Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Lobus Mobil AS - hvor står jeg?


Den Ukjente

Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Sjekka forbruket mitt på NetCom nå, og der står det at jeg er blitt belastet med en "medlemsavgift" av Lobus Mobil AS. Jeg har ALDRI hverken godtatt, skrevet under eller svart på noen som helst henvendelse fra dem. Eneste jeg kan huske er ett ukjent nummer som ringte meg, som jeg ringte opp uten å få svar.

 

Jeg har nå sendt mail til dem, og bedt dem frafalle beløpet, og stoppe abonnementet mitt umiddelbart.

 

Hvordan i alle dager kan dette være lov? Hvor står jeg hvis de nekter å frafalle beløpet og ikke stopper abonnementet, og jeg går til sak mot dem? Finnes det eksempler på lignende saker som er blitt dømt "for" privatpersonen?

 

 

Mvh NeBlix

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må også ta kontakt med Netcom, og si fra at du ikke betaler medlemsavgiften fra Lobus da du aldri har vært i kontakt med selskapet. Betal så fakturaen på vanlig måte, minus denne medlemsavgiften.

 

Hvis både Lobus og Netcom nekter å frafalle beløpet, så kan du egentlig bare vente. Hvis Netcom (som vel er de som belaster deg for avgiften) gidder å gå videre med saken, vil du få inkassovarsel. I så tilfelle tar du kontakt med inkassoselskapet og bestrider kravet. Lobus Mobile og Netcom må da fremlegge dokumentasjon på at du har bestilt tjenesten før de kan gå videre med innkrevingen. Så lenge de ikke kan det, vil du vinne frem i den saken.

 

Jeg er litt usikker på hvilke virkemidler Netcom kan ta i bruk, men i verste fall kan de stenge abonnementet ditt. Men hvis de i første omgang ikke er villige til å frafalle beløpet eller sjekke opp saken nærmere, bør du bytte mobilselskap med en gang uansett.

Endret av Schwarzwald
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lobus Mobil AS, tidligere Aspiro Mobile Entertainment. Anbefaler deg og legge til en sperre for slike tjenester på abonnementet ditt.

 

Har selv opplevd og bli fakturert for innholdtjenester jeg aldri har bestilt eller hatt noe med, selskapet som skulle ha penger da hevdet det var fordi jeg hadde trykket på en eller annen reklame link i en app eller noe sånt, noe som uansett heller ikke er lov fra deres side. Operatøren min fjernet beløpet da selskapet ikke kunne hoste opp noen bekreftelse på tjenesten eller hva nå enn det var det mente jeg hadde bestilt.

 

Ble riktig nok en del telefonsamtaler rundt før det ble fikset, og først nå frustrasjonen over at de selskapene kan holde på sånn ble til sinne, så ble operatøren mer helpsom. I starten henviste de bare til selskapet som ville ha pengene, og de kunne ikke hjelpe med noe som helst.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...