Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

FAQ: Import av Xbox One

David_1214

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

sorry, glemte et viktig avsnitt av infoen :p tenker på bestilling av boksen på ms store

edit: så en gigantisk skrivefeil

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det hørtes merksnodig ut, men får prøve da. første gang jeg har lest at ms krever en xbox konto og gamertag for å i det hele tatt få lov til å bestille en xbox....

Har ikke noe med det å gjøre, men da ligger kortinformasjon, og adresse inne fra før. For man må jo logge inn med hotmailen for å bestille. Bruker du ikke samme mail som du bruker på live?

Lenke til kommentar

Har ltt kjennskap til problemstillingen, min første har en kjølevifte som støyer unormalt mye og jeg ville reklamere. Følgende er min status etter mye frem og tilbake med MS:

- Man kan ikke reklamere på "vanlig" MS vis, altså UPS kommer og henter på døra di og leverer ny eller reparert maskin uten at du har addresse eller oppholder deg i det landet det gjelder.

- Du bør ringe MS support i det landet du selv bor, forklare problemstillingen, og de tilbyr deg sannsynligvis refundering av penger mot at du sender maskina tilbake (dette var tilbudet jeg fikk). De sender deg ferdig utfylt UPS returseddel, så alt du trenger å gjøre er å kontakte UPS for henting når det er klart.

- De kan ikke tilby deg maskin i erstatning siden den ikke er releasa i Norge, så du må evnt. bestille ny selv. Forklaringa var at logistikken for dette rett og slett ikke var etablert enda.

- I returmailen man får (i hvertfall den jeg fikk) så står det at beløpet for transport og omkostninger vil bli trukket fra returbeløpet, men etter å ha snakket med MS support Norge så skal IKKE dette være tilfellet (selv om vedkommende var litt usikker). Hvis de begynte å tulle med dette skulle jeg bare ta kontakt med MS support Norge igjen, så skulle de fikse det var beskjeden jeg fikk. Så nå skal jeg sende min tilbake i løpet av noen dager, så få vi se hva som skjer.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Heisann har bestilt xbox one fra ms store i Tyskland. Har noen bestilt der i fra? Lurer på hvordan det er med toll og moms, og garanti? Og hvor lang tid tar det med frakten?

Alt er inkludert i prisen du betalte, er vel 3? års garanti.

Frakt er 1-2 dager, litt lengre om du bor utenfor UPS dekning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

da henter microsoft boksen og refunderer deg beløpet siden den ikke er utgitt her til lands enda. så får du bare bestille en ny en eller vente til den kommer i norske butikker.

Lenke til kommentar

Hei,

Går det Ann å bytte valuta på xboxen når den er tilgjenlig i NORGE så du kan bruke norske gift cards.

Er da også mulighet for norske bankkort på xboxen

Jepp du kan velge lokasjon på Xboxen så ofte du vil, så du kan bytte fra US, UK og til norge når den blir lansert her uten noen problem.

Kan også bruke norsk bankkort til å kjøpe spill på US og UK markedplace, velger du US får du spill til rundt 370kr :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...