Borger___ Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Noen som har anbefalinger til lignende programmer som WORD og EXCEL til mac? Hovedfous er brukervennlighet , må ikke nødvendigvis være gratis.. Tips mottas med takk. Lenke til kommentar
Araho Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Jeg bruker Office for Mac, altså samme office-pakka som man har til windows Word, Excel og Powerpoint er de jeg bruker, men Outlook følger også med. Koster ca 8-900 elns, tror jeg. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Alternativt så kan du tegne et abbonement på Office 365 som koster 79,- mnd. Alternativt så har du jo Apple sine egne produkter som Pages, Keynote og Numbers (koster 140,- pr. stk i App Store). Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 30. november 2013 Forfatter Del Skrevet 30. november 2013 Alternativt så kan du tegne et abbonement på Office 365 som koster 79,- mnd. Alternativt så har du jo Apple sine egne produkter som Pages, Keynote og Numbers (koster 140,- pr. stk i App Store). Har du erfaringer med word/excel kontra pages/numbers foreksempel? Hva er forskjellene, va funker best? (Pages mener jeg man kan lage litt mer fancy presentasjoner/artikler , kontra Word som er mer basic for brevskriving, eller tar jeg feil?) Lenke til kommentar
Araho Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Word funker fint til å skrive artikler og rapporter i. Det er et veldig kraftig verktøy, men for å få gode resultater må man jo sette seg litt inn i det. Presentasjoner lager du i Keynote eller Powerpoint, og vil vel kanskje si at Keynote lettere lar deg få til "eyecandy" som fancy overganger etc. Men på meg virker det ofte litt jalla med overdreven bruk av slikt, haha Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Opplever Office 365 som aggressiv. Hjalp en kompis med generelt oppsett av maskinen hans. Og skulle låne en av de fem versjonene av lisensen hans til min PC. Denne notatblokken (tror jeg det var) kom stadig frem. Det kunne jeg kanskje takle. Men da navnet hans dukket opp her og der, avinstallerte jeg hele dritten. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Du kan jo prøve Pages/Numbers/Keynote på icloud.com - vet ikke hvor store forskjellene er mellom web-utgaven og selve appen, men det gir helt sikkert et inntrykk. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 (endret) Apples Pages, Numbers etc. - her kan man oppgradere til ny fullversjon direkte fra 30-dagers-prøveversjon av forrige utgave (man må bare velge engelsk språk i OS X), dog kanskje litt gnient når de ikke koster mer enn de gjør. Ellers er jo LibreOffice et skuddsikkert alternativ. Akkurat nå sliter vi riktig nok litt med å redigere Powerpoint'er her i huset, men jeg har stort sett brukt LibreOffice uten problemer i mange år. Endret 1. desember 2013 av quantum Lenke til kommentar
Borger___ Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 (endret) Apples Pages, Numbers etc. - her kan man oppgradere til ny fullversjon direkte fra 30-dagers-prøveversjon av forrige utgave (man må bare velge engelsk språk i OS X), dog kanskje litt gnient når de ikke koster mer enn de gjør. Ellers er jo LibreOffice et skuddsikkert alternativ. Akkurat nå sliter vi riktig nok litt med å redigere Powerpoint'er her i huset, men jeg har stort sett brukt LibreOffice uten problemer i mange år. Hmm, Libereoffice.. aldri hørt om, men ifølge hjemmesiden er det helt gratis og ingen fullversion, hvordan tjener de penger da lurer jeg på? Ingen bakdel? Endret 1. desember 2013 av Borger___ Lenke til kommentar
quantum Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 (endret) Hmm, Libereoffice.. aldri hørt om, men ifølge hjemmesiden er det helt gratis og ingen fullversion, hvordan tjener de penger da lurer jeg på? Ingen bakdel? http://en.wikipedia.org/wiki/Open-source_software LibreOffice er en litt mer åpen variant av Oracles OpenOffice, som heller ikke koster noe, akkurat som Googles Chrome, Firefox, Oracles MySQL og Java, utallige LInux-distro'er osv. Edit: Fordeler og ulemper er det forøvrig med alt, som regel avhenger det av bruksområdet. En av fordelene med LibreOffice er multi-plattform-støtten, dokumenter kan utveksles mellom Win, Mac og Linux uten noen form for dokumentkonvertering. Endret 1. desember 2013 av quantum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå