TWA Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Hei, Jeg kjører win 8.1 og har et R9 280X skjermkort. Jeg har min vanlige LCD-skjerm tilkoblet med displayport og en HDMI-kabel til en Onkyo receiver for å bruke TV-en som 2. skjerm (extended desktop). Problemet oppstår i det jeg slår av receiveren. Programmene/vinduene jeg har oppe på primærskjermen hopper da over på den andre skjermen (receiveren). Jeg får ikke tak i dem uten å slå på receiveren igjen for å få opp bildet på TV-en. Men når jeg skrur på receiveren, hopper programmene tilbake til primærskjermen LCD-skjermen er definert som primærskjerm i begge tilfellene. Noen som har vært borti dette og kan hjelpe? Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Jeg kan nok ikke hjelpe deg med noe konkret annet enn å si at du har min sympati. Jeg har to skjermer på min kontor-pc, og det har vært MYE trøbbel med å få enkelte programmer til å holde seg til den skjermen jeg vil ha de på. Har enda ikke helt funnet ut av et av programmene. Håper noen andre kan hjelpe deg med ditt problem Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Blir det samme om du kobler til en annen datamaskin via en switch. Når du slår av switchen, så kan du ikke nå den maskinen. Hvorfor ikke bare koble direkte til Tv'en fra pc'en og ikke gå via reciveren? Lenke til kommentar
TWA Skrevet 2. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2013 Pga vil ha lyden inn i receiveren, og da er det greit å bruke HDMI. Orker ikke legge opp noen nye kabler Lenke til kommentar
sogndal94 Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Kan ikkje du berre høgreklikke på skrive bordet, og deaktivere den skjermen du ikkje vil bruke? Lenke til kommentar
TWA Skrevet 9. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2013 Det later til at receiveren ble identifisert som to forskjellige skjermer alt etter om den var avslått eller ikke. (Forskjellig feedback til PC-en via HDMI-kabelen). Etter å ha deaktivert skjermen som ble identifisert når receiveren er slått av har jeg ikke problemer lenger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå