Gå til innhold

Hvordan lage en amerikansk psn konto

Leffi78

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man f.eks. kjøpe en game code for ps+ fra amerikanske Amazon, og så bruke koden for å aktivere ps+ på en norsk konto?

problemet ligger i att man har regionsperre for digitalt innhold, ikke misforstå meg nå, men usa kjører region 1 på spilla + allt digitalt innhold, dette gjelder spill, dlc og ps+...

konsollen er sonefri så dette er ikke ett problem for noen, men spill fra usa vil alltid kun virke med dlc`er fra US psn, samme med norske spill og dlc`er som kjører sone2, dette har blitt gjort siden alle regioner kjører sine egne sensurregler, men konsollen er 100% sonefri, så alle spill og dlc`er vil derfor virke på alle konsoller kjøpt i hele verden...

Eneste man må passe på er att man Alltid kjøper spill og dlc fra samme region

Så kjøper du noe fra amerikansk amazon som feks. ps+ eller digitale spill, så vil man kun klare å laste ned/aktivere dette på en US psn konto, samme viss du hadde kjøpt ps+ kode i en butikk her i landet så kunne du kun brukt denne på en Norsk psn konto, prøver du å bruke en slik kode i en annen region enn der du kjøpte den så får du feilmelding om att koden ikke virker/er brukt/utgått osv....

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Men kan noen bekrefte eller avbekrefte om at paypal ikke trekker deg for ekstra gebyrer?

testa i dag og det ble trekt det samme beløpet fra min konto som jeg fylte på min us psn konto :)

Det er jo topp! Da gjør jeg heller det enn å bruke tid på å fylle på med PSN cards.

Lenke til kommentar

Slenger meg på bølgen. Bruker også anledningen til å takke spesielt Jakoozie og Prentom med gode, informative poster.

Får PS4 først om 2 dager, men har allerede fått laget meg en amerikansk Paypal konto. Støttet på et problem her og det var at en kan ikke bruke samme kortet på to Paypal brukere. Måtte da bruke mitt og fruens felleskort. Men det fungerte fint med en adresse fra Borderlinx.

Sitter likevel med ett ganske basic spørsmål jeg slet med å finne et konkret svar på;

1. Har det noenting å si hvilken adresse jeg bruker for å oprette min amerikanske Psn konto, annet enn at den er amerikansk?

Lenke til kommentar

1. Har det noenting å si hvilken adresse jeg bruker for å oprette min amerikanske Psn konto, annet enn at den er amerikansk?

bruker du samme adresse som du la inn på din US paypal blir det og mindre sjangs for kluss mellom paypal og psn, jeg brukte samme adresse begge steder for å være på sikre sida

Lenke til kommentar

Jeg bruker samme VISA på to paypal-kontoer. Rart at du ikke kunne gjør det Ulven. Virker som det er litt forskjellig praksis der. Hvis noen har en god oppskrift på dette Paypal-greiene må de bare oppdatere førsteposten med det. Den er jo ganske utdatert.

(Jeg "oppdaget" jo paypal-metoden selv, men virker som andre folk har fått diverse problemer jeg ikke fikk så vet ikke om jeg er den rette personen til å skrive denne oppskriften)

Kjøpte nettopp mitt tredje spill gjennom amerikansk konto direkte med paypal, helt uten problemer. Håper ikke Paypal endrer på praksisen sin :)

(Kjøpte Transistor, fantastisk spill. Fikk fylt på akkurat 19.99 dollar)

Du bør velge en stat uten sales tax. New York har for eksempel 14%, mens en del stater har 0... Så på den måten kan du jo spare en del...

Påvirker det prisen da? Jeg betaler i alle fall 59,99 dollar på min California-adresse.

Lenke til kommentar

Jeg bruker samme VISA på to paypal-kontoer. Rart at du ikke kunne gjør det Ulven. Virker som det er litt forskjellig praksis der. Hvis noen har en god oppskrift på dette Paypal-greiene må de bare oppdatere førsteposten med det. Den er jo ganske utdatert.

(Jeg "oppdaget" jo paypal-metoden selv, men virker som andre folk har fått diverse problemer jeg ikke fikk så vet ikke om jeg er den rette personen til å skrive denne oppskriften)

tror ikke det er noen spesielt god oppskrift da dette med samme visa bare virker av og til, jeg testa første gang fra noen mnd siden å da ville ikke min amerikanske paypal godta samme kort på begge, men når jeg testa sist mandag viket dette med det samme, så ser ut som en mandagsgreie, og paypal er nevnt i førsteposten så den er ikke så udatert som du tror

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

what. Kommer meg ikke igjennom med paypal på US PSN. Når jeg skal betale via paypal. Jeg har lagt inn kort og alt. Så får jeg beskjed Error- Return To Merchant.

Og denne feilmeldingen "paypal we are not able to process your payment using your paypal account at this time"

Lenke til kommentar

Hvordan vet jeg om min adresse har tax eller ingen tax?

dette er lettest å bare google, men her er en oversikt:

http://taxfoundation.org/article/state-and-local-sales-tax-rates-2014

what. Kommer meg ikke igjennom med paypal på US PSN. Når jeg skal betale via paypal. Jeg har lagt inn kort og alt. Så får jeg beskjed Error- Return To Merchant.

Og denne feilmeldingen "paypal we are not able to process your payment using your paypal account at this time"

lagte du en paypal med US adresse og la til ditt norske visa?

og har du samme adresse på US paypal som du har på US psn?

og du kan gå via sonyentertainment.com å trykke på fyll på konto, bare husk du må logge inn med din us psn konto

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...