Weeb91 Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Hei. Har et lite problem som begynner å bli ganske plagsomt. Har en Philips TV 47". Når jeg ser film (hovedsaklig da jeg legger merke til problemet) så er lydnivået så ustabilt. Ved dialog så må jeg skru opp lyden for å høre hva som blir sagt, og så fort det skjer noe så må jeg skru ned igjen for det blir så veldig høyt. I utgangspunktet ville ikke dette vært så stort problem, men har et barn som har lett for å våkne av høye lyder. Er lei av å måtte sitte med fjernkontrollen når jeg sitter og nyter en film med kjæresten etter han har sovna. Noen tips til dette? Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Er vel filmen som har variabelt volum, ikke TV-en. Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 er sånn på samtlige filmer. må jo gå ann å gjøre noe med det, noe som autolydnivå eller noe lignende Lenke til kommentar
hean Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 er sånn på samtlige filmer. må jo gå ann å gjøre noe med det, noe som autolydnivå eller noe lignende Ikke for å være vanskelig men er ofte slik på filmer... eksplosjoner/action er mer høylytt enn dialog. Er dette kun ett problem på denne TV-en? Hvilken TV? Hva hadde du før? Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Philips 47" LCD-TV PFL4606H hatt den i snart 2 år nå, så kan ikke komme på om det var samme problem på forrige TV, det var vel en Toshiba 32". På lydplanken (Arvani soundbar) så er det noe lignende innstilling, da det er normalt at reklame på TVen er mye høyere enn programmene, og hadde en instilling for å gjevne ut lydnivået. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Når man blir eldre, blir hørselen dårligere Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Se om TV-en har noe som heter AVLS, "Dynamic sound" eller Dynamic Compression eller lignende og skru det av. 1 Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Gå inn i lyd-menyen (Oppsett -> TV-innstillinger -> Lyd) og sjekk innstillingen for Automatisk volumjustering. Denne skal normalt hjelpe litt, men noen ganger gjør det vondt verre. Prøv av eller på og sjekk om det er forskjell. Sjekk også at Surround og Incredible Surround (hvis den har det) er avslått. Som sagt tidligere her er det et spørsmål om lyden på filmen er sånn. Men det er også et spørsmål om problemet gjelder fra alle kilder? Hvis det bare er fra DVD/BD så kan det være innstillinger for lyd og dynamikk i spilleren. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Dette har irritert meg med alle filmer, på alle enheter, alltid. 1 Lenke til kommentar
Weeb91 Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Takk for nyttige svar, skal sjekke det når jeg drar hjem til helga, er i Oslo nå. Er litt usikker på om det er på andre kilder, da jeg ikke ser mye tv, ser som regel enten fra blurayspiller eller gjennom pcen som er koblet til, men har vertfall problemet på disse to. Hehe, kan jo være hørselen som er problemet ja, fått noen kommentarer fra dama:-p "så høyt du har det". "Hører jo såvidt" svarer jeg da:-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå