Gå til innhold

Trenger anbefalinger på tekstbehandling og regneark app til mac! Tips?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alternativt så kan du tegne et abbonement på Office 365 som koster 79,- mnd. Alternativt så har du jo Apple sine egne produkter som Pages, Keynote og Numbers (koster 140,- pr. stk i App Store).

Har du erfaringer med word/excel kontra pages/numbers foreksempel? Hva er forskjellene, va funker best? (Pages mener jeg man kan lage litt mer fancy presentasjoner/artikler , kontra Word som er mer basic for brevskriving, eller tar jeg feil?)

Lenke til kommentar

Word funker fint til å skrive artikler og rapporter i. Det er et veldig kraftig verktøy, men for å få gode resultater må man jo sette seg litt inn i det.

Presentasjoner lager du i Keynote eller Powerpoint, og vil vel kanskje si at Keynote lettere lar deg få til "eyecandy" som fancy overganger etc. Men på meg virker det ofte litt jalla med overdreven bruk av slikt, haha :)

Lenke til kommentar

Opplever Office 365 som aggressiv.

Hjalp en kompis med generelt oppsett av maskinen hans. Og skulle låne en av de fem versjonene av lisensen hans til min PC. Denne notatblokken (tror jeg det var) kom stadig frem. Det kunne jeg kanskje takle. Men da navnet hans dukket opp her og der, avinstallerte jeg hele dritten.

Lenke til kommentar

Apples Pages, Numbers etc. - her kan man oppgradere til ny fullversjon direkte fra 30-dagers-prøveversjon av forrige utgave (man må bare velge engelsk språk i OS X), dog kanskje litt gnient når de ikke koster mer enn de gjør.

Ellers er jo LibreOffice et skuddsikkert alternativ. Akkurat nå sliter vi riktig nok litt med å redigere Powerpoint'er her i huset, men jeg har stort sett brukt LibreOffice uten problemer i mange år.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Apples Pages, Numbers etc. - her kan man oppgradere til ny fullversjon direkte fra 30-dagers-prøveversjon av forrige utgave (man må bare velge engelsk språk i OS X), dog kanskje litt gnient når de ikke koster mer enn de gjør.

Ellers er jo LibreOffice et skuddsikkert alternativ. Akkurat nå sliter vi riktig nok litt med å redigere Powerpoint'er her i huset, men jeg har stort sett brukt LibreOffice uten problemer i mange år.

Hmm, Libereoffice.. aldri hørt om, men ifølge hjemmesiden er det helt gratis og ingen fullversion, hvordan tjener de penger da lurer jeg på? Ingen bakdel?

Endret av Borger___
Lenke til kommentar

Hmm, Libereoffice.. aldri hørt om, men ifølge hjemmesiden er det helt gratis og ingen fullversion, hvordan tjener de penger da lurer jeg på? Ingen bakdel?

http://en.wikipedia.org/wiki/Open-source_software

LibreOffice er en litt mer åpen variant av Oracles OpenOffice, som heller ikke koster noe, akkurat som Googles Chrome, Firefox, Oracles MySQL og Java, utallige LInux-distro'er osv.

Edit: Fordeler og ulemper er det forøvrig med alt, som regel avhenger det av bruksområdet. En av fordelene med LibreOffice er multi-plattform-støtten, dokumenter kan utveksles mellom Win, Mac og Linux uten noen form for dokumentkonvertering.

Endret av quantum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...