Marenn92 Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Hei!Lurte på om det går an å lage en andre konto til macbook pro, i tillegg til min konto? Jeg finner bare at man kan bruke gjestekonto, men jeg tenker på en konto der man kan laste ned egne programmer, og ha egne bilder osv, i tillegg til den vanlige kontoen. Og det går jo ikke med gjestekontoen. Samboeren min har klart å ødelegge sin pc, og da må han bruke mac'en min. Jeg vil gjerne at han har en egen konto som han kan ha sine bilder og sine programmer på, så jeg ikke får inn masse ting som jeg ikke vil ha der. Edit: Kom visst en D inn i opprette i overskriften. Vet ikke hvor den kom ifra men får ikke endret det... Edit igjen: Fant det ut, hehe.... Endret 30. november 2013 av Marenn92 Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 I kontrollpanelet så har du Users & Groups (heter sikkert Brukere & Grupper eller lignende på norsk). Der kan du legge til så mange brukere du måtte ønske. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Hjelpedokument hos Apple: OS X Mavericks: Konfigurer brukere på Mac-maskinen Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 OSX var et flerbrukersystem helt fra starten i 2000/2001. Hver bruker får sin egen brukermappe med eget skrivebord. Én av maskinens brukere er administrator og tildeler de andre brukerne rettigheter, f.eks hvilke programmer de får lov å bruke. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Du gi Admin-rollen til så mange brukere du ønsker. Alle brukere som har Admin-rolle har mulighet til å se og gjøre absolutt alt på maskinen, medmindre man krypterer hjemmekatalogene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå