen sin nå. Blir galt å si at bussen til p4 er dobbelt så kjapp osv.. bussen er like "treig", men det er flere busser som dobler kapasiteten i forhold til amd sin.

Lenke til kommentar

Det vil alltid komme noe nytt. Har du lyst på PC nå så kjøper du nå. Selvsagt vil det bli billigere senere men du må se på gleden du får i mellomtiden. Det er vel ingen av de teknologiene som vil være allment tilgjengelig straks.

 

Til Snekkern. Å blande inn overklokkingsegenskapene er CPU er for mange totalt uinteressangt. SVÆRT mange klokker ikke i det hele tatt. Selv gjør jeg det aldri. Bedre å ha en problemfri pc tid enn en pc som yter 10-15% bedre. (joda, det kan fungere knirkefritt)

 

Når det gjelder P4 og varmeutvikling så kjøre jeg over en uke på min 2.53 uten vifte i det hele tatt (DR.Doc hadde resettet seg selv). Har ikke peiling på hva tempen var men jeg fikk aldri problemer. Har prøvd det samme på min XP1600+ og da passerte den fort 80 grader.

 

Åpninger av program er stort sett avhengig av harddisken, men jeg har opplevd at min XP1600+ er raskere å bytte brett i Battlfield enn min p4 og det selv om AMD maskinen har mye tregere disk.

Lenke til kommentar
Det vil alltid komme noe nytt. Har du lyst på PC nå så kjøper du nå. Selvsagt vil det bli billigere senere men du må se på gleden du får i mellomtiden. Det er vel ingen av de teknologiene som vil være allment tilgjengelig straks.

 

Til Snekkern. Å blande inn overklokkingsegenskapene er CPU er for mange totalt uinteressangt. SVÆRT mange klokker ikke i det hele tatt. Selv gjør jeg det aldri. Bedre å ha en problemfri pc tid enn en pc som yter 10-15% bedre. (joda, det kan fungere knirkefritt)

 

Når det gjelder P4 og varmeutvikling så kjøre jeg over en uke på min 2.53 uten vifte i det hele tatt (DR.Doc hadde resettet seg selv). Har ikke peiling på hva tempen var men jeg fikk aldri problemer. Har prøvd det samme på min XP1600+ og da passerte den fort 80 grader.

 

Åpninger av program er stort sett avhengig av harddisken, men jeg har opplevd at min XP1600+ er raskere å bytte brett i Battlfield enn min p4 og det selv om AMD maskinen har mye tregere disk.

 

Vel nå har det seg sånn at de fleste her på forumet ser ut til å klokke maskinen sin, jeg har ikke sagt at han skal klokke men det var et tips om han hadde planer om dette.

En person står fritt til å velge selv, men har han/hun planer om overklokking er det viktig at dette vurderes FØR kjøp ikke etter,

som sagt det var et hint i så måte :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...