KimOlsen87 Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Hei,nå har jeg havnet i en "litt" økonomisk knipetak. Saken har og gjøre med ett skoleår. Jeg studerte naturfoto i ett år ved Lofoten folkehøgskole. Inkl. stipend+lån fikk jeg totalt 89.000 fra lånekassen det året. Og ett år på skolen? 87.600, mao. 1.400 til overs (klær, personlig hygiene og erstatte utstyr), ble langt ifra nok, så til den dag idag har jeg ennå ikke klart og nedbetale alt, mangel på jobb pga. dårlig hørsel har satt det økonomiske helt på spissen. Nå sitter jeg med en regning på ca.23.500,frist? 11.Desember, i år... Så er saken, jeg har nylig kommet i arbeid gjennom NAV, prøveperiode, og trives med jobben og har fått svært gode tilbakemeldinger, så fast jobb bør være i boks. Så tilbake til problemet, hva er alternativene? KAn nevne at jeg har hatt en finansiering (snart nedbetalt), på ca. 12.000 som gikk fint fra komplett.no, intet problem der. Det får en kanskje til og tro at ett lån kan fungere. Kan jeg det? Kan jeg ta et lån på ca. 24-25.000? Får som sagt AAP (ArbeidsAvklaringsPenger), 11.000 netto i måneden, og har hatt jobb før (fisker/sjømatproduksjon). Finansieringen har blitt betalt til punkt og prikken over i'en. Men så trengs noen tips. Hva er sjansene for og få lån? Spør her siden jeg vil vite tidligst mulig hva man kan gjøre,og bankene svarer neppe før mandag. Å gå tilbake i tiden og droppe skoleåret er neppe mulig. Bortsett fra folkehøgskolen har jeg ingen betalingsanmerkninger. Grunnen til at jeg enda ikle hat betalt skolen er pga. beskjeden om at så lenge jeg betalte med jevne mellomrom, så gikk det bra, gjelder ikke nå lenger, og som man vet, AAP hjelper ikke på mye. Så...hva er alternativene? Mvh Kim Olsen Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Kan ikke anbefale annet enn at du tar kontakt med kunderådgiver i banken for å få til en løsning. Har du historie som god betaler skulle det være en mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå