Gå til innhold

Den store "Drift HD" tråden!

Anbefalte innlegg

Jeg starter en "Drift HD" tråd hvor man kan dele erfaringer og generelt snakke litt løst og fast om både positive og sterke sider med dette kameraet. Altså en litt uhøytidelig "action kamera tråd" hvor det i størst grad skal handle om Drift HD kameraene.

Grunnen til at jeg lager en slik tråd er fordi jeg nettopp har kjøpt meg et Drift Ghost HD kamera som jeg nå har festet til MC hjelmen og testet litt ut.

Jeg har også 2stk. GoPro kameraer (1stk. Hero 3 Black Edition og 1stk. Hero 3+ Black Edition) som jeg har brukt en stund så jeg tenkte jeg kunne dele mine positive og negative erfaringer med både GoPro og Drift Ghos HD.

Jeg skal egentlig gjøre det veldig enkelt ved å si følgende:

Drift Ghost slår GoPro på ALLE punkter unntatt videokvalitet. Drift Ghost HD er et mer gjennomført kamera som er laget for å funke. Det har innebygget LCD skjerm, en halt kanon fjernkontroll som regelrett knuser GoPro sin of i det hele tatt så er dette det perfekte hjelmkamera. Batterikapasiteten er klasseledende og i praksis skal disse vare i 3 timer med sammenhengende filming.

Drift HD når ikke helt opp til GoPro når man snakker om selve videokvaliteten i mine øyne, men videokvaliteten er mer enn bra nok. Videoene fra Drift Ghost HD virker "hardere" og mer kontrastrike. Videoene virker også skarpere. I første omgang vil man kanskje sammenligne dette med noe positivt, men sannheten er at resultatet i mine øyne føles mye hardere og ikke like "pent" som videoene fra GoPro.

Spesielt i lav belsysning så gir GoPro langt bedre resultater. Men så kan man jo spørre seg hvor ofte man bruker et actionkamera som dette i veldig lav belysning?

Når det gjelder pris så betalte jeg latterlige 1.800,- for Drift Ghost HD på actionkamera.no og det er neste halve prisen av hva GoPro hero 3 Black koster.

Jeg har to stk. GoPro kameraer også som nevnt og siden Gopro har en annen ergonomi enn Drift Ghost HD (og Contour) så passer dette bedre å montere i sele og ha på brystet. Dette gir en litt annen kameravinkel.

Jeg har ikke fått testet Drift'en seriøst ennå, men legger ved tre videoer jeg har skrapet sammen hvor den ene videoen er en uhøytidelig sammenligningstest med GoPro Hero 3 Black Edtition.

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...