Gå til innhold

Hvor lenge bør jeg vente med å kjøpe ny PC? Kommer Høstprodu


Anbefalte innlegg

Jeg har rundt 11 000 kr, og skal kjøpe meg en ny PC snart.

Jeg har satt opp dette forslaget:

 

Asus P4P800/DELUXE HK S478/800mhz

P4 2.4ghz 800 FPS

Sapphire Radeon 9600 PRO eller 9800 PRO

NEC DVD Recorder ND-1300A

LiteOn LTR 52327S

Corsair TWINX512-4000 DDR-DIMM 512MB

W D 7200 120GB SATA

Floppy

Suntek TH-656

80mm og 90mm vifte

 

Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe det oppsettet nå, eller om jeg skal vente noen måneder, når evt nye produkter kommer på markedet.

 

Jeg har hørt at de fleste merkene lanserer sine nye produkter nå, at det er bedre å vente på feks Prescott, DDRII, (64bit??) osv..

 

Er det en god idè å vente litt, hvor lenge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags PC har du nå? Er det absolutt nødvendig å kjøpe innen de neste 4-6 månedene?

 

Nå er 64 bit CPU'ene og Emergency Edition på full gang... vet ikke om de kommer til å føre til lavere pris på øvrige dog. Uansett forstår jeg ikke hvorfor du vil kjøpe en 2400 Intel når du får en 2600+ AMD du kan overklokke godt til under halve prisen...

Lenke til kommentar

Vel det kommer nok en del nye produkter men de vil jo vere uforholdsmessig dyre,det du har valgt ser bra ut , ikke minst cpu da den er utrolig oc vennlig ja trolig den mest klokkbare på markede i dag.

Du kan selvfølgelig vente en stund å se da den nok blir enda billigere når EE kommer på markede, men en god cpu det er det :wink:

Lenke til kommentar
Uansett forstår jeg ikke hvorfor du vil kjøpe en 2400 Intel når du får en 2600+ AMD du kan overklokke godt til under halve prisen...

XP2500 med barton kjernen er vel enda bedre. Den er på tilbud hos komplett.no denne uken til 765 kroner. Den er vel i praksis like rask som pentiumen, og 1000 kroner billigere. Den skal også være veldig lett å overklokke.

 

Det lønner seg skjelden å vente fordi, som Snekker'n sier, det vil prises veldig høyt.

Lenke til kommentar

Vel nok er en 2500+ ca 1000 kr billigere enn en 2,4 men skal du overklokke kan disse ikke sammenlignes, har selv begge to og en 2500+ får du vel til å kjøre som en 3200+ menst jeg kjører 2,4 på 3,5 og da er det ingen xp som henger med selv ikke en 3200 til dobbel pris.

Dette er noe dere "glemmer" å ta med når dere nevner pris/ytelse.

Lenke til kommentar
Jeg har rundt 11 000 kr, og skal kjøpe meg en ny PC snart.

Jeg har satt opp dette forslaget:

 

Asus P4P800/DELUXE HK S478/800mhz

P4 2.4ghz 800 FPS

Sapphire Radeon 9600 PRO eller 9800 PRO

NEC DVD Recorder ND-1300A

LiteOn LTR 52327S

Corsair TWINX512-4000 DDR-DIMM 512MB

W D 7200 120GB SATA

Floppy

Suntek TH-656

80mm og 90mm vifte

 

Jeg er usikker på om jeg skal kjøpe det oppsettet nå, eller om jeg skal vente noen måneder, når evt nye produkter kommer på markedet.

 

Jeg har hørt at de fleste merkene lanserer sine nye produkter nå, at det er bedre å vente på feks Prescott, DDRII, (64bit??) osv..

 

Er det en god idè å vente litt, hvor lenge?

 

 

Intel setter nedprisene 20.oktober. Så det kan være greit å følge med på prisene på f.eks. 2.4G, 2.6G, 2.8G osv. Så får du kanske bra price/performance utover i oktober.

Lenke til kommentar

du kan bare glemme det toweret, da tar systemet ditt kvelden etter en time eller så!

det er jo kun 300W strømforsyning!

toweret er tøft, men ikke bra.

gå heller for et skyhawk, med en 420W Chieftech Strømforsying! mye bedre, og du er sikra at systemet ditt ikke krasjer pga problemer med strøm!

det er jo ren galskap å sette en 300w psu inn i et slik oppsett!

så velg noe annet, og gå for et 9800pro fra PowerColor!:p

det er billig og Orginalt ATi..

men lykke til med bygging av pc!

Lenke til kommentar
XP2500+@3200+ har fortsatt en bedre pris/ytelse enn P4 2,4@3,5. I hvertfall i teorien ;)

men så glemmer du jo helt at P4 har en MYE høyere FSB som gjør at systemet generelt blir raskere...

Nei, det gjør jeg ikke. P4 systemet blir ikke over dobbelt så raskt som AMD systemet, noe det må gjøre for at pris/ytelses forholdet skal komme ned på samme nivå. Det vil jeg i så fall se bevis for. Med et ikkeoverklokket oppsett er vel ytelsen noenlunde lik

 

Men nå er vi vel kommet nok off topic her. :-?

 

Kan se ut som om å vente til like etter 20 oktober tydeligvis kan gi deg litt besparelse, så det er nok ikke så dumt.

 

Uansett så vil prisene synke stort sett hele tiden, man kan likegodt kjøpe maskinen når man har behov og råd.

Lenke til kommentar

Om jeg skal kjøpe PC denne måneden venter jeg nok til etter 20. Oktober, og jeg går da for PowerColor Radeon 9800PRO til 2995,-.

Jeg har en AMD 900@1200mhz nå, og det fungerer vel ganske greit egentlig.

 

Men anbefaldes det at jeg venter på evt Prescott? Vil den bli mye bedre enn de som finnes nå. Synes det er lite vits å betale mye penger for en prossessortype om det kommer en helt ny modelltype (Prescott) fra Intel.

Jeg har uansett ikke råd før 6. November.

Lenke til kommentar
Hva slags PC har du nå? Er det absolutt nødvendig å kjøpe innen de neste 4-6 månedene?

 

Nå er 64 bit CPU'ene og Emergency Edition på full gang... vet ikke om de kommer til å føre til lavere pris på øvrige dog. Uansett forstår jeg ikke hvorfor du vil kjøpe en 2400 Intel når du får en 2600+ AMD du kan overklokke godt til under halve prisen...

 

Kanskje fordi 2,4 lar seg klokke den og, og vil sannsynligvis slå en klokket 2600??? :roll:

Lenke til kommentar
Vel nok er en 2500+ ca 1000 kr billigere enn en 2,4 men skal du overklokke kan disse ikke sammenlignes, har selv begge to og en 2500+ får du vel til å kjøre som en 3200+ menst jeg kjører 2,4 på 3,5 og da er det ingen xp som henger med selv ikke en 3200 til dobbel pris.

Dette er noe dere "glemmer" å ta med når dere nevner pris/ytelse.

 

 

Det går ikke ann å belegge seg til å stole på flaks...

Lenke til kommentar
Vel nok er en 2500+ ca 1000 kr billigere enn en 2,4 men skal du overklokke kan disse ikke sammenlignes, har selv begge to og en 2500+ får du vel til å kjøre som en 3200+ menst jeg kjører 2,4 på 3,5 og da er det ingen xp som henger med selv ikke en 3200 til dobbel pris.

Dette er noe dere "glemmer" å ta med når dere nevner pris/ytelse.

 

 

Det går ikke ann å belegge seg til å stole på flaks...

 

Har ikke noe med flaks å gjøre, du skal heller ha mye uflaks om du får en 2,4 som ikke kan klokkes til 3,2-3,3

Lenke til kommentar

Ang amd og P4-diskusjonen, AMD kan sikkert måle seg i benchmarks både her og der, men når det kommer til generell ytelse, (Loading i spill, oppstart i windows, oppstart av programmer generelt), vil du merke en sinnsyk forskjell fra amd til P4.

 

Hadde selv ett A7N8X dlx og en XP2100+ som var klokket til 2.3 ghz (fsb på 192), har nå en P4 2.4 som er klokket til 3.6.

Resultatene i 3dmark er ikke så utrolig mye forskjellig , forskjellen i spill er heller ikke så enormt stor, men ettersom jeg ikke har samme skjermkort blir det kanskje urettferdig å sammenligne.

Poenget mitt er iallefall at alt går generelt raskere med P4 -systemtet enn med AMD-systemet mitt.

Det er jo grunnet fsb-en, hadde 384Mhz på AMD, har nå 1200 Mhz på P4.

Alle spill, programmer og windows generelt er mye raskere å jobbe med, alt spretter opp i en fart.

Om det er verd den tusenlappen ekstra kan vel diskuteres, men jeg synes det var verd det. Og så forferdelig varm er den forresten heller ikke, har vannkjøling, men kan fint slå av vifta når jeg er i windows eller holder på med oppgaver som ikke krever så mye. Tempraturen ligger da på ca 50c, men utrolig stille. :D

Så, har du pengene, gå for P4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...