Gå til innhold

Lett pc, kanskje ultrabook?

Anbefalte innlegg

Da det ser ut til at min 5 år gamle laptop har tatt kvelden må jeg skaffe meg noe nytt. Etter flere år med alt for mange kilo ekstra i vesken har jeg nå lyst å kjøpe noe som ikke veier så mye. Jeg vet egentlig ingenting om hva som finnes i butikkene for tiden, så jeg håper jeg kan få noen råd her.

Jeg vil ha en pc som:

Veier lite

Er rask

Takler at man ser film, bruker nettet mye o.l.

Har mulighet for å koble til hdmikabel.

Ikke koster all verden, ca 8000 er maks, helst litt mindre.

Er fin å se på

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Sony Vaio Pro?
Er per dags dato verdens letteste Ultrabook, og veier kun 1.05 kg! Har denne selv og er veldig fornøyd!
Den bruker nyeste Hashwell CPU, men er ingen spillemaskin.. Bruker denne mye på skole og på buss. Er veldig fornøyd med denne, siden har SSD, full HD skjerm og god batterilevetid.

Også mulig å bestille denne fra Sony m/ SSD oppgradering og minneoppgrading gratis.

Jeg har den med i5 og touchskjerm, og er kjøpt fra Elkjøp.

Sony hjemmeside

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1994636

Lenke til kommentar

Med dine krav kan du komme langt billigere ut av det. De nye pc-ene takler kravene dine uansett pris.

Her har du en veldig billig og god pc som kun veier 1.57kg: http://cdon.no/elektronikk/fujitsu/fujitsu-lifebook-uh552-intel-i3-3217u-4gb-320gb-13-3-w7hp-p20896588?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Fujitsu+Lifebook+UH552+Intel+i3-3217U+4GB+320GB+13.3+W7HP&utm_content=20896588&utm_campaign=prisjakt_no_Laptop+13-14

Kun 320GB, så lagrer du mange filmer ville jeg valgt noe med litt mer plass, eller kjøpt en ekstern HDD.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Hva med Sony Vaio Pro?

Er per dags dato verdens letteste Ultrabook, og veier kun 1.05 kg! Har denne selv og er veldig fornøyd!

Den bruker nyeste Hashwell CPU, men er ingen spillemaskin.. Bruker denne mye på skole og på buss. Er veldig fornøyd med denne, siden har SSD, full HD skjerm og god batterilevetid.

Også mulig å bestille denne fra Sony m/ SSD oppgradering og minneoppgrading gratis.

Jeg har den med i5 og touchskjerm, og er kjøpt fra Elkjøp.

Sony hjemmeside

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1994636

Verdens letteste, men ikke verdens beste byggekvalitet for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tror ikke det. World dokumenter er vell lagret i doc og docx formater. Du finner helt sikkert ett program på mac som støtter disse filformatene. Alle programmene i mac gjør dette vil jeg tro. Hvis du tar i bruk ett program som ikke støttet doc og docx så er det bare til å bruke en fil konverterer så blir dokumentene konvertert til det dokumentformatet som skriveprogrammert støtter.

Lenke til kommentar

Verdens letteste, men ikke verdens beste byggekvalitet for å si det mildt.

Hmm?

Karbonfiber er jo veldig godt synest jeg.. Å dette fallet i tastaturet som folk nevner i tester har ikke jeg merket noe av, utenom når jeg trykker unaturlig hardt på tastaturet..

Eneste jeg ikke synest er så bra er touchpaden, denne kunne gjerne vert bedre. Fortsatt mye bedre en mange andre

Hvis jeg gikk for mac, hvordan blir det med f.eks word dokumenter og sånt som jeg flytter frem og tilbake fra den stasjonære pc-en min? Blir det mye krøll?

Dette vil ikke vere noe problem, siden flere og flere skriveprogrammer bruker odt som standar. Nye word og OpenOffice og LibreOffice lagerer vertfall i dette formatet, og hvordan Pages gjør det er jeg litt usikker på, men det skal vertfall klare å åpne forskjellige filformater tvers av operativsystem :)

Lenke til kommentar

Det har jeg også lest. Litt usikker på hvilke modell, dog. Har selv en Vaio som ikke kan brukes pga. viftestøyen.

Har slitt mye med å finne en 11' selv, har til slutt endt opp med en Air 11 etter noen bomkjøp, og er fornøyd. Mac'ene kan fint kjøre Windows også, hvis man liker det bedre. Man kan sikkert finne rimeligere og bli fornøyd, men jeg klarte altså ikke det.

Lenke til kommentar

Hvis jeg gikk for mac, hvordan blir det med f.eks word dokumenter og sånt som jeg flytter frem og tilbake fra den stasjonære pc-en min? Blir det mye krøll?

Det blir inget krøll alls om du kjører Windows og MS Office på Mac'en. Evt. kan du kjøpe MS Office for Os X som også burde være smertefritt. Eller bruke LibreOffice på Mac, det gjør jeg. Fungerer stort sett greit, men Powerpoints kan gi litt krøll.

Alt annet hvor enten programmet er tilgjengelig på begge plattformer, eller hvor dokumentformatet er en åpen standard fungerer greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...