Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kan jeg gjøre dette selv? (gulv, EL, etc.)

Anbefalte innlegg

I leiligheten jeg o samboeren leier trenger en oppussing, (det er bare slitt), huseieren har sagt seg villig til å bytte husleie mot at vi kjøper inn, organiserer, gjør endel selv, Desto mer vi kan gjør selv, desto mer oppgraderinger får vi for de få månedene hun har sagt ja til å miste, (vi har planer om å bo der minst et par år til mens min samboer fullfører ingeniørstudiet, og jeg jeg/vi får jobbet oss opp egenkapital til å kjøpe noe; så vi vil gjerne gjør mye selv mot å få et bedre sted å bo).

Da er spørsmålet om vi kan gjøre dette selv:

• Legge fliser, membran og varmekabler
  • Trekke opp ledninger til det elektriske, (all kobling må selvsagt gjøres av en autorisert fagperson), ideen var bare å legge opp kablene, (som blir liggende langs/oppå gulvlisten), slik at elektrikkeren kan gjøre det viktige arbeidet raskest, enklest og billigst mulig
  • Legge myke og "gjengede" rør på kjøkken/bad, (i/bak skap/kjøkkeninnredning)

Takk for all feedback!

-Frank

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil nok slite litt med å finne en elektriker som er villig til å koble til varmekabler du har lagt selv og påta seg garantiansvaret på det. Samme gjelder forsåvidt ledninger rundt om. Men de finnes.

Vil tro det samme gjelder rørleggerns arbeid, men her har jeg ingen erfaringer å vise til.

Membran er veldig kjipt å gjøre feil på. Blir følgeskader o.l.

Og du bør nok prate med huseier før du begynner å gjøre noe selv vil jeg tro. Han er nok bare glad dersom det blir pusset opp, men dersom du gjør ting selv som du ikke burde og ting skjærer seg så kan du fort ha erstatningskrav på nakken.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...