Zic0 Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 vel etter at jeg leste faqen måtte jeg legge til dette: image=/boot/vmlinuz-minkernel root = /dev/[Partisjonen /boot/ ligger på] label = kernelnavn Men jeg vet ikke i huleste hvor dette her kommer til å ligge. Jeg defualt ting og innstalerte som som det sto i faqen kan noen hjelpe meg med å finne pathen? takker for alle svar Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 forresten så ser min lilo.conf.anaconda fil sånn ut: prompt timeout=50 default=linux boot=/dev/hda map=/boot/map install=/boot/boot.b message=/boot/message lba32 image=/boot/vmlinuz-2.4.20-8 label=linux initrd=/boot/initrd-2.4.20-8.img read-only append="hdc=ide-scsi root=LABEL=/" håper dette hjelper Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 hva skal du legge til da? uannsett, hvis du skal editere den fila der så må du være logga inn som Root Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 hadde du lest emen tittelen så hadde du skjønt det Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Fila du skal editere heter lilo.conf. lilo.conf.anaconda er vel hvordan installeren(som heter anaconda) gjorde det. Den nye fila skal se sånn ut: prompt timeout=50 default=linux boot=/dev/hda map=/boot/map install=/boot/boot.b message=/boot/message lba32 image=/boot/vmlinuz-mykernel label=nykjerne read-only append="hdc=ide-scsi root=LABEL=/" image=/boot/vmlinuz-2.4.20-8 label=linux initrd=/boot/initrd-2.4.20-8.img read-only append="hdc=ide-scsi root=LABEL=/" Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 til slutt klarte jeg det ved hjelp av ynx, men na rjeg starter far jeg en "No init found! error. Hva kan problemet vaere ? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Prøv å kjøre en annen disk som root= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå