OyvindGa Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Visual basic 2010 express. Jeg har laget 8 tekstboxer. (5 av tekstboxene henter sin verdi fra en annen windowsform + 1 knapp som gjør kalkulereringen TextboxMBL8.text = 4,56 (Hentet fra annen windows form) TextboxMBL10.text = 7,12 (Hentet fra annen windows form) TextboxMBL12.text = 10,26 (Hentet fra annen windows form) TextboxMBL13.text = 12,03 (Hentet fra annen windows form) TextboxSF1.Text = 5,55 (Hentet fra annen windows form) TextboxWLL1.text = Her fyller du manuelt inn 1 tall som skal * med TextboxSF TextboxMBL1.text = svaret på regnestykket over. TextboxWiredim1.text = Basert på svaret i MBL1 sammenlignet med teksten i TextboxMBL 8 - 13, så skal denne returnere en tekst. Button1 = Denne gjør kalkuleringen. Jeg har lagt inn følgende kode på knappen: Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click TextBoxMBL1.Clear() TextBoxWireDim1.Clear() TextBoxMBL1.Text = Single.Parse(TextBoxWLL1.Text) * Single.Parse(TextBoxSF1.Text) If TextBoxMBL1.Text <= TextBoxMBL8.Text Then TextBoxWireDim1.Text = "8mm" ElseIf TextBoxMBL1.Text > TextBoxMBL8.Text And TextBoxMBL1.Text <= TextBoxMBL10.Text Then TextBoxWireDim1.Text = "10mm" ElseIf TextBoxMBL1.Text > TextBoxMBL10.Text And TextBoxMBL1.Text <= TextBoxMBL12.Text Then TextBoxWireDim1.Text = "12mm" ElseIf TextBoxMBL1.Text > TextBoxMBL12.Text And TextBoxMBL1.Text <= TextBoxMBL13.Text Then TextBoxWireDim1.Text = "13mm" End If End Sub End Class Det som skjer her er at teksten som kommer i WireDim1 kan være "13mm" selv om verdien er mindre en teksten i MBL8. Noen som kan hjelpe meg med denne ? Lenke til kommentar
swoop86 Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Jeg hadde muligens gjort det på denne måten: (ikke 100% sikker på om det fungerer, men du kan jo prøve For øvrig så sammenligner du en string mot en string i if else setningen din, du bør lage variabler for hver av "TextBoxWireDim" som du så konverterer til Single.(Driver å lærer meg VB selv om dagen, så tilgi meg om det er noe feil her)Dim Dimensjon as Single Dimensjon = Single.Parse(TextBoxWLL1.Text) * Single.Parse(TextBoxSF1.Text) Select case Dimensjon case <= 8 TextBoxWireDim1.Text = "8mm" case 8.001 To 10 TextBoxWireDim1.Text = "10mm" case 10.001 To 12 TextBoxWireDim1.Text = "12mm" case > 12 TextBoxWireDim1.Text = "13mm" case else 'feil end select Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå