Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Løgn, utroskap og psykisk krise

Anbefalte innlegg

Vi trenger mye hjelp.

Vi er et lesbisk ungt par som har kjent hverandre og vært av og på med hverandre i snart fem år. Vi har vært gjennom en god del, men nå har problemene gjentatt seg og vi står fast i hva vi skal gjøre. Så her kommer problemstillingen:

Vi er begge to psykisk syke, depresjon, forskjellige angstlidelser, paranoid schizofreni, tvangstanker/tvangshandlinger, selvskading, begge er suicidale og en av oss har mye psykisk bagasje som påvirker hverdagen.

Vi kaller oss for T og K for å gjøre alt dette mer oversiktlig.

K er den som har mye psykisk bagasje som gjør at hun er veldig redd for å bli forlatt, takler brå forandringer dårlig og det verste en kan gjøre mot henne er å lyge/skjule ting selv om det er ment godt. T har et stort problem med det å fortelle sannheten og lyger og skjuler mye, er den med paranoid schizofreni og har mye vrangforestillinger og vet ikke alltid hva som er virkelighet og hva som ikke er det.

Begge har gjort mye stygt og slemt mot hverandre gjennom årene som har gått, K lærer av sine feil men T gjør ikke det. Problemet nå er at T hatt ett forhold med en annen bak K sin rygg, og K fant dette ut. I tillegg fant K ut at T hadde vært en uke i en annen by uten å si noe til K og T har planlagt å dra igjen uten å skulle si noe til K. T har med vilje ikke sagt noe om dette til K for T mistolker reaksjonene til K og tror de kommer til å bli veldig kraftige hvis sannheten blir fortalt med det samme. K er i en psykisk krise etter å ha funnet ut om utroskapen da dette ikke er første gang T er utro. K har ingen venner eller familie hun kan søke støtte og forståelse hos og T er eneste personen hun har i livet. I tillegg står K uten plass å bo så må bli boende hos T.

Håper det er noen der ute som kan gi oss litt råd og hjelp, for det er noe vi virkelig trenger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Vi ønsker begge to å bli værende sammen, og vi trenger nok mye mer hjelp enn bare dette.

Da tror jeg profesjonell hjelp er det som må til - dette ser litt for komplisert ut, for vanlige nett"psykologer" og ellers hjelpsomme mennesker, til at man skal satse på den typen behandling

Lenke til kommentar

Vi ønsker begge to å bli værende sammen, og vi trenger nok mye mer hjelp enn bare dette.

Da trenger dere nok hjelp ja. Vil nok tro både individuell terapi og parterapi kan være på sin plass. Videre vil jeg anbefale å slutte med lygingen og så heller bare takle reaksjonene på det som blir sagt.

Dere sliter jo med mye av det samme og kan sikkert forstå mye av det den andre sliter med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Du milde... etter å ha lest gjennom førstepost innså jeg plutselig hvor utrolig "barnslige" utfordringene i mitt eget forhold virker. (ikke at den opplysningen hjelper TS noe videre, men førsteposten "hjalp" meg litt)

Vel, enig med folket. T&K må individuelt få ryddet litt i bagasjen, tror det blir for tungt i lengden å bære et forhold uten at dere blir sterkere alene.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Generellt sett forandrer ikke folk seg nevneverdig ovenfor værandre, selv om de ønsker det. Ofte blir forandringer i beste fall midlertidige. For å i det heletatt ha en sjans i havet for redde forholdet og få det til å bli noe som gagner begge parter trenger dere langt mer hjelp enn vi er i stand til å gi her. Om dere ikke vil ta det skrittet å oppsøke profesjonell hjelp er jeg redd dere bare kan gi opp med én gang.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...