nofuel Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Hei! Fikk nettopp motorstopp på min VW Bora 1,9TDi. Å håper noen kan hjelpe meg å finne ut hva det kan være? For en stund tilbake fikk jeg vibrasjoner i motoren og mistet all momentet. Vibrasjonene ble bare værre og værre for vær km. Ble fortalt at det var svinghjulet som var på tur til å ryke, og at dette var en typisk feil på VAG. Bestilte så nytt singelmasse svinghjul å clutch( http://www.ebay.com/itm/261313652651?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 ). Byttet dette her om dagen, å tok min første kjøretur idag. Virket som alt var helt i orden, helt til bilen fikk motor temp (90 grader). Da kom ristingen tilbake. Jeg kjørte en stund å fikk ikke mer enn 80kmt på bilen. Bestemte meg for å svinge inn på en parkeringsplass å snu å kjøre hjem igjen. Men da jeg stoppet å girte i revers, stoppet motoren. Er ikke batteriet, for bilen har strøm til lys og alt annet. Når jeg vrir om tenningen, skjer det ingen ting. Ingen feilkoder eller noe. Noen som har opplevd lignende? Håper noen kan hjelpe :-) mvh Stian litt info om bilen VW Bora 1,9TDi 101hk 2002mod 202 000km Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Du kan ha lys selv om batteriet ikke klarer å dra starteren. Prøv å få lest ut feilkoder. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Det kan virke som luftmassemåler eller turbo er grunnen til at motoren rister. En diesel motor trenger batteri kun for startmotor. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 (endret) En diesel motor trenger batteri kun for startmotor. Forutsatt at vi snakker om en dieselmotor av tradisjonell type uten elektroniske dyser og slikt har du helt rett... Endret 1. desember 2013 av Snylter Lenke til kommentar
dopus Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Tvilsomt at turboen har noe med at motoren rister.. Hvis denne er av den varianten avd vw tdi med variabel turbogeometri, så har jeg vært borti at spjeldene i turboen har kokset fast, og at turboen e stuck i enten "stor" modus eller "liten" modus, men dette fører ikke til risting....bare manglende moment ved enkelte turtall (på lave turtall for "stor" modus og høye turtall med "liten" modus, Ville ha prøvd med startkabler eller nødstart batteripakke og se om du får starteren til å slå inn. Kan også være lurt å sjekke batteriets tilstand, spenningsnivå, en diesel motor har mer kompresjon en vanlige bensin motorer og krever kraftigere startere som trekker mer strøm, hvis dynamoen ikke lader så skal det ikke mange startene til før du merker det på batteriet. hvis starteren ikke drar rundt så er jo enten denne kaputt eller manger strømm. Hadde det vært starsperre så hadde bilen gått noen sekunder før den dør. Men som sagt. ikke noe startmotor lyd høres jo strømm relatert ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå