Gå til innhold

Billigst mulig stasjonær

Anbefalte innlegg

Min far må ha en ny stasjonær pc. For han er det viktig at pc'en blir billigst mulig, og han trenger den kun til vanlig "kontorbruk". Han trenger på ingen måte noe spillegenskaper, men at den klarer å svive en 1080p film flytende må den klare. Han sier også at han vil ha mulighet til å koble til 2 skjermer digitalt samtidig. Også er det jo greit at han har nytte av den i endel år framover. Ellers ser jeg ingen grunn til han skal begynne med win8, eller? Han er vant med XP, jeg er vant med win7 (jeg som må til å hjelpe om det er noe) men har noen søsken som bruker win8. For meg virker det litt nettbrett/mobil orientert (men det er en annen diskusjon)

Uansett så har jeg kikket litt rundt på dustin sine sider og fant følgende ferdigoppsett: http://www.dustinhome.no/product/5010621674/dustin-pc-pakke-intel-g2030-4gb-500gb-hd5450/

Hva tror dere om denne? Den yter vel kanskje ikke så mye på prosessor fronten, men han trenger vel sikkert ikke noe annet heller.

Er ikke oppdatert på komponenter lenger, så trenger noen tilbakemeldinger herifra for å ikke gjøre komplette bomkjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den pakken er ok nok, men jeg ville ha gått for en Hp Maskin ;) HP er geniale når det gjelder stasjonære kontormaskiner til en billig penge. Jeg har selv en HP maskin i HP Pro serien og det har aldri handt at det har oppstått noen problemer med den! :)

Her er f eks en link til en maskin som er i din prisklasse som takler det din far trenger den til.

http://www.komplett.no/hp-pro-3515-mt/772886 :):)

Lenke til kommentar

Den er mer enn bra nok. Prosessoren er dobbelt så rask som min. Grafikken er nesten dobbelt så rask. Ettersom min PC duger til de oppgavene du skisserer så kommer også den PCen til å duge. Selvsagt kommer det ikke til å lagge/hakke på 1080, ikke være latterlig. Vi lever i 2013, alle grafikkort kan spille av HD.

Endret av Tåkelur
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å google litt ang. dette med å bruke HDMI og DVI samtidig, og forsto det slik at dette gikk bra. Men at det var maks 2 skjermer samtidig.

Den pakken er ok nok, men jeg ville ha gått for en Hp Maskin ;) HP er geniale når det gjelder stasjonære kontormaskiner til en billig penge. Jeg har selv en HP maskin i HP Pro serien og det har aldri handt at det har oppstått noen problemer med den! :)

Her er f eks en link til en maskin som er i din prisklasse som takler det din far trenger den til.

http://www.komplett.no/hp-pro-3515-mt/772886 :):)

Helt ferdige pc'er har jeg ikke sett så mye på. Men denne har da endel (noe?) bedre specs enn den jeg linket til? Også følger det med OS også. :)

EDIT: Ser nå at denne hp-maskinen ikke har hdmi, bare vga og dvi. Jeg må nesten finne en maskin som kan bruke 2 digitale utganger samtidig. Asus maskinene til komplett da, geforce osv..

Endret av Talker
Lenke til kommentar

Man kan jo se her hva en billig intel cpu for under 500 yter i forhold til prosessoren i HP maskinen: http://www.cpu-world.com/Compare/236/AMD_A6-Series_A6-5400K_vs_Intel_Pentium_Dual-Core_G3420.html

Her har du ekstremt mye bang/buck som fremdeles opprettholder kvalitet i komponenter. Langt mer for pengene enn HP maskinen eller dustinhome pakken.

attachicon.gif2400.png

noe galt med bildet ditt?

Lenke til kommentar

Ja, jeg vil si at brukt er noe du kan vurdere hvis du ikke finner en ferdig maskin som er ok. For jeg vil si at det her ikke lønner seg å bygge selve maskinen selv når det gjelder prisklassen og med tanke på hva du skal bruke maskinen til. Dermed så er mine råd å se på en ferdig maskin fra produsent, eller få noe på f eks finn eller på bruktmarkedet til tek ;)

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at jeg ikke har ovewrsikt over hvilke komponenter som yter hva, så for hvær maskin, må jeg google og søke rundt for å sammenligne ytelser.. :p

Og ferdig sammensatte maskiner fra produsent er somregel uten 2 digitale skjermutganger..

Kan man forresten sette inn et skjermkort til, og bruke det til utvidelse av ant. skjermer? Finnes det andre løsninger for å tilkoble flere skjermer digitalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...