Gå til innhold

Sony Computer Entertainment - Kommentar og tråd for 640509-040147.

Colin.

Anbefalte innlegg

Jeg vil tørre å påstå at MS er like arrogante som Sony, men så er jo begge store multinasjonale bedrifter som til syvende og sist er opptatt av å tjene penger. Å appellere til kundene sine er noe begge holder på med, på godt og vondt.. Å dra frem skandaler som argumenter er jo vel og bra, men det er to sider til alt og at Sony (blant annet) prøver å gjøre ting godt igjen er vel det ingen tvil om? Hackingen av psn fikk aldri noen reelle konsekvenser for kundene såvidt jeg har fått med meg.

Som alle andre bedrifter skal jo Sony og kunne overleve og da trenger de nye måter å tjene penger på, deriblant PS plus tjenesten og online biten. Selv om jeg synes det er synd at online ble en del av PS plus så så jeg det egentlig komme!

Poenget med tråden forstår jeg sånn delvis.. Skjønner at det kan være godt å få ut frustrasjon! Det vil derimot ikke si at jeg er enig med alt som står skrevet her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kapittel 3.

'In the spirit of Christmas'

Skrevet av 640509-040147, søndag 22/12/13.

Nå er det bare noen dager til jul. Er ganske sikkert mang en barn som sitter der ute i det vidstrakte land som gleder seg enormt til julaften, der de nok sitter med forhåpninger om å få sitt første møte med Playstation 4.

Hva kan de glede seg til ved Playstation 4? De får hvertfall en behagelig kontroller, som er litt større enn den forrige lille klumpen. Men har kontrollerne blitt for store for barna? Det skal man ikke se bort ifra, men dette blir veldig individuelt.

Sannsynligvis blir Knack det første spillet de får oppleve på sin nye Playstation. Vel vel, med litt sjokolade atpåtil så blir alt så mye bedre. De klarer nok å finne verdien og ha det moro med spillet til tross for dets mangler. Det blir nok hyggelig for barna de minuttene de tilbringer med spillet.

Når barna skal til sengs vet de hvertfall at bråket utenfor ikke kommer fra den nye konsollen, da den er musestille.

Til de litt eldre som faktisk spiller på Playstation, så kan de glede seg litt mer med et Killzone som har pen grafikk, men faller litt platt igjennom innholdsmessig.

Stilmessig kan man si at om man har en skjev benk, så vil Playstation 4 gli rett inn.

Playstation 4 vil også score poeng ved at det er et merke-produkt. Så er man en forelder som har tenkt å kjøpe en Playstation til julegave, så vær ikke redd, innholdet er ikke av den ytterste prioritet, det viktigste er at det er Playstation TM.

Vil med dette ønske alle en riktig god jul!

Nyt tida med gaming.

GodJul.jpg
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden dette temaet har blitt tatt opp stadig vekk i det siste er det på tide med en liten oppdatering :

Det har blitt påpekt et par ganger i både denne tråden og via rapportering at denne tråden burde ha blitt stengt basert på at en lignende tråd ble nylig stengt på Microsoft delen av forumet.
Årsaken til at den andre tråden ble stengt har ingenting med denne typen tråd,( Man kan om man ønsker opprette en tråd der man kritiserer saklig Microsoft eller Xbox om man ønsker det så lenge man ikke er ute etter å trolle / utelukkende provosere andre brukere) men andre årsaker som jeg ikke ønsker å gå i detaljer om , men det var flere moderatorer som grep inn og påpekte årsakene til at den ble stengt.

Fokuser derfor heller å rapportere inn innlegg som bryter med retningslinjene , ønsker man derimot å ha en direkte samtale med øvre instans så henviser jeg videre til :

[email protected]
>Tilbakemeldinger til forumet.

Mvh
Malvado

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jeg er mest fornøyd med at min Xbox-fan av en eldste sønn nå har bestemt seg for å gå for en PS4 :) Noe som er naturlig når en ser Sony opp mot MS. Sony ønsker jo at du skal ha det gøy! Mens MS mer fokuserer på hvordan de kan tvinge mest mulig penger utav folk.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Kapittel 4.

'Herd mentality'
Skrevet av 640509-040147, mandag 02/06/14.
Nå tenker jeg det er på tide å ta bladet fra munnen angående dette emnet, nemlig saueflokk-mentaliteten som hersker. Vi har lenge visst at Norge er et Sony-land når det kommer til konsoller, og dette synes tydelig på norske-forum. Dette forumet er intet unntak, desverre. Her heies det frem en kultur der man må stå til rette dersom man skulle finne på å anbefale spill til rivalen av Sony. Opp og ned i mente må man forklare seg om hvorfor man anbefaler det eller det. Sammenligninger må legges ved, hvor mange spør du kanskje? Nei, så mange som mulig! Før man i det hele tatt får lov til å trekke en konklusjon, må kilder legges ved. Kilder over alle mulige spill innen en gitt sjanger. Man kan for all del ikke være bastant.
Så hva gjør at disse personene velger å heie frem en slik kultur? Der det finnes et gode og et onde. Der den ene er suveren på det meste, og den andre er en haug med dritt som bare duger til, nei, si det... Vel, det er illusjonen som skapes her. Desverre finnes det lett påvirkelige sjeler der ute som kan ta slikt for god fisk. Massesuggesjon på høyt nivå. Slik har det blitt i Norge når det kommer til Playstation. Det er ikke innholdet som selges, men fasaden. Fasaden av noe bra, noe som alle har. Det er viktig å holde fasaden oppe, selv når det går dårlig. Den beste manøveren for å få bort fokuset fra sitt eget makkverk, er å fokusere på rivalen istedenfor. Finne feil.
Hvor mange ganger må det egentlig tas opp at Xbox One har svakere hardware? Det har nærmest blitt en besettelse hos enkelte, og at man da tar det videre til å linke til diverse kilder om et nytt midt-på-treet spill som ser ørlite bedre ut på Playstation 4. Sier man imot saueflokken, så får man passet sitt påskrevet, det kan man godt si. Herseteknikker, usanne påstander og ekskludering for å nevne noe. Det kan tenkes at flere vegrer seg for å delta i debatter når kulturen har blitt slik.
Så lenge Playstation vedvarer, vil flokken beskytte merket. (Fasaden)
Tenk om man kunne hatt en mer åpen utveksling av idéer og tanker rundt spillmediet uten de slibrige beskyttelsesmekanismene man finner i poster på dette forumet. Det hadde jeg likt, men har ikke noe stort håp om forandring. Det eneste som kan ende denne saueflokken-mentaliteten rettet rundt Playstation, ville nok vært om Sony på et eller annet vis forsvant ut av industrien.
Det er ikke bare saueflokkens feil heller, når man ser hvilken rollemodell Sony gang på gang har vist seg å være. Husker fortsatt godt fjorårets E3, som skulle være en fest for alle, men som ble totalt ødelagt av til og med folk høyt oppe i selskapet Sony. De laget heller kvalme for rivalen enn å fokusere på sine egne produkter. Noe som nå i ettertid er lett å forstå for den som ikke har Playstation-briller på seg. Playstation 4 har jo knapt et spill verdt å nevne per dags dato. Neppe noen som vil huskes etter endt generasjon.
Så nå er det rett før årets E3, og alt jeg ønsker er at alle selskaper fokuserer på seg og sitt!
Men jeg frykter en stor del av saueflokken ser mest frem til å kritisere rivalen. Kanskje Sony også til og med. Vi får se.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjempeflott at de åpnet denne tråden igjen! Håper ts kan skrive ukentlig innlegg da dette er utrolig komisk lesing. Humoren går riktignok på trådstarters bekostning men morro er det.

Enig, men ser ikke poenget med å dra alle under en kam, med ord som saueflokk/saueflokkmentalitet osv.. Er ikke alle som er Sonyevangelister, akkurat på samme måte som at ikke alle er Microsoftevangelister :)

Ser man på feks neogaf og ign forumer så er det like mye dritt i begge leirene!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Herseteknikker, usanne påstander og ekskludering for å nevne noe. Det kan tenkes at flere vegrer seg for å delta i debatter når kulturen har blitt slik.

Du er ikke stort bedre enn dem du konfronterer. Jeg syns du skriver på en nedlatende måte, noen av utsagnene dine har ikke mye substans. Jeg syns rett og slett du virker litt arrogant når du skriver slik du gjør. Du får det til å virke som at alle som er innehaver av et Sony-produkt er en del av denne saueflokken du beskriver.

Når det er sagt, så er jeg faktisk enig med deg. Mange er slik du beskriver dem. Mange diskusjoner, ikke bare de om konsoller og spill flyter over av arroganse og hersing. Ei er dette noe som er unikt for dem som er i "Sonyflokken".

Endret av Nedward
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Herseteknikker, usanne påstander og ekskludering for å nevne noe. Det kan tenkes at flere vegrer seg for å delta i debatter når kulturen har blitt slik.

Du er ikke stort bedre enn dem du konfronterer. Jeg syns du skriver på en nedlatende måte, noen av utsagnene dine har ikke mye substans. Jeg syns rett og slett du virker litt arrogant når du skriver slik du gjør. Du får det til å virke som at alle som er innehaver av et Sony-produkt er en del av denne saueflokken du beskriver.

Når det er sagt, så er jeg faktisk enig med deg. Mange er slik du beskriver dem. Mange diskusjoner, ikke bare de om konsoller og spill flyter over av arroganse og hersing. Ei er dette noe som er unikt for dem som er i "Sonyflokken".

Det finnes alltid unntak. Ikke alle er sauer, men jeg prøver å legge trykk på enkelte viktige momenter i mine kommentarer for å skape en reaksjon hos de som kjenner seg igjen i det jeg beskriver. Spør du meg, hadde jeg lest en slik kommentar angående Microsoft og dens tilhengere i Norge, så hadde jeg knapt reagert. Det ble forøvrig opprettet en identisk tråd som denne, bare med helt motsatt formål her inne. Den ble fjernet, dessverre. Hadde den fått stått så kunne man sammenlignet diskusjonen/oppførselen til deltagerne og svarene man fikk. Utifra den korte perioden tråden var aktiv, så så man en mer åpen og hyggelig diskusjon. Det kan tenkes at trådens formål ikke ble oppnådd og at trådstarter dermed fjernet tråden selv.

Jeg er kanskje litt arrogant, men jeg når ikke opp til det nivået der man ikke takler ulike meninger angående et produkt, og aktivt går inn for å stenge denne bruker ut av diskusjon. Innlegg med litt snert i må det kunne være takhøyde for, og jeg er meget kritisk til utsagn som at "alle er like gode/dårlige". Det er rett og slett en veik unnskyldning sånn jeg ser det. For eksempel har man Nintendo-delen av forumet, som jeg hele tiden har oppfattet som et hyggelig sted med åpen diskusjon. Der blir man ikke ekskludert fra en diskusjon for å mene noe kritisk rettet mot Nintendo. Noe som jeg forøvrig har vært og fremdeles den dag i dag er, når det kommer til prisingen av mange e-shop spill.

Kjempeflott at de åpnet denne tråden igjen! Håper ts kan skrive ukentlig innlegg da dette er utrolig komisk lesing. Humoren går riktignok på trådstarters bekostning men morro er det.

Blir nok ikke så ofte, men det var faktisk du som minnet meg på at jeg hadde denne tråden. Takk for det!

Jeg skjønner såpass at kommentaren din er ganske syrlig, og at flere plusser den understreker bare poenget mitt om hvilken kultur som herjer her om dagen.

Enig, men ser ikke poenget med å dra alle under en kam, med ord som saueflokk/saueflokkmentalitet osv.. Er ikke alle som er Sonyevangelister, akkurat på samme måte som at ikke alle er Microsoftevangelister :)

Nei, ikke alle er Sonyevangelister. Og leser man innleggene mine i den tro at jeg mener at alle er det, så misforstår man.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes alltid unntak. Ikke alle er sauer, men jeg prøver å legge trykk på enkelte viktige momenter i mine kommentarer for å skape en reaksjon hos de som kjenner seg igjen i det jeg beskriver. Spør du meg, hadde jeg lest en slik kommentar angående Microsoft og dens tilhengere i Norge, så hadde jeg knapt reagert. Det ble forøvrig opprettet en identisk tråd som denne, bare med helt motsatt formål her inne. Den ble fjernet, dessverre. Hadde den fått stått så kunne man sammenlignet diskusjonen/oppførselen til deltagerne og svarene man fikk. Utifra den korte perioden tråden var aktiv, så så man en mer åpen og hyggelig diskusjon. Det kan tenkes at trådens formål ikke ble oppnådd og at trådstarter dermed fjernet tråden selv.

Jeg er kanskje litt arrogant, men jeg når ikke opp til det nivået der man ikke takler ulike meninger angående et produkt, og aktivt går inn for å stenge denne bruker ut av diskusjon. Innlegg med litt snert i må det kunne være takhøyde for, og jeg er meget kritisk til utsagn som at "alle er like gode/dårlige". Det er rett og slett en veik unnskyldning sånn jeg ser det. For eksempel har man Nintendo-delen av forumet, som jeg hele tiden har oppfattet som et hyggelig sted med åpen diskusjon. Der blir man ikke ekskludert fra en diskusjon for å mene noe kritisk rettet mot Nintendo. Noe som jeg forøvrig har vært og fremdeles den dag i dag er, når det kommer til prisingen av mange e-shop spill.

Blir nok ikke så ofte, men det var faktisk du som minnet meg på at jeg hadde denne tråden. Takk for det!

Jeg skjønner såpass at kommentaren din er ganske syrlig, og at flere plusser den understreker bare poenget mitt om hvilken kultur som herjer her om dagen.

Nei, ikke alle er Sonyevangelister. Og leser man innleggene mine i den tro at jeg mener at alle er det, så misforstår man.

I såfall anbefaler jeg at du ordlegger deg litt annerledes, det kommer tydelig fram at du ønsker å provosere de som beskytter Sony for alt de er verdt, uten å tenke over at mange av oss som eier playstation produkter IKKE priser selskapet som den nye Messiah! For all del, jeg ser mange av poengene dine og at Sony har tråkket i salaten ved flere anledninger er det ingen tvil om, men mener allikevel at det må være mulig å kunne ordlegge seg slik at andre ikke føler seg støtet :)

Lenke til kommentar

Når jeg så denne tråden kom til live igjen etter min kommentar i den andre tråden så regnet jeg med at du gjennopplivet den p.g.a meg. Jeg føler meg smigret så takk tilbake :)

Og kommentarene mine har faktisk ingen undertone, jeg er oppriktig glad for at de åpnet denne tråden igjen.

Må også gi deg litt kred for skriveferdighetene dine. Du er flink til å ordlegge deg og du behersker, til en viss grad, kunsten å provosere. Dette er desverre også det som det som ødelegger litt for intensjonen din da du framstår som litt for intelligent til at jeg går på limpinnen og tar deg seriøst. Men som en parodi på en fan-boy, som jeg annser dette som, så er dette veldig bra.

Grunnen til at jeg ba andre slutte å diskutere med deg i den andre tråden var rett og slett for at det er en tid og sted for alt. Det jeg finner morsomt hos deg passer ikke overalt, og det er litt trasig ,og slitsomt, når all relevant info drukner i kommentarer fra folk som ikke klarer å innse at du bare vil provosere. Men i DENNE tråden så ber jeg deg oppriktig, slå deg løs og lykke til!!

Endret av Houdini
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke bare saueflokkens feil heller, når man ser hvilken rollemodell Sony gang på gang har vist seg å være. Husker fortsatt godt fjorårets E3, som skulle være en fest for alle, men som ble totalt ødelagt av til og med folk høyt oppe i selskapet Sony. De laget heller kvalme for rivalen enn å fokusere på sine egne produkter. Noe som nå i ettertid er lett å forstå for den som ikke har Playstation-briller på seg. Playstation 4 har jo knapt et spill verdt å nevne per dags dato. Neppe noen som vil huskes etter endt generasjon.
Så nå er det rett før årets E3, og alt jeg ønsker er at alle selskaper fokuserer på seg og sitt!
Men jeg frykter en stor del av saueflokken ser mest frem til å kritisere rivalen. Kanskje Sony også til og med. Vi får se.

However, the key for me was the end of a revealing interview with Craig Davidson, Director of Global Marketing Microsoft. According to him, "Xbox One will surprise the world during E3." Ending with a resounding "We will kill Sony at E3".

http://techday.com/game-console/news/microsoft-will-kill-sony-at-e3/163711/

Sony og Microsoft er ikke noe bedre eller verre enn den andre.

Endret av Admiral Necrolamedor
Lenke til kommentar

"We will kill Sony at E3", får da håpe det. Sier egentlig mest at de i MS har troa på sine produkter enn at de rakker ned på Sonys produkter...

Bare de holder seg for gode til å bruke store deler av pressekonferansen sin til å latterliggjøre dem slik Sony holdt på i fjor. Det vil være unødvendig og tøysete.

Og nei, ikke prøv å si "ingen er bedre eller verre" utifra den kommentaren der. Latterlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er fra i fjor.

Hehe han var nok den eneste som ikke skjønte det.

Kan ikke huske så mye latterliggjøring i fjor heller. De benyttet seg selvfølgelig av sjansen til å fortelle hva de gjør annerledes enn ms, men at spillere og presse reagerte slik de gjorde av ms sin konferanse var det ingen som viste. For min del så synes jeg xbox one hadde vært bedre slik orginalen var, men verden(internett) var ikke enig.

Lenke til kommentar

Ahh, du mener pressekonferansen hvor de kom med noen punkter de mente var bra med deres konsoll?

Nei.

Tenker på mye av det dem sa under pressekonferansen som var direkte myntet på MS, og bare var tatt med for å få folk til å le av utviklingen MS tok med XO.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...