ellebasi Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Jeg skulle installere nytt Windowsimage på min miniPC, men det gikk ikke som forventet. Og nå kommer kun denne feilmeldingen opp: "An operating system wasn't found, try disconnecting any drives.." Jeg har kopiert image over på USB for å få installert på ny, men ser ikke ut som den er villig. På CD-rom benytter man jo .ISO-filer ved installasjon, men via USB er ikke dette mulig. Windows 7 USB/DVD Download tool er heller ikke mulig, siden jeg ikke kommer inn Windows. Jeg tenkte også å koble min vanlige PC's CD-rom til mini for å installere imaget, men ja.. alle muligheter er borte. BIOS er også innstilt på å starte fra USB. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Jeg skulle installere nytt Windowsimage på min miniPC, men det gikk ikke som forventet Hvordan installerte du det? Og hva mener du med Windowsimage? er en image av en tidligere installation? var den en tilpasset Wim eller? Ellers å installere en Windows som en clean installation fra en USB, trenger du: -en usb som er over 2GB -usb må være partitionert og formatert (helst FAT32) -usb partition må være activ -alle installations filer fra en ISO file må kopieres i den. Ikke kopiere den ISO file som den er, men alle filene i den. Lenke til kommentar
ellebasi Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Har benyttet samme installasjonspakke på andre PC'er, men denne var svært trøblete siden jeg ikke får installert det toolet heller. Gjorde som du beskrev over, men PCen kommer likevel til feilmeldingen etter at HP-ikonet i StartUpen er borte. USBen er ganske stor, så jeg måtte ta en NTFS-formatering. Er ikke helt sikker på om USB'en er aktiv heller. Det glemte jeg å skrive i cmd etter formatteringen. Er det mulig å sjekke det uten å fjerne filene jeg la over til USB'en? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Du kan kontrollere det med å gå i Disk Managment. Ellers åpne cmd som admin og skrive diskpart og enter list disk select disk ? ?=nummer på disken du får fra list disk commando detail disk NB! Velg ved oppstart i bios hvilken disk skal boote først Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Bruk f.eks. ISO to USB for å legge ISO image over på bootable USB. Boot partition bør være i FAT32, så lag f.eks. en FAT32 partisjon og en NTFS partisjon om du har en stor minnepinne... Lenke til kommentar
killkid Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 Jeg skulle installere nytt Windowsimage på min miniPC, men det gikk ikke som forventet. Og nå kommer kun denne feilmeldingen opp: "An operating system wasn't found, try disconnecting any drives.." Jeg har kopiert image over på USB for å få installert på ny, men ser ikke ut som den er villig. På CD-rom benytter man jo .ISO-filer ved installasjon, men via USB er ikke dette mulig. Windows 7 USB/DVD Download tool er heller ikke mulig, siden jeg ikke kommer inn Windows. Jeg tenkte også å koble min vanlige PC's CD-rom til mini for å installere imaget, men ja.. alle muligheter er borte. BIOS er også innstilt på å starte fra USB. Noen som kan hjelpe? Hvis du vil ha en billig kjapp og enkel løsning er det bare å kjøpe en USB cdrom. -Øyvind Lenke til kommentar
gather Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Ett alternativ kan jo være å sette opp PXEbooting 1 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Enig med Gather, PXE er finfint når det er satt opp, og man har flere maskiner man skal legge inn nye diskspeil på. Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Pakk ut .ISO filen i en USB og gjør USB pennen bootable så skal det vel ikke være noe problem dette :-) Lenke til kommentar
gather Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Hvis det er snakk om å installere Windows så kan du bruke: http://www.microsoftstore.com/store/msusa/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool som iallefall jeg har hatt stor suksess med. Dette gjør du på en annen maskin så du må evt låne en maskin om du kun har pcen du holder på å installere tilgjengelig. Endret 9. januar 2014 av gather 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå