LittleWarrior Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 glemte ut posten og her har det tydeligvis startet full diskusjon. Grunnen til jeg vil bruke proteinpulver er fordi jeg er usikker på om jeg får i meg nok. Jeg har en mor som for lett kjøper grandiosa pizza, selvom jeg sier at jeg ikke vil ha, og spør om hun kan lage noe annet neste dag, som fisk, kjøtt, pasta/ris. Så kommer hun neste dag hjem med hamburgere, og når jeg da spør om penger så sier hun det er maten jeg får, vil jeg ikke ha så får jeg spise brødskiver eller noe annet. Dette skjer ikke hverdag, men ofte. Spesielt når jeg er hos pappa, som ikke vet hvordan man skal lage mat. Jeg teller veier/teller ikke proteiner, karbohydrater eller noe når jeg spiser. Jeg får mor til og kjøpe fisk, kjøtt, frukt, grønnsaker, men som jeg nevnte over så har hun lett for og kjøpe mat som jeg ikke vil eller bør ha. Jeg trenger mest sansynlig og slanke meg litt, siden jeg har en god del magefett, litt rundt lårene. Så da bør jeg vel legge colaen til side for noen uker. Han kompisen min som anbefalte det proteinpulveret sa at jeg burde blande det med melk, mens jeg spiste havregrøt med bananer og kanel. Men jeg har også blitt anbefalt av en annen og bruke kreatin, men jeg trodde det var fordi at han selger kreatin. Jeg er veldig usikker på kosthold, jeg vett hva jeg bør unngå, men er usikker på hva jeg bør spise og drikke før og etter trening. For og øke muskelmasse eller forbrenne fett. Lenke til kommentar
LittleWarrior Skrevet 1. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2013 Bør jeg kjøpe protein pulver, eller ikke? evt hva annet, ønsker og oppnå resultater etter 1 års trening med lite resultater. Lenke til kommentar
sungun Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Bør jeg kjøpe protein pulver, eller ikke? evt hva annet, ønsker og oppnå resultater etter 1 års trening med lite resultater. Ingen her vet om du får i deg nok protein. Det kan du lett finne ut selv ved å se på innholdet i maten du spiser, enten på pakken eller på nett. Du burde ligge på 1,7-2,0 g protein pr kg kroppsvekt. Om du oppnår dette ved pulver eller mat er opp til deg. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 1. desember 2013 Del Skrevet 1. desember 2013 Spis mer, hvis du ikke klarer å spise mer, juks med proteinpulver som også er mat, men en mindreverdig matkilde. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 (endret) Mye forskjellig her, men jeg skal forsøke å gi deg et generelt svar. Proteinpulver er et kosttilskudd det betyr at det skal brukes når du har et kosthold som ikke gir deg tilstrekkelig med proteiner. Hvis kroppen din allerede har tatt opp maksimal mengde med proteiner kommer pulveret bare ut i do og du sløser penger. Det store spørsmålet er hvor mye protein kroppen din kan ta opp og hvilken effekt dette har for deg. Det er mange forskjellige meninger om hva som er riktig mengde med proteiner per dag, dette går jeg ikke nærmere inn på. Når du har bestemt deg for hvor mange proteiner du ønsker å innta må du kartlegge hvor mange proteiner du allerede spiser i snitt på en vanlig dag. Dette kan gjøres enkelt med en app. Når du vet hvor mange proteiner du får i seg vet du hvor mange proteiner du eventuelt må få i deg via proteinpulver eller annen mat. Du kan selvfølgelig bare gjøre et overslag eller putte fingeren i munnen for å finne ut mengde, men inntar du større mengder en det kroppen din klarer å ta opp havner det i do. På grunnlag av alderen din tror jeg det enkleste for deg er å generelt spise mer av all mat, hvis problemet er at du er for liten. Endret 3. desember 2013 av martin808 Lenke til kommentar
fervent Skrevet 4. desember 2013 Del Skrevet 4. desember 2013 For det første, kjempebra at du har begynt med Stronglifts. Hvor lenge har du holdt på? Kjipt at det er vanskelig med mat i heimen, har du prøvd å prate med moren din om at du ønsker et sunnere kosthold og at du ønsker resultater av treningen? Jeg synes det er ok å kjøpe frossenpizza innimellom hvis man har lyst på, det er verre å være helt fanatisk på proteinshaker og annet kosttilskudd. Colaen din 2-3 ganger i uka har veldig lite å si, det er helheten av kostholdet ditt som teller. Har du Myfitnesspal på telefonen så kan du regne deg fram til hva du spiser. Om du vil ha mer muskler så må du spise mye. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 5. desember 2013 Del Skrevet 5. desember 2013 Bør jeg kjøpe protein pulver, eller ikke? evt hva annet, ønsker og oppnå resultater etter 1 års trening med lite resultater. Resultater dikteres av nok mat og kvaliteten på treningen. Siden du kjører stronglifts, er det rimelig å anta at det er kostholdet som er problemet. Jeg sier; mer mat, og gjerne melk hver dag. Lenke til kommentar
Baguett2 Skrevet 10. desember 2013 Del Skrevet 10. desember 2013 Når du er 15 år så behøver du i mindre grad tenke på hva slags mat du skal spise for å bli større og sterkere. En tenåring på 15 år kan spise pizza og bli stor og sterk, hormonnivået er så stort og du kan nærmest spise hva som helst, og bli stor på det. Det er først når du blir eldre, slutten av tyveårene, tredveårene at du må begynne å spesialisere kostholdet for at du skal få effekt av det, for da begynner hormonnivåene å senkes, i de eldre dager må du begynne å tenke på å få i deg fettsyrer som stimulerer hormoner etc. Men når du er ung, spis nærmest hva du vil, du kommer til å vokse uansett, bare det er proteiner i maten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå