Gå til innhold

Trenger en oppgradering av pc'en

Anbefalte innlegg

Hepp.

Etter at BF4 har kommet ut har jeg funnet ut at min pc sliter litt når det skjer mye på skjermen. Og har defor vært innom tanken på å fikse noen nye deler, men siden dette egentlig ikke er min store interesse tenkte jeg å spørre her.

Det jeg har fra før er.

Intel i5 2500k

GeForce gtx 560ti

8gb ram av noe slag

Gigabyte z68xp-ud3

Lurer litt på er det hele maskinen min som er en flaskehals, eller kan jeg komme unna med å bytte ut feks skjermkort? Kan jeg klare å gjøre dette til en pc som klarer bf4 bedre enn hva jeg nå gjør? Er ikke avhengig av å kjøre på ultra.

Kom med forslag. Når det kommer til budsjett, kommer det litt an på hvor mange deler jeg må bytte ut, men maks 6-7-8 lapper.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytt skjermkort i hvert fall. Da vil du nok oppleve store forbedringer, og om du virkelig vil ha noe annet å drive å spille med så kan du jo f eks bytte ut diverse andre ting også så klart, men siden dette med å spille på Ultra ikke er ett krav så er dette egentlig ikke noe nødvendig.

Lenke til kommentar

Dersom du ikke vurderer vannkjøling, bør du få deg en Noctua NH-D14, evt. en CM 212 hyper evo, dersom du ikke har et stort busjett igjen etter kjøp av de andre komponentene. :D

Men som Birger sa: Skjermkort er viktig!

Endret av Jon Håvard (sevs)
Lenke til kommentar

Prosessoren tjener du ikke noe på å bytte. Skaff deg en CPU-kjøler og overklokk, også bytter du skjermkortet til 780 eller 780 ti, avhengig av hvor mye du er villig å betale. Omtrent samme price to perfomance ratio.

Skal du overklokke bør du ha en bedre PSU. Men prøv å finne modellnummeret, for det er ikke bare watt som teller. Er mulig den holder, men det kan uansett være en fordel å skaffe seg en ny. Best å være på den sikre siden :) 650-750W, helst 80+ gold eller bedre, så har du nok i årevis.

Lenke til kommentar

Kjøleren er den som fulgte med.

Bytt GPU, også kan du overklokke prosessoren, men da bør du ha en ny kjøler ;) De som følgr med prosessorene holder akkurat til selve prosessoren og det er der ikke rom for noe over klokking med de kjølerne som følger med prosessor.

http://www.dustinhome.no/product/5010752950/gigabyte-geforce-gtx-780-oc-rev-2-0-3gb-pci-e-dvi-hdmi-dp/

Jeg ville ha valgt det skjermkortet som du der over her ;)

Den viften du viste til er heftig, og det samme med PSU du viste til. Her er det bare til å gå for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...