Gå til innhold

Oppgradere AMD FX 4100 til AMD 1100T?

Anbefalte innlegg

Hei kjører min fx 4100 på 4,4 ghz, vil jeg få noe bedre performance i cpu krevende spill. Om jeg oppgraderer til AMD Phenom II 1100t 6 core 3,3 ghz å overklokker den til 3,8-4.0 ghz vil dette hjelpe?

Finner ikke noen ordentelige sammenligninger på nett, men i 3dmark vantage får min CPU litt over 10k mens 1100t får nesten 20k

Vet om en som selger din 1100t for 700 spenn, men er d verrdt d eller bør jeg heller spare opp til en FX 8350?

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1100t får 5966 i passmark cpu, mens 4100 får 4055. Dvs 47% høyere benchmark for 1100t.

Du må dessuten sjekke om spillet du trenger høyere ytelse i er optimalisert for mer enn 4-kjerner. Dersom det ikke er dette, så vil ikke det være noe hensikt i å oppgradere til 1100t.

Ja sant det du sier der, men jeg tenker kommende spill vil støtte fler å fler kjerner pga xbox og ps4 bruker 8 kjerners CPU. SÅ tenkte da var en grei oppdatering for de neste årene kanskje?

Lenke til kommentar

Begge prosessorene du har sett deg ut passer på hovedkortet ditt, men 1100T selges ikke(?) i Norge. Jeg tror prisforskjellen er for liten til å ikke velge FX-8350.

Det er en god regel å ikke oppgradere før du faktisk trenger det, så ikke oppgrader nå fordi du kanskje trenger det om 1 år.

Lenke til kommentar

Du finner støttet prosessor på GA-970A-D3P.

Skal du gidde å vurdere noe i dag hva med FX-8350 alikevell må du overklokke en del før du kan måle deg mot i5 2500k uansett, vil anta du vil kjøpe brukt siden disse AMD prosessorene ikke er så populære for tiden.

har ikke råd til nytt hovedkort å en mye dyrere CPU, så enten blir d bare å ha fx 4100 på ubestemt tid eller kan jeg få Phenom II 1100T om 2-3 uker til.

Kjøper Pehnom II brukt ja, men skal jeg ha fx 8350 må jeg kjøpe ny

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

Begge prosessorene du har sett deg ut passer på hovedkortet ditt, men 1100T selges ikke(?) i Norge. Jeg tror prisforskjellen er for liten til å ikke velge FX-8350.

Det er en god regel å ikke oppgradere før du faktisk trenger det, så ikke oppgrader nå fordi du kanskje trenger det om 1 år.

Jeg har CPU bottleneck i Planetside 2 desverre :(

Går ned til 30 FPS i store battles uansett om jeg har alt på low eller ultra. Det bruker alle 4 kjernenen på fx 4100, men vet ikke om det klarer å bruker fler enn 4. Uansett har jeg lyst å prøve siden 1100T bare koster 700 kr brukt. FX 8350 blir dobbelt så dyr.

Lenke til kommentar

Jeg har CPU bottleneck i Planetside 2 desverre :(

Går ned til 30 FPS i store battles uansett om jeg har alt på low eller ultra. Det bruker alle 4 kjernenen på fx 4100, men vet ikke om det klarer å bruker fler enn 4. Uansett har jeg lyst å prøve siden 1100T bare koster 700 kr brukt. FX 8350 blir dobbelt så dyr.

Regner med du har skrudd ned Draw Distance og Advanced Hardware PhysX i Planetside 2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...