Kjosennnn Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 (endret) Så jeg fikk et problem med min WD My Passport disk, disken funker ikke som den skal, jeg får åpne den (men det tar lang tid) kan se filen som er på disken men kan ikkje overføre eller bruke filene, er jeg heldig så funker disken i 2-5 min, Når disken stopper å funke så kommer det en slags bip lyd fra disken. Har prøvd å bytte kabel, prøvd på flere datamaskiner. Problemet kom etter jeg prøvde å koble 4 stk WD disker i en usb hub som ikke funket Noen tips til hva jeg kan gjøre? Endret 1. desember 2013 av Kjosennnn Lenke til kommentar
Fettlars Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Hvis det kommer ulyder fra disken så høres det ut som fysisk feil på hardisken. Så det er ingenting å gjøre. Du kan jo kjøre en chkdsk på hardisken. Da vil du få vite om det er såkalte badsector Lenke til kommentar
Kjosennnn Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Når jeg kjører chkdsk i cmd så kommer dette opp CHKDSK er ikke tilgjengelig for RAW stasjoner Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Når partisjonen er blitt RAW så betyr det antagelig at det er problemer med å lese MBR (første sektor på disken). Hvis MBR bare er slettet så kunne du fått den i gang med å lage ny partisjon, men symptomene du beskriver høres ut som en mer alvorlig skade. Lenke til kommentar
Kjosennnn Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Virker som om den er død, klarer å åpne der filene ligger men med en gangjeg prøver å kopiere so klikker den Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Er dette en av disse små harddiskene med enten 2 USB-kabler eller en ekstra USB-tilkobling for strøm? Disse kan få problemer hvis man bruker de med kun én USB-kabel eller hvis de får for lite strøm. Som f.eks. hvis man kobler flere av de på samme USB-port via en HUB uten strømforsyning. Lenke til kommentar
Kjosennnn Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Virker som det kan ha skapt problemet med å koble til 4 stk disker til en usb hub uten støm komblet inn. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Har du prøvd å formatere disken? Hvis du ikke behøver dataene på den da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå