Gå til innhold

Hvordan lage kapittel i film?

Anbefalte innlegg

Jeg får først fortelle hvilket utstyr og program jeg har. Jeg har en VHS video spiller som jeg kobler opp mot videoredigerings kortet mitt som er ett Pinnacle Studio DC 10 Plus kort. Programmet jeg bruker er Studio 8, og dette fungerer slik det skal. Jeg får filmene mine fint inn på maskina, og alt ser ut som det skal. Nå kommer problemet. Jeg ønsker å lage flere kapittel på filmen slik at jeg kan navigere slik som man gjør på dvd filmer. Dette finner jeg ikke ut av, så hvis det er noen som vet hvordan man gjør dette, så hadde jeg vert takknemelig for noen tips. Jeg må også si at det er dvd jeg skal brenne ut igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe problem å lage menyer i studio 8. Du kan bruke tittelgeneratoren som du får tilgang til via toolboksen, og lage interaktive menyer som du knytter start og slutt på videosnuttenetil i timeline mode. Det blir for mye å gå inn på detaljene her, men manualen som fulgte med programmet gir en grei instruksjon, eller du får bruke online help i Studio 8. Jeg hadde i hverfall ingen problemer med å lage disse menyene første ganngen jeg prøvde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...