kstyle Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Hei. Har søkt jobb som selger i elektrokjede og stillingen blir som selger av dataprodukter og tilbehør til dette. Valgte selv denne stillingen da jeg har noe kunnskap om data fra før, men også vil utfordre meg selv og lære vesentlig mer enn det jeg kan i dag. I utgangspunktet er kunder som handler i elektronikkbutikker sånn sett ganske enkle, det dreier seg vel i hovedsak om å fortelle de at man ikke trenger mer enn 4 gb ram for å betale regninger på nett osv., men for min egen del vil jeg gjerne vite så mye som overhode mulig. Min største utfordring per dags dato er å kunne fortelle meg selv spesifikt hvorfor maskin A er bedre/verre en maskin B, hvor de har så og si like spesifikasjoner på papiret. Hvor stor er forskjellen på en Intel i3 på 3,3 ghz og en i5 på 3,2 ghz f.eks.? Hva er forskjellen på i3, i5 og i7 i det store og det hele? Hvor stor forskjell utgjør en quadcore contra dualcore hvis ghz er det samme på disse to? Hvordan er AMDs prosessorer i dag? For meg er det vanskelig å skille 2 PCer fra hverandre hvis de ligger i samme prisklasse og har tilnærmet like spesifikasjoner, og det er dette jeg vil ha hjelp til å sette meg skikkelig inn i. Om det finnes noe relevant lesestoff på nett eller lignende slik at jeg kan sette meg inn i dette skikkelig så hadde det vært flott. Alle svar er gode svar! Lenke til kommentar
code Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 (endret) Forskjell på i3, i5, i7, kan googles. Forskjeller mellom GPU'r og CPU'r kan du bruke sider som Futuremark Hardware Channel til å ha en liten pekepinne på deres effekt. Som regel går det "waves" med data som har akkurat samme CPU og GPU, da kan det være greit å vite litt om produsenten. Endret 1. desember 2013 av Ares NOR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå