Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, vi er to stykker som skal på backpacking Mellom-og Sør-Amerika. Vi starter i Mexico, Cancón, og vil gjerne ta dykkelappen i nærheten. Vi er usikkre på om vi burde bestille på forhånd, eller vente til vi kommer ned. I tillegg lurer vi på om noen har noen gode dykkeskoler de anbefaler?

Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dykket på Manchones-revet med et selskap på Isla Mujeres da jeg bodde der og i cenotes Dos Ojos med et selskap på Playa del Carmen da jeg bodde der. Hvordan det var å la seg sertifisere av disse vet jeg imidlertid ikke.

Min anbefaling er faktisk å ta lappen I Norge og ikke bruke tiden der nede til basisopplæring i basseng og strand. Det er faktisk ikke så stor forskjell på pris som mange tror.

Lenke til kommentar

I tillegg til å spare masse tid på dørgende kjedelig gruntvannsbading i et av verdens fineste land å dykke i, er opplæringen i Norge veldig mye bedre enn mange andre typiske "feriedestinasjoner". I tillegg får dere erfaring med dykking i kaldt vann, og røff sjø, gjerne fra båt i Norge. Det er mange fantastiske grotter å dykke i, men det krever en del ekstra kursing. Ta kontakt med deres lokale dykkesenter, så kan de kanskje tipse dere om gode kurspakker. Et vanlig PADI Open Water Diver kurs koster omtrent 1000 kr, så kommer legesjekk, og undervisningsmatriell, samt ABC.-utstyr(snorkel, maske og svømmeføtter). Mange har pakkepris på alt sammen, det ender på omtrent 3000,-. Du får det ikke billigere i Mexico.

Eventuelt, kan dere ta skikkelige kurs med en gang, slik at dere kan begynne rett på grottedykkingskurs der nede; GUE(Global Underwater Explorers) er veldig omfattende, CMAS er ikke like omfattende, men like vel gode. Det å ta PADI er også helt greit, men da bør du ta Open Water, Advanced Open Water og Rescue Diver. Spe på med Nitrox Diver, så får dere ekstra lang dykketid og en god opplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...