xelp Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Hei.Selger noe på finn.no, og har da fått en del tilbud hvor de ønsker å overføre til mitt kontonummer på forhånd. Er det noen fare for å bli svindlet ved at de vet mitt kontonummer? Lenke til kommentar
Tux_Pro Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Er ingen stor fare for det Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Hei. Selger noe på finn.no, og har da fått en del tilbud hvor de ønsker å overføre til mitt kontonummer på forhånd. Er det noen fare for å bli svindlet ved at de vet mitt kontonummer? Jeg har fått flere åpenbare e-poster om svindel fra folk på Finn.no hvor de gjør akkurat dette. Jeg vet ikke hva taktikken er, men vær obs. Personlig har jeg solgt mye på Finn, og folk er som regel veldig skeptiske til å forskuddsbetale. Lenke til kommentar
Tux_Pro Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Med kontonummret ditt får de vel ikke gjort så mye, men ja vær obs fordi de har slue metoder, påstår at de har overført penger osv. Så vil de ha pengene tilbake. Kan se om du blir noe klokere her: https://hjelpesenter.finn.no/hc/no/categories/7524-Privat-Trygg-p%C3%A5-FINN Lenke til kommentar
xelp Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Ok. Takk for svar. Jeg valgte å gi ut kontonummer til en "ekstrakonto" jeg har, uten penger på, satser på at det skal gå bra. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Man merker svindel lett. Elendig norsk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå