After Dark Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Du er jo garantert ikke seriøs, men skal det altså ikke være lov å ha litt smakstilsetning? Forleden hadde jeg erter, kjøtt og flesk på boks og da kokte jeg poteter i tillegg. Ble mye bedre da. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Jeg synes heller ikke at Grandiosa er en kunst, men hva vil du kalle det? Mat. Kjip mat, men mat åkke som. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Å tilføre en pizza (ekstra)ingredienser for å møte preferanser vi har, som ikke Stabburet med sin Grandiosa pizza ikke har klart å tilby oss, burde anses som å ta "saken i egne hender". Å ta ansvar for å forbedre et produkt framfor å nøye seg med noe man ikke er tilfreds med, burde bare sees på som positivt. Stabburet produserer fast-food, produkter som skal tilfredsstille de aller fleste til en viss grad, og derfor har de et gjennomsnittlig nivå av ost og andre ingredienser på produktene sine. Big-One Pizza har blant annet et produkt som heter Triple-Cheese for å møte behovet til de som ønsker ekstra mengder med ost. Selv foretrekker jeg å tilføre pizzaen Idun-Ketchup, og dette gjør jeg i god tro om at Stabburet ikke vil anse som nedverdigende. alvorlig svar Lenke til kommentar
Feh Skrevet 2. desember 2013 Del Skrevet 2. desember 2013 Revet ost på grandisen er helt prima hvis jeg har det for hånden. Blir jo 100x bedre. Samt oregano før steking. Har jeg ikke ekstra ost hender det ofte det må til en dæsj ketchup for å døyve den værste pappsmaken. Savner forøvrig spelt-grandisen. Og den met tacokjøttdeig og tomat. De nye (nacho og kebab) smaker jo helt forjævlig. Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Mat. Kjip mat, men mat åkke som. Nå spiser jeg Grandiosa veldig sjelden, men ikke fordi den kjip. Litt kjedelig kanskje, men etter en biltur på fem timer eller etter å ha ryddet og vasket hele huset foeks. har man ikke alltid kjempeenergi til å lage middag. Det er i slike stunder jeg benytter meg av Grandiosa. Evnt. hvis jeg faktisk har glemt at det er en fridag og at butikker er stengt. Synes ikke det er kjipt av den grunn. Hvorfor synes du Grandiosa er kjipt som mat? Det er jo ganske mange forskjellige varianter og smaker å velge mellom. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Fordi det ikke smaker særlig godt, rett og slett, spesielt i lys av næringsinnholdet. En slags kost/nytte-vurdering altså. Pizza har stort sett ganske uheldig sammensetning av næringsstoffer (mye fett og raske karbohydrater og ellers lite proteiner og sporstoffer m .m.), i alle fall for de som ønsker å passe vekten/gå ned i vekt. Dersom jeg først skal spise pizza vil jeg dermed helst ha en som smaker skikkelig godt, eller om jeg ikke har tid til det: I alle fall en som smaker bedre enn grandiosa. Og ovennevnte gjelder alle variantene. Kjedelig, rett og slett. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Personlig syns jeg Grandis er kip mat fordi den ikke smaker noe. På meg virker det som om den er konstruert mest mulig smakløs for å kunne treffe flest mulig uten at de absolutt hater den. Tror mange er som meg og anser den som "grei" vommfyll på en hektisk dag, men den gir meg ingenting utover det å føle meg mett en kort stund. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Jeg syntes faktisk at grandis er godt! Men en ekte bruger eller en ordentlig norsk middag eller kabab ville jeg ha prioritert foran grandis. Lenke til kommentar
Pescado Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Grandiosa smaker digg, men kun med torsk som tilbehør Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hvorfor spise grandis i det hele tatt? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Grandiosa smaker digg, men kun med torsk som tilbehør Den varianten har jeg virkelig ikke hørt før Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Smaksløkene er, som mye annet, noe man må trene. Har man spist smaksløs mat hele livet, så mener man kanskje det er godt med Grandis? 1 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Nai, jeg har spist litt av hvert. Nå sier jeg at alle har forskjellig smak, og alle oppfatter smaken forskjellig. Så om noen har en hjerne som tolker smakssansene slik at de syntes at grandis er godt så er det slik personen er bygd opp. Om man ikke gjør det så er man annerledes. Skjønner ikke helt hvordan man må trene de, men jeg har i hvert fall spist det som JEG syntes er godt i livet. Om jeg syntes at grandis er godt så er det ingen grunn til å trene dette vekk Lenke til kommentar
Pescado Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Smaksløkene er, som mye annet, noe man må trene. Har man spist smaksløs mat hele livet, så mener man kanskje det er godt med Grandis? Hvis du har så veltrente smaksløker burde du jo være i stand til å kjenne de gode smakene i Grandiosa. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Hehe, aldri påstått at smaksløkene mine er særdeles godt trente, men de er nok trente til å skjønne at Grandis ikke er spesielt godt. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Du mener at grandis ikke er godt. Andre mener kanskje at det er godt. Det er ikke alle som liker lutefisk, men det er jo noen som bare digger det også! Vi er forskjellige og om grandis hadde vært sy fryktelig ekkelt så ville jo trolig stabburet ikke ha produsert pizzaen siden ingen heller da ville ha kjøpt den ville jeg ha trodd. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Grandiosa smaker industri og tomatpuré, ikke min favorittkombinasjon. Jeg syns imidlertid konsistensen nesten er enda verre. Det har ikke noe med pizza å gjøre. I tillegg blir jeg sår i ganen av å spise det. Nå spiser jeg ikke pizza så alt for ofte, men når jeg gjør det lager jeg den skikkelig. Ja, det tar ganske lag tid*, og enda verre; det blir en del rot på kjøkkenet, men det er absolutt verdt det. Faktisk er det å stå i fred på kjøkkenet med en øl i hånden og noe god musikk på anlegget mens jeg lager en skikkelig middag et av ukens høydepunkter. * Både deigen og tomatsausen jeg presenterte på forrige side egner seg godt til frysing. Da er det bare å legge det i kjøleskapet før en går på jobb, så er den ferdig tint til en kommer hjem. Da trenger deigen bare en liten tur på kjøkkenbenken for å få litt varme i seg før den kan kjevles ut. Altså kan en få seg en skikkelig pizza også i hverdagene. Endret 3. desember 2013 av Sentenza Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Jeg har ikke tid til å få meg en såkalt skikkelig pizza som du kaller det, og dessuten ås betrakter jeg dette som arbeid. Da krevende arbeid som jeg ikke gidder å gjennomføre kun for en pizza. Da kjøper jeg heller grandiosa, hvis jeg bare vil ha noe kan du si. Jeg syntes tross alt at Grandiosa er godt, eller hvis jeg vil ha noe ekstra så går jeg innom den lokale pizza kjappa. Der får jeg alltid herlig pizza med gode råvarer, men heldigvis så slipper jeg å bake og tilberede den selv! Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Jeg skal ikke nekte noen å spise Grandiosa, men jeg holder meg unna. Har jeg dårlig tid eller ikke gidder å stå for lenge på kjøkkenet velger jeg heller å lage noe annet enn pizza. En trykkoker er forresten genial for å korte ned både tid og arbeid på kjøkkenet. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Herlig dette at du liker å lage mat og at dette er ett av de YES punktene i uken Dette er sikkert en stor grunn i seg selv å lage egen pizza, men det er bare det da slik er det ikke for meg og da er det lettere å gå til pizza kjappa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå