Gå til innhold

Sony Computer Entertainment - Kommentar og tråd for 640509-040147.

Colin.

Anbefalte innlegg

Elsk Sony alt du vil, men jeg kan ikke forstå at noen kan elske et selskap så mye, men har lest artikler om det.

Du tolker det slik fordi jeg er negativ til Sonys måte å oppføre seg... sier meg heller at du har et behov for å beskytte Sony og få de til å fremstå minst like godt som MS. Sett det flere ganger av deg, og du prøver å jevne det ut med å kritisere Sony av og til for småting. "Jada, de er like gode de"...

Stakkars MS som bommet så grovt på folks forventninger forrige E3. Det var virkelig synd i dem, og slemme Sony som brukte dette. De er virkelig slemme å onde!

Ja, det var virkelig synd MS måtte ta helomvending fordi folk (sauer) hadde fordommer.
Var jo faktisk mange Xbox fans som likte dem tok helomvendig med Xbox One sin originale visjon, da er dem sauer dem også da. Jeg likte godt dem gjorde det, fordi alt jeg vil er å spille uten restriksjoner m.m. Enklere kan det ikke gjøres.

Virkelig stor pluss for Microsoft det, dem hadde baller til å ta helomvendinger.

Elsker å lese du tar alle under en kam hehe, det er det som er formålet, har man et Sony produkt så er man en slem person!

Noe som gjør meg til en kjempeslem person (eller sau, om du vil) siden jeg har hatt ps1, ps2 og har ps3, psvita og ps4 :D

Edit: må jo nevne at jeg har en Xbox 360 også men den støver desverre ned i boksen den kom i :S

Har alle dem i samlingen min samt PSP og PSP Go, vi er slemme eller sauer bææææ.

Men har flere Nintendo konsoller en Sony da! Samt alle MS sine konsoller, og 3 Sega konsoller, da er jeg forbanna slem. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elsk Sony alt du vil, men jeg kan ikke forstå at noen kan elske et selskap så mye, men har lest artikler om det.

Du tolker det slik fordi jeg er negativ til Sonys måte å oppføre seg... sier meg heller at du har et behov for å beskytte Sony og få de til å fremstå minst like godt som MS. Sett det flere ganger av deg, og du prøver å jevne det ut med å kritisere Sony av og til for småting. "Jada, de er like gode de"...

Stakkars MS som bommet så grovt på folks forventninger forrige E3. Det var virkelig synd i dem, og slemme Sony som brukte dette. De er virkelig slemme å onde!

Ja, det var virkelig synd MS måtte ta helomvending fordi folk (sauer) hadde fordommer.
Var jo faktisk mange Xbox fans som likte dem tok helomvendig med Xbox One sin originale visjon, da er dem sauer dem også da. Jeg likte godt dem gjorde det, fordi alt jeg vil er å spille uten restriksjoner m.m. Enklere kan det ikke gjøres.

Virkelig stor pluss for Microsoft det, dem hadde baller til å ta helomvendinger.

Elsker å lese du tar alle under en kam hehe, det er det som er formålet, har man et Sony produkt så er man en slem person!

Noe som gjør meg til en kjempeslem person (eller sau, om du vil) siden jeg har hatt ps1, ps2 og har ps3, psvita og ps4 :D

Edit: må jo nevne at jeg har en Xbox 360 også men den støver desverre ned i boksen den kom i :S

Har alle dem i samlingen min samt PSP og PSP Go, vi er slemme eller sauer bææææ.

Men har flere Nintendo konsoller en Sony da! Samt alle MS sine konsoller, og 3 Sega konsoller, da er jeg forbanna slem. :p

Auda, vi er noen slemme jævler (sauer) begge to :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig føler jeg at du fortsetter litt med den negative trenden å føye alle under en kam , jeg er selv en Playstation bruker men kan ikke si at jeg er særlig glad i Sony, hovedsakelig pga :

*Kuttet støtten for Linux til PS3 Fat etter Firmware oppdatering 3.x eller noe , så da kunne man glemme å leke seg med den funksjonaliteten.

*Fjernet bakoverkompabilitet med PS2 på PS3 slim ( etter FAT ), her burde sony vært greie og sørget for at man har kunnet "emulert" PS2 så lenge man har de originale spillene selv om man har fått noe nedsatt ytelse.

Xbox har jeg styrt unna siden jeg har PC og liker ikke helt det Microsoft har prøvd seg på, noe som nesten ødela hele PC spill markedet , heldigvis ser det ut som Xbox One og PS4 nå vil sørge for at PC spillene blir fortere tilgjengelig og av høyere kvalitet enn før.

Nå må det sies at Noen av kravene til Microsoft var direkte latterlige , feks å måtte alltid være "online" er jo svært problematisk , noe Ubisoft viser oss hver gang de lanserer et storspill...

Mja, jeg bare liker ikke at MS "måtte" føye seg når de hadde en visjon de ville satse på. All ståheien i etterkant og alle hyttegamerne som ikke fikk spille på hytta, mann altså, det var jo bare sykt. MS kunne gjort det sykt bra med den visjonen de hadde tidligere også. Men det virker som enkelte vil at konsoller alltid skal fungere offline... de som ikke kan akseptere at fremtiden blir mer digital. Noe annet verdt å nevne angående den tidligere visjonen, piratkopiering. Ikke at piratkopiering på konsoll er et stort problem, men de ville gjort det veldig vanskelig for pirater. Bare det i seg selv hadde jo vært meget bra. Og pls, ikke sammenlign ubisoft sine evner med MS sine evner hva angår servermuligheter/stabilitet. DÉT er direkte latterlig!

Som du nevner, hadde jeg hatt PS3 og brukt linux og Sony plutselig hadde fjernet det fordi de ikke evnet å lage en sikker konsoll, så hadde jeg aldri kjøpt noen konsoller fra dem igjen. Det var et hån mot mange forbrukere. Og skulle noe lignende skje ved senere annledninger, så har man ingen grunn til å sutre spør du meg.

Nå skal jo Gaikai komme i 2015. Det er jo en liten trøst selv om man må kjøpe spillene på nytt. Faktisk det eneste jeg hadde sett frem til dersom jeg eide PS4. Hadde vært digg om MS sikret seg OnLive, det fungerer jo knallbra så lenge man har en grei linje.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig føler jeg at du fortsetter litt med den negative trenden å føye alle under en kam , jeg er selv en Playstation bruker men kan ikke si at jeg er særlig glad i Sony, hovedsakelig pga :

*Kuttet støtten for Linux til PS3 Fat etter Firmware oppdatering 3.x eller noe , så da kunne man glemme å leke seg med den funksjonaliteten.

*Fjernet bakoverkompabilitet med PS2 på PS3 slim ( etter FAT ), her burde sony vært greie og sørget for at man har kunnet "emulert" PS2 så lenge man har de originale spillene selv om man har fått noe nedsatt ytelse.

Xbox har jeg styrt unna siden jeg har PC og liker ikke helt det Microsoft har prøvd seg på, noe som nesten ødela hele PC spill markedet , heldigvis ser det ut som Xbox One og PS4 nå vil sørge for at PC spillene blir fortere tilgjengelig og av høyere kvalitet enn før.

Nå må det sies at Noen av kravene til Microsoft var direkte latterlige , feks å måtte alltid være "online" er jo svært problematisk , noe Ubisoft viser oss hver gang de lanserer et storspill...

Mja, jeg bare liker ikke at MS "måtte" føye seg når de hadde en visjon de ville satse på. All ståheien i etterkant og alle hyttegamerne som ikke fikk spille på hytta, mann altså, det var jo bare sykt. MS kunne gjort det sykt bra med den visjonen de hadde tidligere også. Men det virker som enkelte vil at konsoller alltid skal fungere offline... de som ikke kan akseptere at fremtiden blir mer digital. Noe annet verdt å nevne angående den tidligere visjonen, piratkopiering. Ikke at piratkopiering på konsoll er et stort problem, men de ville gjort det veldig vanskelig for pirater. Bare det i seg selv hadde jo vært meget bra. Og pls, ikke sammenlign ubisoft sine evner med MS sine evner hva angår servermuligheter/stabilitet. DÉT er direkte latterlig!

Problemet med visjonen fra Microsoft var at det ikke fantes noen god grunn for å ha det slik, sett fra forbrukerne sitt ståsted. At MS måtte "føye" seg etter forbrukerne er bare rett og rimelig, og enkelt og greit veldig bra for MS. MS hadde ikke eksistert om dem ikke til en viss grad hadde vært i stand til å tilfredsstille behovene og kravene fra forbrukerne. Konsekvensen av at de ikke hadde føyet seg kunne like godt vært at XONE hadde endt opp som en total fiasko. Skulle de forfulgt sine egne visjoner uten å ta hensyn til det forbrukerne vil ha, velger forbrukerne noe annet som de har lyst på.

Microsoft har skjøt dette og det er en av grunnene til at de fortsatt slår egne rekorder på fortjeneste år etter år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kapittel 5.

'IndieStation'

Skrevet av 640509-040147, fredag 15/08/14.

Utviklingen i bransjen er i ferd med å ta en skummel retning. Nå som de nye konsollene er på markedet, med bedre hardware, så kreves naturlig nok mer ressurser for å lage et stort AAA-spill. Det som kan se ut til å skje, er at man sitter igjen med 2-3 nevneverdige AAA-eksklusiver i løpet av hele generasjonen. Hva kan være årsakene til dette? Er det ene og alene det at det kreves mer ressurser for å lage et stort spill en god nok unnskyldning for Sony til å ikke fokusere mer på det området? Etter min mening har indie-spillene som dukket opp i løpet av forrige generasjon, blitt tatt til nye høyder denne generasjonen, ihvertfall i startfasen, som vi er i nå. Har man virkelig kommet til det stadiet der et indie-spill skal selge en konsoll? Brukes fokuset på indie-spill som et teppe over manglende ressurser og/eller evne til å produsere flere storspill? Kommer snart bundelen med 'No Mans Sky'... Det hadde ikke forundret meg, da det kan se ut til at de store spillene blir å se sjeldnere og sjeldnere.

Under gamescom 2014 i Tyskland, så man det som skulle være den nærliggende fremtiden for konsollene. Og på dette planet kom virkelig ikke Sony godt ut i det hele tatt. Flere vittigheter har dukket opp i etterkant. Min favoritt, IndieStation. Det er nettopp det Playstation 4 er i ferd med å bli, en konsoll som først og fremst er en plattform for indie-utviklere. Det blir ikke lenger sett på som et supplement til hovedmåltidet, det har faktisk blitt hovedmåltidet!

Dystert.

xMYwEGm.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

At Sony velger å satse på indie-titler, i tillegg til større spill, er strengt tatt ikke noe argument for at større spill havner i skyggen. Da må du komme med tall på at det kommer færre større titler til Playstation enn til konkurrerende konsoller og at indietitlene går på bekostning av større titler, ellers fremstår posten først og fremst som bitter piping.

Om det faktisk er slik at PS4-eiere får i både pose og sekk kan jeg ikke se noe problem, tvert imot.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Synst det er helt fantastisk at sony satser på indie. Noen av mine beste spill opplevelser har vært i indie titler. Deriblant To the moon, Dust: An elysian tail, The Stanley Parable, Journey og ikke minst et av mine absolutt favoritt spill noensinne, Brothers: A Tale of Two Sons . Indie spill er fantastisk og kommer til å være det i all fremtid.

Det som dog er så fantastisk med at xbox skaren nå tydligvis klager over dette (ikke at jeg har sett noen andre en 640509-040147 klage men det er vel sikkert noen andre) , er jo det at de prøver å slå ned på sony for at de gir konsollen mer innhold. Det som er fakta i situasjonen er jo det at ps4 har per dags dato 4 faktiske eksklusive AAA spill : Infamous Second Son , Killzone Shadow Fall , last of us og Knack. Xbox one på den andre siden har forza , resten har kommet eller kommer snart på PC plattformen. Ellers er jo AAA titlenne per dags dato like , bortsett fra at de faktisk kjører bedre på PS4. Dette er en argumentasjon du fullstendig skyter deg selv i foten med.

Selv håper jeg på det kommer fantastiske spill til begge konsollene ettersom jeg eier både Xbox og playstation, sålenge begge parter holder seg for go til å betale 3. parts utviklere til å gjøre spillene sine ekslusive til sin egen konsoll, og faktisk kommer opp med nye fantastiske spill fra egne studioer, men der er vel egentli sony flinkest.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis du kan bevise at flere indies (som forøvrig kan være fantastisk bra, mye bedre en mange AAA-spill du absolutt må ha) fører til at fokuset på større spill blir mindre må du jammen komme med beviser. Personlig tror jeg det bare fører til ekstremt mye mer innhold og et bredere spekter for oss gamere, noe som igjen betyr at all din argumentasjon og klaging bare er vrøvl. I tillegg er det sunt for spillbransjen som er dominert av CoD 1045 og FIFA 16784, så vi som forbrukere må backe opp om de gode, spennende og nyskapende ideene, ikke drepe dem bare fordi de går under kategorien "indie".

Du klager på for MYE innhold? Du klager på at det er fokus på frihet til å utvikle de ideene man har? Du klager på at Sony (og nå Microsoft, heldigvis) backer opp om små utviklere og hjelper dem på vei? Du klager på at meget talentfulle enkeltpersoner får tre frem i rampelyset i en spillbransjen som er dominert av råtne EA og Activision som melker serier til det ytterste? Du klager på at en konsoll skal bundles sammen med No Man's Sky, et spill som sikkert er mye bedre en Watch Dogs men bare fordi det er en "indie" blir det automatisk dårlig?

Det er synd at det går an å bli så ekstremt vridd og trangsynt uten å i det hele tatt prøve eller ha mulighet til å se det store bildet, se alt det positive som kommer ut av det.

Trist lesning, den bloggen her er virkelig ikke noe annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Indie spill er spill laget av utviklere som ikke har en utgiver hengene over seg. Fks EA,Activision osv. Dem står fri til å kunne lage et spill utifra sin visjon uten at en mann i en fancy dress sier hva dem kan og ikke kan gjøre med spillet og visjonen sin.

Ja endel spill har såkalt retro utseende men det i seg selv kan være ekstremt sjarmerende om spillet er bra. Mens andre ser like proff ut som utviklere med ubegrensede resurser.

Må et spill være av ypperste grafikk og ha en stor utgiver bak seg for å være gøy?! Dem av oss som er prøvd litt forskjellige spill vet jo at det er ikke tilfellet.

Jeg husker når X360 og PS3 lanserte. Det var samme diskusjonen fra mange da at det var for lite eksklusive spill. Denne gangen så er vi i samme situasjon. Ingen overraskelse overhode. Men denne gangen har vi tilgang til flere spill pga Indie miljøet. Mer spill å spille å ha det gøy med mens en evnt venter på et stort AAA spill en har fulgt med på og venter på.

Indiestation er ikke et fornærmelse. Det er et ord for variasjon og spill glede.

Når det kommer til slik situasjonen idag er med PS4 og XBO så er ting snudd på hode i forhold til hvordan det var når X360 og PS3 lanserte. Pr idag så har XBO tatt den korte pinnen og dingler etter PS4 som raser avgårde i et forrykende tempo.

Men vi husker alle hva som skjedde utover tiden til PS3. Den sloss med nebb å klør for å ta igjen X360. Noe den klarte med noen heftige spill.

Noe som kan også skje denne generasjonen med XBO. Ja det er store forskjeller akkurat nå og mest sannsynlig i en god stund fremover. Men om dem rette spillene begynner å dukke opp så betyr det lite hvilke navn som står på boksen.

Og til slutt vil jeg be mine felles gamere om å moderere seg. Vi blir alle engasjerte og ord som kan virke passende i hetens øyeblikk kan faktisk såre. Jeg er en av dem som har gjort dette flere ganger mot 640509-040147 og jeg tar meg selv i nakken hver gang etterpå å irriterer meg over at jeg synker ned på det nivået.

Vi er heldige som lever slik vi gjør. Verden er en forskrudd plass... Vi har denne hobbyen og lidenskapen for den samens. Vi burde heller bruke tid på å diskutere hva vi gleder oss til og diskutere hvor gøy spill X osv er. Ikke vri om alt til noe negativt og forsure en hobby vi alle er så glade i....eller hva?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Selv håper jeg på det kommer fantastiske spill til begge konsollene ettersom jeg eier både Xbox og playstation, sålenge begge parter holder seg for go til å betale 3. parts utviklere til å gjøre spillene sine ekslusive til sin egen konsoll, og faktisk kommer opp med nye fantastiske spill fra egne studioer, men der er vel egentli Nintendo* flinkest.

:)

Lenke til kommentar

men der er vel egentli Nintendo* flinkest.

:)

Jepp, det er jeg helt enig i , men om du faktisk leser inlegget mitt dreier dette seg om sony og microsoft.

Det har du helt rett i, men jeg tok da den frihet å la dem inn der for det virket så de var utelukket fra regnskapet.

MEN, jeg er enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...