Maxie10 Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Da det ser ut til at min 5 år gamle laptop har tatt kvelden må jeg skaffe meg noe nytt. Etter flere år med alt for mange kilo ekstra i vesken har jeg nå lyst å kjøpe noe som ikke veier så mye. Jeg vet egentlig ingenting om hva som finnes i butikkene for tiden, så jeg håper jeg kan få noen råd her. Jeg vil ha en pc som: Veier lite Er rask Takler at man ser film, bruker nettet mye o.l. Har mulighet for å koble til hdmikabel. Ikke koster all verden, ca 8000 er maks, helst litt mindre. Er fin å se på Noen tips? Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Hva med Sony Vaio Pro?Er per dags dato verdens letteste Ultrabook, og veier kun 1.05 kg! Har denne selv og er veldig fornøyd!Den bruker nyeste Hashwell CPU, men er ingen spillemaskin.. Bruker denne mye på skole og på buss. Er veldig fornøyd med denne, siden har SSD, full HD skjerm og god batterilevetid. Også mulig å bestille denne fra Sony m/ SSD oppgradering og minneoppgrading gratis. Jeg har den med i5 og touchskjerm, og er kjøpt fra Elkjøp. Sony hjemmeside http://www.prisjakt.no/product.php?p=1994636 Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Student?Macbook Air koster rundt 8000,- uten rabatt, og et par hundre kroner mindre med rabatt, da har du råd til en thunderbolt til hdmi-kabel óg. Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 30. november 2013 Forfatter Del Skrevet 30. november 2013 Har studentkort et halvt år til, ja... Har vurdert Mac, ser at det er mange på jobben som bruker det. Men har aldri hatt det før, så er jo ikke så inne i det. Vaio-en er også fin. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 Macbook Air. Min mor har en, og den er syltynn og den veier lite. Dessverre er det opp i 10 tusen klassen. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) Med dine krav kan du komme langt billigere ut av det. De nye pc-ene takler kravene dine uansett pris. Her har du en veldig billig og god pc som kun veier 1.57kg: http://cdon.no/elektronikk/fujitsu/fujitsu-lifebook-uh552-intel-i3-3217u-4gb-320gb-13-3-w7hp-p20896588?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=Fujitsu+Lifebook+UH552+Intel+i3-3217U+4GB+320GB+13.3+W7HP&utm_content=20896588&utm_campaign=prisjakt_no_Laptop+13-14 Kun 320GB, så lagrer du mange filmer ville jeg valgt noe med litt mer plass, eller kjøpt en ekstern HDD. Endret 30. november 2013 av Cuz Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 30. november 2013 Del Skrevet 30. november 2013 (endret) http://www.multicom.no/Ultra-W840-14-Full-HD-Matte-4egen-Intel-Core-i5-4200Ue-8GBe-128GB-SSD-1TB-Harddiske-Intel-HD-Graphicse-Uten-operativsysteme-2-kg-Multicom/cat-p/c100561/p10626883 Har hørt Sony Vaioen skal ha problemer med WiFi-antennen Endret 30. november 2013 av Diabetus 1 Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 30. november 2013 Forfatter Del Skrevet 30. november 2013 Takk for mange gode tips. Tror kanskje jeg helst vil ha en 11 tommer eller rundt der, noe hendig og greit. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Hva med Sony Vaio Pro? Er per dags dato verdens letteste Ultrabook, og veier kun 1.05 kg! Har denne selv og er veldig fornøyd! Den bruker nyeste Hashwell CPU, men er ingen spillemaskin.. Bruker denne mye på skole og på buss. Er veldig fornøyd med denne, siden har SSD, full HD skjerm og god batterilevetid. Også mulig å bestille denne fra Sony m/ SSD oppgradering og minneoppgrading gratis. Jeg har den med i5 og touchskjerm, og er kjøpt fra Elkjøp. Sony hjemmeside http://www.prisjakt.no/product.php?p=1994636 Verdens letteste, men ikke verdens beste byggekvalitet for å si det mildt. Lenke til kommentar
Maxie10 Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Hvis jeg gikk for mac, hvordan blir det med f.eks word dokumenter og sånt som jeg flytter frem og tilbake fra den stasjonære pc-en min? Blir det mye krøll? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Nei, jeg tror ikke det. World dokumenter er vell lagret i doc og docx formater. Du finner helt sikkert ett program på mac som støtter disse filformatene. Alle programmene i mac gjør dette vil jeg tro. Hvis du tar i bruk ett program som ikke støttet doc og docx så er det bare til å bruke en fil konverterer så blir dokumentene konvertert til det dokumentformatet som skriveprogrammert støtter. Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Verdens letteste, men ikke verdens beste byggekvalitet for å si det mildt. Hmm? Karbonfiber er jo veldig godt synest jeg.. Å dette fallet i tastaturet som folk nevner i tester har ikke jeg merket noe av, utenom når jeg trykker unaturlig hardt på tastaturet.. Eneste jeg ikke synest er så bra er touchpaden, denne kunne gjerne vert bedre. Fortsatt mye bedre en mange andre Hvis jeg gikk for mac, hvordan blir det med f.eks word dokumenter og sånt som jeg flytter frem og tilbake fra den stasjonære pc-en min? Blir det mye krøll? Dette vil ikke vere noe problem, siden flere og flere skriveprogrammer bruker odt som standar. Nye word og OpenOffice og LibreOffice lagerer vertfall i dette formatet, og hvordan Pages gjør det er jeg litt usikker på, men det skal vertfall klare å åpne forskjellige filformater tvers av operativsystem Lenke til kommentar
quantum Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 http://www.multicom.no/Ultra-W840-14-Full-HD-Matte-4egen-Intel-Core-i5-4200Ue-8GBe-128GB-SSD-1TB-Harddiske-Intel-HD-Graphicse-Uten-operativsysteme-2-kg-Multicom/cat-p/c100561/p10626883 Har hørt Sony Vaioen skal ha problemer med WiFi-antennen Det har jeg også lest. Litt usikker på hvilke modell, dog. Har selv en Vaio som ikke kan brukes pga. viftestøyen. Har slitt mye med å finne en 11' selv, har til slutt endt opp med en Air 11 etter noen bomkjøp, og er fornøyd. Mac'ene kan fint kjøre Windows også, hvis man liker det bedre. Man kan sikkert finne rimeligere og bli fornøyd, men jeg klarte altså ikke det. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Hvis jeg gikk for mac, hvordan blir det med f.eks word dokumenter og sånt som jeg flytter frem og tilbake fra den stasjonære pc-en min? Blir det mye krøll? Det blir inget krøll alls om du kjører Windows og MS Office på Mac'en. Evt. kan du kjøpe MS Office for Os X som også burde være smertefritt. Eller bruke LibreOffice på Mac, det gjør jeg. Fungerer stort sett greit, men Powerpoints kan gi litt krøll. Alt annet hvor enten programmet er tilgjengelig på begge plattformer, eller hvor dokumentformatet er en åpen standard fungerer greit. Lenke til kommentar
spinkeljaevel Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 MS Office på OS X fungerer smertefritt, og alle dokumenter jeg har lagret i dropbox er (selvsagt) kompatible selv om de var skrevet i Windows 7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå