LL Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg synes min vannkjøling er litt upraktisk og stor å ha med å gjøre. Sepsielt når komponenter skal inn og ut. Tenkte å bygge ut pumpen og radiatoren i en seperat boks. I denne forbindelsen lurer på om det er noen som har noen gode ide'er til hvordan dette kan kombineres med en slags "hurtigkoblinger" slik at det lett kan demonteres uten at en trenger å tenke på lekasje. Noen som har prøvd noe eller tenkt ut noe? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 om du går på innovatek sine hjemmesider har de noen nipler som kan brukes til dette. Her har du ideen så du får stikke innom en stor rørleggerforretning eller en annen rør/vann realtert butikk så har de kanskje noe som kan brukes. Microplex har vel tatt inn noen slike, men de koster jo flesk egentlig. på hageslanger får en kjøpt slike, men kanskje litt grov dimensjon? Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 jeg har nettopp det du tenker på. jeg har selv en egen boks som hjeg har en tank med pumpe i, og en radiator i. mellom de forskjellige kabinettene har jeg hurtigkoblingene som microplex har. de er dyre, men de er de eneste som jeg fikk tak i. anbefaler de. de funker helt fint! men huska at du må ha en hunn og en hann kobling for og få en kobling. og du må ha to hele koblinger siden du har to slanger mellom kabinettene. en med vannet ut og en inn. skal prøve og få linket til de så snart Microplex sin side er oppe igjen. Lenke til kommentar
LL Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Damn, de var pokker meg dyre. Det må da finnes et sted en kan få kjøpt slike ting for en rimeligere penge. Det er jo bare noen plastikk dingser. Men hvor? Men hvor? Noen forslag? Hvordan er det bra å legge det opp da? Slik at en kan koble fra pumpe og vanntank eller slik at en kan koble av hver enkelt del (CPU blokk, GPU, NB, HD osv...). Sistnevnte blir da ekstremt dyrt, men er vel strengt tatt det beste alternativet, eller hva? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Skjekk på en jernvare/rørlegger forretning det finns koblinger for dette. Men kjøp ikke sånne for hageslangen da disse ikke er tette nok. Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Det finns billiga snabbkopplingar för tryckluft att köpa på Biltema eller Clas Ohlson. Kombinera med kulventil för VVS och du har ett tätt system, det är vad jag kommer att använda. /Olle Lenke til kommentar
Kimius Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 jeg vil ikke anbefale at du har slanger som skal kobles fra systemet, med mindre du har en tank. dette på grunn av at uten tank må systemet være luftfritt, mens en avtagbar slange vil få luft i systemet. hvis du derimot har en tank, så går det vel. men du må beregne at der vil søles noen dråper av kjølevannet når du kobler slangen fra og til, så du må ha litt i reserve. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 jeg vil ikke anbefale at du har slanger som skal kobles fra systemet, med mindre du har en tank. dette på grunn av at uten tank må systemet være luftfritt, mens en avtagbar slange vil få luft i systemet. hvis du derimot har en tank, så går det vel. men du må beregne at der vil søles noen dråper av kjølevannet når du kobler slangen fra og til, så du må ha litt i reserve. riktig. det kommer alltid litt vatten ut av hurtigkoblingene som jeg bruker når jeg kobler de fra hverandre. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Det var nesten så jeg kjøpte de på microplex, til bruk på waterchillen, i vapochillen min. Det er så teit, må koble fra hverandre slagene hvis det skal taes ut... Men det blir jo fort 800,- til 2 slager og det er litt mye. Njaal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå