Gå til innhold

Hydraulikk koblinger med mm gjenger og flat seal?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har vært litt borti samme problematikken selv. I mitt tilfelle var det M16x1,5 med flat pakning på slangen, og M16x1,5 innvendige gjenger i sylinderen slangen var koblet til. Å bytte ut den originale "flat-endete" ansatsnippelen med en tilsvarende snittring-ansats med 24* innvendig kon ble dermed enkleste løsning i mitt tilfelle. Det vil si, jeg byttet den egentlig ikke ut (fordi lokal slangeleverandør ikke hadde den ansatsen inne der og da), jeg gikk løs på den med metalldreiebenk... :wee:

Verken TESS eller Hydroscand har såvidt jeg kan se fittings med "metric flat face" i sortimentet, og det de ikke har er det antakelig få andre som har heller... Med tommegjenger finnes det imidlertid (ORFS).

Søker du på "metric flat face" på Google får du en god del treff, men ingen i Norge...

Lenke til kommentar

Blir ikke noe særlig å måtte sette inn ansatser overalt. Det vil ta mer plass og ødelegge plass for andre koblinger.

Mulig jeg får starte import av slike koblinger samt slanger, og kjøpe inn presse og annet verktøy som er nødvendig. Samt en del andre typer koblinger.

Ser jo ut som det trengs mer og mer etterhvert som det blir importert mer utstyr fra utlandet, særlig kina.

Lenke til kommentar

I 90% av tilfellene (inkludert mitt) går jo slangen til en sylinder eller ventilsentral, eller begge deler, vanligvis med innvendige gjenger, sånn at det blir snakk om å bytte ut en eksisterende ansatsnippel med en tilsvarende med innvendig kon -det tar ikke mer plass.

Om slangen sitter på en sylinder med fastsveisede utvendige gjenger, så vil det ta mer plass, ja..

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...