Gå til innhold

Svakhet i glass på Xperia Z, ZR ++

erlingba

Anbefalte innlegg

Glasset på min Xperia ZR sprakk mens jeg holdt den i hånda.

Sendte inn til verksted, men de sa det var en slag/klemskade og ville ha 1800kr for bytte av glass. Siden det åpenbart ikke er min feil valgte jeg heller få den i retur.

Kom over denne bloggposten her om dagen:

http://www.xperiablog.net/2013/11/08/sony-will-repair-certain-cracked-displays-for-xperia-z-series-suggests-leaked-info/

I mitt tilfelle er sprekken mest sannsynlig forårsaket av at det har kommet rusk inn mellom glass og ramme som har ført til sprekt glass.

At det er mulig å få sandkorn på baksiden av glasset vitner om en alvorlig designfeil. På bilde nummer to kan man se at det har gått flere skår på baksiden av glasset som følge av at sandkorn har blitt klemt inn i glasset av ramma.

Kjenner jeg blir ganske lei av å måtte bruke masse tid på å klage til selger, verksted, Sony og nå Forbrukerrådet fordi Sony nekter å innrømme feil.

Det er kanskje en lønnsom strategi å nekte til forbrukerne gir opp, men de må regne å miste mange kunder.

Det er den beste telefonen jeg har hatt, så skulle gjerne sett at den hadde holdt litt mer enn én måned.

post-69316-0-76829100-1385807668_thumb.jpg

post-69316-0-42277200-1385807677_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket verksted sendte du den inn hos? Jeg fikk en sprekk på skjermen på min Z1 og lurer egentlig på hva jeg skal gjøre. Kunderservice hos Xperia care henviste meg til en ekstern verksted, men lurer på om det finnes noen i Oslo-området (helst autoriserte).

Den ble sendt inn til mCare via Kjedehuset.

Kontaktet Kjedehusets kundeservice og fikk tilsendt pakkelapp på epost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...