Populært innlegg David_1214 Skrevet 30. november 2013 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Nå er det veldig mange som velger å bestille seg en xbox one fra utlandet istedet for å vente til norsk release, og de samme spørsmålene stilles fem ganger daglig så da tenkte jeg å lage en liten FAQ Er det mulig å importere Xbox One, og vil den fungere med alle spill fra alle regioner?Ja! Man kan kjøpe Xbox One hvor man vil i verden, og den vil fungere hjemme hos deg. Både Xbox One, og spillene er regionfrie. Det eneste er at maskinen ikke vil ha støtte for norsk språk før den har norsk release.MERK: At det kan være forskjell på strømtilslutningene på maskinene.Er det noe som ikke vil fungere på Xbox One da jeg importerer til Norge?Stort sett alt fungerer. Det eneste er diverse apper som f.eks appene til amerikanske tv kanaler som ikke vil fungere på grunn av IP (Kan ordnes med VPN om ønskelig) Det samme gjelder Xbox Video (leie film/tv) og Xbox Music.Hvordan blir det ang TV mulighetene?Alt av dekodere som har HDMI utgang kan plugges inn i Xboxen. Det eneste som ikke fungerer i TV appen er OneGuide. Dette er fordi norske tv kanal leverandører ikke har lagt opp til støtte for Xbox One enda. Dette vil nok komme til norsk release.Får jeg kjøpt spill på Xbox Live?Ja, det kan du helt fint gjøre. Da du først setter opp xbox one velger du det landet du "bor i" og det er den marketplacen du får tilgang til. Jeg anbefaller at man velger US. Der koster spillene 350-380 kr pr stk. Finnes det noen norske butikker eller nettbutikker som selger Xbox One spill? Ja, om du er den som foretrekker fysiske kopier så får man kjøpt det hos noen nettbutikker. Blant annet hos Coolshop.com Gamezone.no og Elkjop.noHva om jeg har kjøpt et spill på US marketplace, og bytter over til norsk marketplace da den blir lansert neste år. Får jeg beholde spillene?Ja, de blir med deg over så lenge spillet er tilgjengelig det landet du bytter over tilKan jeg bruke mitt norske bankkort/kredittkort?Det er fullt mulig. Det eneste du må tenke på er at du legger til et amerikansk postnummer, og tlf nummer da du registrerer kortet. Jeg har også klart å kunne bruke min helt norske paypal, men prøv deg frem Eks på amerikansk adresse som gir 0 kr i skatt ved kjøp på marketplace: Los Angeles, CA 90061-3003 Phone: (323) 420-2100 Hvis jeg ikke vil bruke bankkort/kredittkort kan jeg kjøpe gift cards istedet?Ja, du kan kjøpe Xbox 360/One gift cards og bruke det om du ønsker, men husk at det må være i samme valuta som din xbox one konsoll er satt til. Altså US=USD UK=GPDDette gjelder også prepaid visa kort/ Visa Gift CardsKan jeg fortsatt bruke min norske gamertag/konto på Xbox One?Ja, du kan fortsette å bruke din nåværende gamertag. Den trenger du ikke å skifte språk/locale på. Hva med Gold medlemskap, kan jeg kjøpe vanlige 1,3 og 12 mnd medlemskort i Norge og bruke det? Ja, det kan du. Gold medlemskap koder kan du kjøpe overalt. Legg inn koden enten på Xbox One eller inne på Xbox.com for å aktivere medlemskapet. Billig Gold medlemskap kan kjøpes HER, og HERHvor kan man importere Xbox One fra?Jeg anbefaller Microsoftstore.com Enten den tyske, spanske eller franske. Alt etter hvem som har day one edition, og standard utgaven inne. Spiller ingen rolle hvilket land så lenge de leverer til Norge. Her får du alt for 499 Euro inkl ekspress frakt med UPS, og toll/mva inkl i prisen. Du har også mulighet til å bestille andre steder men da må man tenkte på at det blir +25% MVA og eventuelle toll kostnader. Merk! Ved kjøp av Xbox One på UK sin MS Store må du skrive inn en britisk adresse på "Billing Adress" og din vanlige adresse på "Delivery Adress" så går bestillingen igjennom og du vil få den hjem i Norge. Hvordan fungerer det med garanti om man bestiller fra utlandet? Når man har fått xboxen i hus kan man registrere den HER via serienummeret som man finner på maskinen, esken eller inne på maskinen. Da vil du få garanti til en gang i 2017. (Kan variere fra innkjøptsdato) Men siden Xbox One ikke er lansert i Norge enda er det foreløpig kun mulig å sende xboxen inn til microsoft og få tilbake pengene for så å bestille seg en ny. Dette vil nok endre seg da xboxen lanseres her til lands Endret 24. januar 2014 av Deivid_1337 19 Lenke til kommentar
bas Skrevet 30. november 2013 Rapporter Del Skrevet 30. november 2013 Bra tiltak Hvis noen nå kunne forklart litt i detalj de forskjellige metodene for å skaffe tilgang til US/UK marketplace og op kunne fått dette i førsteposten hadde det vært konge. Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 30. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2013 Bra tiltak Hvis noen nå kunne forklart litt i detalj de forskjellige metodene for å skaffe tilgang til US/UK marketplace og op kunne fått dette i førsteposten hadde det vært konge. "Da du først setter opp xbox one velger du det landet du "bor i" og det er den marketplacen du får tilgang til." Lenke til kommentar
bas Skrevet 30. november 2013 Rapporter Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Ja, det skjønner jeg, og det har jeg gjort, men for å kjøpe et spill så må jeg legge til en betalningsløsning (kredittkort), eller går det an å bestille gavekort på nett som man fåt tilsendt kode og kan bruke uten å legge inn falske opplysninger på kredittkortet? Endret 30. november 2013 av bas Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. november 2013 Rapporter Del Skrevet 30. november 2013 Ikke enig med mva og toll delen sendes den som gave med verdi innhold så komm min igjennom uten å betale noe... Lenke til kommentar
saftsus Skrevet 30. november 2013 Rapporter Del Skrevet 30. november 2013 Det står da at toll og mva er inkludert fra ms store Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. november 2013 Rapporter Del Skrevet 30. november 2013 Det står da at toll og mva er inkludert fra ms store Min ble ikke kjøpt fra der. Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 30. november 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2013 Ikke enig med mva og toll delen sendes den som gave med verdi innhold så komm min igjennom uten å betale noe... Da hadde du flaks. Husk at toll regninga kommer først etter et par-tre uker Lenke til kommentar
samco Skrevet 30. november 2013 Rapporter Del Skrevet 30. november 2013 Da hadde du flaks. Husk at toll regninga kommer først etter et par-tre uker Nei da betaler man den når man henter pakken på posten. men flaks ja Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 30. november 2013 Rapporter Del Skrevet 30. november 2013 Noen som vet om det kun er den som bestiller som kan motta pakker fra UPS? Kan få X på mandag, men ettersom UPS ikke vil endre leveringsadresse før de har forsøkt en gang så er min eneste løsning å få noen andre til å ta imot denne... Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 30. november 2013 Rapporter Del Skrevet 30. november 2013 Hvordan er det med garantien og slikt om du kjøper fra en utenlandsk ms store? Greit å få med seg slikt Lenke til kommentar
bas Skrevet 30. november 2013 Rapporter Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Det skal jeg informere deg om når jeg gjør et forsøk på reklamasjon så fort live chat i Tyskland er tilgjengelig Garantien er det ikke noe spørsmål om, den er vel 2 år innenfor EU uansett, utfordringen er hvem skal betale for transport, og ryktene sier at de ikke godtar norske adresser eller kredittkort (de må holde et beløp) når man prøver å reklamere. Endret 30. november 2013 av bas Lenke til kommentar
olehenri Skrevet 30. november 2013 Rapporter Del Skrevet 30. november 2013 Ettersom de godtar det ved kjøp, er det rett og rimelig at de burde godta det ved reklamasjon.. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. november 2013 Rapporter Del Skrevet 30. november 2013 Super tråd Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 4. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. desember 2013 Sticky anyone? Folk ser ikke tråden og fortsetter og spørre 10000 ganger i 3-4 andre tråder her Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 4. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2013 Ting å ha med som jeg leser spm om i mange andre tråder: Selv om man bestiller boksen i utlande så kan man fortsatt sjekke status på bestilling via norsk Microsoft Store. Så lenge bestilling er registrert vil kontoen man har brukt gjelde for alle land, og da slipper man å spørre i tråden hva den og den statusen betyr! Lenke til kommentar
deleder Skrevet 4. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2013 Ting å ha med som jeg leser spm om i mange andre tråder: Selv om man bestiller boksen i utlande så kan man fortsatt sjekke status på bestilling via norsk Microsoft Store. Så lenge bestilling er registrert vil kontoen man har brukt gjelde for alle land, og da slipper man å spørre i tråden hva den og den statusen betyr! Funker ikke for meg. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 4. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2013 Funker ikke for meg. Hmm. Funker smooth her! Kanskje dumt spørsmål, men du har gått inn på ordrehistorikk? Slik ser det for eksempel ut hos meg med kontrollerene jeg venter på nå som ble bestilt fra spansk MS Store: Xbox One Wireless Controller with Play & Charge Kit Pris: 69,99EUR Antall: 1 Status: Behandles Send den Lenke til kommentar
deleder Skrevet 4. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2013 Ingen ordrer funnet Hvis du gjennomførte kjøpet før 27. juni 2012, kan det hende du ikke kan vise bestillingshistorikk eller produktnøkler som en følge av endringer på området. Hvis du skal returnere et produkt, laste ned programvare på nytt eller trenger tilgang til produktnøkler, må du kontakte oss slik at en medarbeider hos oss kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 4. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2013 Kanskje kun jeg har hatt griseflaks? Min xbox kom jo i engelsk eske med norsk ordrebekreftelse og.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå