Anna May Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Jeg provoseres av folk som selger sine ps4. Dette er kun for å tjene noen skarve lapper, og det er synd. Det er synd for de som ikke fikk tak i en maskin og som så gjerne ville hatt. Det er synd for idiotene som går i fella og støtter opp under "den rikestes rett" problematikken. Og det er synd at det alltid må være noen som utnytter hva det nå er, til egen vinning. Dette er ikke noen bitter sytemelding fordi jeg ikke har maskinen selv (jeg forhåndsbestillte og får). Men ikke søren om jeg biter på de forskjellige unnskyldningene folk bruker for sine salg. "er ikke de rette spillene, kan like gjerne spille på ps3", "du hadde solgt du og om du hadde fått så så mye" osv. Nei. Alle som kjøpte maskinen så fort visste hva det dreide seg om, så et salg var nok planlagt ja. De maskinene som kom til Norge, (og som kommer), ble fordelt etter førstemann til mølla prinsippet og det burde det fortsette med. Ikke hvem som har mest penger. Det kjennes sikkert godt å tjene et par lapper på salget? Om ikke samvittigheten pirker litt her burde det være ei varsellampe. Takk for oppmerksomheten. 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg KriZZ Skrevet 30. november 2013 Populært innlegg Del Skrevet 30. november 2013 Welcome to the real world! 12 Lenke til kommentar
Axl Rose Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Jeg synes dette er helt innafor. Hvis en fattig student har muligheten til å tjene seg 3-4 kjappe tusen bør han få lov til det. Jeg vurderte veldig sterkt å selge min i går, men åpnet den til slutt. Jeg klarte ikke å holde fingrene unna. 7 Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Jeg er helt enig, det er en stor skam å utnytte andre på den måten. Men, vi gjør det vel på en måte hver dag i dette kapitalistiske samfunnet og denne materialistiske vesten vi lever i? Hvor mange stakkars barn blir vel ikke utnyttet på arbeidsplassene sine i Bangladesh, eller studenter som på jobbe ufrivillig som interns hos Foxconn for å produsere PS4? Som posten et par hakk over sier, det er dessverre sånn verden er, noen vil alltid utnytte andre det være seg enten den eller den andre veien. Det er tross alt ikke forbudt. Endret 30. november 2013 av Selvin 2 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Dette er slik den økonomiske verden har fungert i all tid. Kjøpe opp noe og eller helst noe som er høyt ettertraktet for så å selge det med profitt. Gjør en dette så gjør en ikke noe skammelig overhode, det er tvert imot god økonomisk sans. 8 Lenke til kommentar
Axl Rose Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Enig. Alle stiller likt i kappløpet om å skaffe seg en konsoll. Lenke til kommentar
matprat Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Her er microsoft den store vinneren etisk, sony burde jo skjønne at de skaper en såkalt "svartebørs" ved å gi oss et symbolsk antall ps4 i norge. Desverre så unytter vi feil i systemet som gir oss en fordel økonomisk og det vil vi alltid gjøre Endret 30. november 2013 av matprat 1 Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Ser ikkje problemet, ingen som er tvunget til å kjøpe konsollen. Om nokon betaler skjorta fordi dei "MÅ" ha den med ein gong har bare seg sjølv å takke. 3 Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Ta for.eksempel: http://www.finn.no/finn/torget/resultat?keyword=Playstation+4 Her ser du hvor naive og urealistisk folk er, når det kommer til prisen på Playstation 4. De lever rett og slett i en drømmeverden og tror de kommer til å drive bra "butikk" ved å kjøpe PS4 ved release og selge den for dobbelt/tredobbelt prisen er i retail. Denne tar kaken: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45283362&searchQuery=Playstation+4+-+PS4+%2B+8+Spill+%2B+1+Kamera+%2B+2+Spaker Samtidig ser jeg det er flere som krever "forskuddsbetaling" ved salg av PS4.Noen som er lite troverdig uansett hvilken person som selger den. Endret 30. november 2013 av Stifi Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Kanskje litt kjipt, men ikke verre enn annen spekulasjon og varehandel. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Ta for.eksempel: http://www.finn.no/finn/torget/resultat?keyword=Playstation+4 Her ser du hvor naive og urealistisk folk er, når det kommer til prisen på Playstation 4. De lever rett og slett i en drømmeverden og tror de kommer til å drive bra "butikk" ved å kjøpe PS4 ved release og selge den for dobbelt/tredobbelt prisen er i retail. Denne tar kaken: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45283362&searchQuery=Playstation+4+-+PS4+%2B+8+Spill+%2B+1+Kamera+%2B+2+Spaker Samtidig ser jeg det er flere som krever "forskuddsbetaling" ved salg av PS4.Noen som er lite troverdig uansett hvilken person som selger den. Må bare le av den siste der. "Bud under prisantydning og tilbud om byttehandler vil ikke bli besvart." Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Ser ikke problemet med dette, nå som det er så stor etterspørsel for disse konsollene, så er det enkle penger å tjene. Overasker meg egentlig at dem går så "billig" som 6-8k. Jeg ville tippet 10-12k jeg, for dem som absolutt MÅ ha konsoll, og har pengene tilgjengelig kjøper den nok da uansett. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Klarer ikke ta dette så seriøst, da det gjelder en spillmaskin.. en spillmaskin... Og ser ikke problemet med at de "fattige" får ta sitt stikk mot de rike på denne måten. I andre situasjoner dog, så ville jeg vært enig. Satt egentlig igår og irriterte meg litt over at jeg ikke stakk på elkjøp tidlig og skaffa en, for deretter å selge videre og tjene noen lapper. Endret 30. november 2013 av Rottenspacehead Lenke til kommentar
matprat Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) En yngre mann på jobb fortalte meg at han hadde klart å få tak i 3 ps4 konsoller, som han også solgte til stor profitt. Sony må ta sin skyld for slike personer, hadde vært bedre å ventet 3 uker med lanseringen for å presse prisen ned på privatsalget ved flere konsoller i markedet som igjen gjør det mindre attraktiv å selge Endret 30. november 2013 av matprat Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Skal jeg kjøpe en "brukt" PS4 for 10.000,- eller skal jeg vente litt og kjøpe en PS4, Xbone og noen spill og fremdeles ha penger til overs? Edit: For de som ikke skjønte det så er dette en spydighet mot de som faktisk kjøper. Endret 30. november 2013 av sedsberg 2 Lenke til kommentar
Axl Rose Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Vente. Å kjøpe en så overpriset maskin er å kaste penger ut av vinduet etter min mening. Vent til januar eller kjøp deg en skikkelig pc. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Jeg har det jeg trenger. Var bare litt sarkastisk. Lenke til kommentar
Axl Rose Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Ahh, er ikke alltid lett å tyde når det uttrykkes skriftlig Garantert noen her på forumet som kunne kommet med et slikt spørsmål. Lenke til kommentar
dracula Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Jeg ser ikke problemet med dette. Med tanke på at PS4 ble lansert med et heller labert spillutvalg, så er det faktisk ganske smart å kjøpe for å selge. Vet om et par som både forhåndsbestilte pg kjøpte i butikk, for så å selge en av de. Dermed skaffet de seg PS4 gratis. Smart trekk. Hadde jeg ikke vært så gammel at jeg faktisk ville hatt anledning til å stå i kø i noen timer, så kunne jeg godt tenkt å gjøre det selv. Det er mye folk lar seg provosere for, som egentlig ikke er noe å irritere seg over. Husker da første Playstation tok av for alvor, og enkelte gamere ble provosert over at "deres" fritidssyssel nå plutselig skulle være allmenseie. 2 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Helt innafor. Tilbud og etterspørsel styrer markedet, og de smarte så dette tidlig og tjente noen raske penger. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå